Trenta3
Guru
Guru

Re: RE: Chrysler verraadt naamgeving nieuwe Alfa’s

wo feb 18, 2009 20:14

In Amerika wel...
Amerika is nooit een markt geweest :mrgreen:

Daar was de 75 een milano...die noemen we hier toch echt 75 Milano, dus dat telt niet ;) ;)
Ik vind dat het wel telt, Alfa wil overigens met die nieuwe modellen weer terug naar Amerika.. toch?! :idea:
Dan zou eigelijk de opvolger van de 159 "Milano" moeten heten, want de 75 is toch de overgrootvader van de 159 :lol:
En de 33 voor de 147 :wink: Alfasud zou wel mooi zijn voor de opvolger van de 147 8)
In My Garage;

'11 Alfa Romeo Spider 1750 TBI
'79 Alfa Romeo Spider 2000
'17 Abarth 595c Turismo Bicolore

Trenta3
Guru
Guru

wo feb 18, 2009 20:19

Erger nog ... de nieuwe modellen KOMEN uit Amerika!!!

:shock:
Alleen de modellen voor de Amerikaanse markt komen uit Amerika! (Die willen daar allemaal een wat slappere ophanging :lol: )
In My Garage;

Robkg
Guru Duplice
Guru Duplice

wo feb 18, 2009 20:21

Amerika is nooit een markt geweest :mrgreen:

Daar was de 75 een milano...die noemen we hier toch echt 75 Milano, dus dat telt niet ;) ;)
Ik vind dat het wel telt, Alfa wil overigens met die nieuwe modellen weer terug naar Amerika.. toch?! :idea:
Dan zou eigelijk de opvolger van de 159 "Milano" moeten heten, want de 75 is toch de overgrootvader van de 159 :lol:
En de 33 voor de 147 :wink: Alfasud zou wel mooi zijn voor de opvolger van de 147 8)
Volgens die redenatie moet die zowel Giulia als Milano heten. Aangezien beide auto's zich in dezelfde lijn bevinden. Overigens vind ik Giulia een van de mooiste namen voor een auto ooit. Zou mn dochter zonder twijfel zo noemen.
La meccanica delle emozioni
Daily: 166 2.4 JTDm 20v Sportronic - 2004 / 916 Spider 2.0 T.S. - 1999
Gehad: Alfa 33, 75, 146, 155 (2x), 156, Volvo 340, 440, Lancia Delta, Kappa Coupe & SW, Mazda MX-5.

Trenta3
Guru
Guru

RE: Chrysler verraadt naamgeving nieuwe Alfa’s

wo feb 18, 2009 20:33

Dat vind ik ook, echt veel Italiaanser kan het niet worden, vind het een prachtnaam die dringend van onder het stof moet gehaald worden! 8)
In My Garage;

Hylke
Moderator
Moderator
Contacteer: Website

wo feb 18, 2009 23:44

En vandaar dus ook mijn keuze voor Julian, heb je nog enigzins een link met Giulia.
Maar goed, lekkere manier om ons nog even zoet te houden, of écht domme fout, dat is de vraag.
Il silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!

Giulia 2.0 ‘18
GSX-S '22

Engine
Advanced Member
Advanced Member

do feb 19, 2009 05:50

Tja fout... ze konden niet anders. In hun reddingsplannen moesten ze volledig open kaart spelen. Zijn er niet ergens foto's opgedoken toevallig? Van de 2010 300C Chrysler was een complete beschrijving met foto's aanwezig in dat plan. Dat is inmiddels ook overal te vinden. Ook in het GM plan zijn een aantal nieuwe modellen ontdekt.
2-boxer: '65 Panhard 24BT
4-boxer: '75 AlfaSud
3-cil: '06 C1
4-cil: '81 Suzuki Sc100
4-cil: '97 Alfa Romeo 164
4-cil: ;21 Citroen/Possl campervan
4-cil: '22 Alpine
V-4: '73 Saab
V-8: '88 Corvette
EV: '21 Ioniq5

bert
Guru Duplice
Guru Duplice

do feb 19, 2009 09:58

Welk profijt heeft Alfa Romeo dat men deel uitmaakt van het FIAT concern als een Chrysler V6 geschikt wordt bevonden voor de nieuwe generatie Alfa's? De beste motoren worden op het moment in Italie gemaakt maar Alfa Romeo moet het doen met in fout plastic ingekapselde en halfbakken motoren.
They say that a true enthusiast will praise a car for it’s faults, that’s what makes them good; they have personality.

Frank155

do feb 19, 2009 10:00

Alfa wil al heel lang de Amerikaanse markt op, vandaar de samenwerking met Chrysler...
Welk profijt heeft Alfa Romeo dat men deel uitmaakt van het FIAT concern als een Chrysler V6 geschikt wordt bevonden voor de nieuwe generatie Alfa's? De beste motoren worden op het moment in Italie gemaakt maar Alfa Romeo moet het doen met in fout plastic ingekapselde en halfbakken motoren.

Engine
Advanced Member
Advanced Member

do feb 19, 2009 12:03

Hoe jammer het ook is van de alfa sound en techniek. Alfa en zelfs het FIAT concern zijn te klein om zelf een V6 te ontwikkelen voor de komende 10 jaar. Het is domweg te duur. Om de zelfde reden kon BMW ook niet meer zelf 4 cylinders ontwikkelen. Motorblokken en de ontwikkeling daarvan zijn veel en veel duurder geworden. In ruil daarvoor ook zuiniger, stukken schoner en met meer koppel. Er moet dus met iemand worden samengewerkt.

Gelukkig kan er dan wel veel calibratie werk worden gedaan door Alfa, om de motor geschikt te maken voor een sportieve sedan. Ik weet uit ervaring dat het heel goed mogelijk is om puur op calibratie het karakter van een motor totaal om te gooien (sound, gaspedaal gevoel, etc). Dat ze het bij de GM V6en die er nu inliggen misschien niet heel uitgebreid hebben gedaan kan kostenbesparing zijn. Maar dat waren ook al V6en voor de europese markt, en kwamen dus al in de buurt. Graag dus zo'n amerikaanse V6, dan weten we zeker dat ze calibratie moeten aanpassen.
2-boxer: '65 Panhard 24BT
4-boxer: '75 AlfaSud
3-cil: '06 C1
4-cil: '81 Suzuki Sc100
4-cil: '97 Alfa Romeo 164
4-cil: ;21 Citroen/Possl campervan
4-cil: '22 Alpine
V-4: '73 Saab
V-8: '88 Corvette
EV: '21 Ioniq5

MartijnGTA
Guru Duplice
Guru Duplice

do feb 19, 2009 12:44

Het probleem met historische namen is volgens mij dat er een heel directe link wordt gesuggereerd met de "voorgangers". En ik ben bang dat door het ontbreken van "oorspronkelijk ontwerp" van tegenwoordig dit alleen maar op een teleurstelling kan uitdraaien. Geen RWD, laat staan transaxle, off the shelf motoren met weinig eigen karakter, standaard bodemplaten & wielophanging, Opel Kadett knoppen in je Alfa Guilia...
Dat het allemaal een stuk betrouwbaarder is, veiliger rijdt, goedkoper is, gestandaardiseerd te onderhouden is etc maakt het voor een liefhebber echt niet beter. En daardoor heeft het naamplaatje op de kont die al die mooie herinneringen los maakt alleen maar (kans op) frustraties en verhitte discussies op allerlei fora tot gevolg.

Begrijp me niet verkeerd, ik geniet van de discussies die uit "geloofsovertuiging" gevoerd worden over wat beter is!! Over smaak kan je uren twisten, en je komt er nooit uit! Reden te meer om er uitgebreid en met alle emotionele vergelijkingen en termen over te blijven posten!!

En dat samenwerking de enige manier is om in deze tijd te overleven staat ook als een paal boven water. Hoeveel mensen ook roepen dat ze een ECHTE Alfa willen, zodra de knip getrokken moet worden blijken veel liefhebbers toch met hun zuur verdiende centjes naar een ander merk uit te wijken met "meer waar voor het geld". Zonde, maar begrijpelijk. Dus als er door samenwerkingen minder geld voor het lekkers van Alfa hoeft te worden betaald zal ik de laatste zijn die daar een probleem van maakt. En voor degene die wel het budget hebben om comporomisloos Alfa te rijden...er schijnen al wat 8C's op de markt te zijn. :wink:

Hulde dus voor de samenwerking, mits er nog (een klein beetje) eigen Italiaans karakter over blijft! En die namen...ach...ook met 156 op mn kont rijdt de GTA (ook een misplaatste historische term) echt geen centje minder lekker!! :twisted:
Nu:
156 GTA
156 Crosswagon x2
(SCARB 5781)

Ooit: 156 1.8 SW gaz, Giulietta Multi Air, 75 1.8IE, 155 2.0 16v

Egbertone
Guru
Guru

do feb 19, 2009 13:00

Het probleem met historische namen is volgens mij dat er een heel directe link wordt gesuggereerd met de "voorgangers". En ik ben bang dat door het ontbreken van "oorspronkelijk ontwerp" van tegenwoordig dit alleen maar op een teleurstelling kan uitdraaien.
Ben ik volledig met je eens !

Daarom zeg ik... "Milano... ja, Giulia... nee"

Milano is dan al eens gebruikt, maar als aanduiding voor de 75 in de VS en dus niet écht een algemeen gebruikte typenaam (zoals Dré al aangaf...)
Verder vind ik het wel een mooi klinkende naam. Voor de andere modellen zijn er vast nog wel mooi klinkende Italiaanse streek- of stedennamen te vinden. Lecce, Potenza, Cagliari.. whatever.

bert
Guru Duplice
Guru Duplice

do feb 19, 2009 14:00

Ik heb weinig verwachtingen van de nieuwe V6 als deze door een firma wordt onwikkeld dat in de meeste gevallen klaar wil zijn voor zo weinig mogelijk geld en zo min mogelijk moeite. Het is niet een firma die iedereen boven aan zijn lijst heeft gestaan als de meest gewilde motorleverancier.
They say that a true enthusiast will praise a car for it’s faults, that’s what makes them good; they have personality.

Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo

do feb 19, 2009 22:14

Hoe jammer het ook is van de alfa sound en techniek. Alfa en zelfs het FIAT concern zijn te klein om zelf een V6 te ontwikkelen voor de komende 10 jaar. Het is domweg te duur. Om de zelfde reden kon BMW ook niet meer zelf 4 cylinders ontwikkelen. Motorblokken en de ontwikkeling daarvan zijn veel en veel duurder geworden. In ruil daarvoor ook zuiniger, stukken schoner en met meer koppel. Er moet dus met iemand worden samengewerkt.

Gelukkig kan er dan wel veel calibratie werk worden gedaan door Alfa, om de motor geschikt te maken voor een sportieve sedan. Ik weet uit ervaring dat het heel goed mogelijk is om puur op calibratie het karakter van een motor totaal om te gooien (sound, gaspedaal gevoel, etc). Dat ze het bij de GM V6en die er nu inliggen misschien niet heel uitgebreid hebben gedaan kan kostenbesparing zijn. Maar dat waren ook al V6en voor de europese markt, en kwamen dus al in de buurt. Graag dus zo'n amerikaanse V6, dan weten we zeker dat ze calibratie moeten aanpassen.
Helemaal mee eens. Alfa zou Alfa niet zijn als ze er geen Alfa-feel aan zouden geven. Niets om je zorgen om te maken.
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”