Het probleem met historische namen is volgens mij dat er een heel directe link wordt gesuggereerd met de "voorgangers". En ik ben bang dat door het ontbreken van "oorspronkelijk ontwerp" van tegenwoordig dit alleen maar op een teleurstelling kan uitdraaien. Geen RWD, laat staan transaxle, off the shelf motoren met weinig eigen karakter, standaard bodemplaten & wielophanging, Opel Kadett knoppen in je Alfa Guilia...
Dat het allemaal een stuk betrouwbaarder is, veiliger rijdt, goedkoper is, gestandaardiseerd te onderhouden is etc maakt het voor een liefhebber echt niet beter. En daardoor heeft het naamplaatje op de kont die al die mooie herinneringen los maakt alleen maar (kans op) frustraties en verhitte discussies op allerlei fora tot gevolg.
Begrijp me niet verkeerd, ik geniet van de discussies die uit "geloofsovertuiging" gevoerd worden over wat beter is!! Over smaak kan je uren twisten, en je komt er nooit uit! Reden te meer om er uitgebreid en met alle emotionele vergelijkingen en termen over te blijven posten!!
En dat samenwerking de enige manier is om in deze tijd te overleven staat ook als een paal boven water. Hoeveel mensen ook roepen dat ze een ECHTE Alfa willen, zodra de knip getrokken moet worden blijken veel liefhebbers toch met hun zuur verdiende centjes naar een ander merk uit te wijken met "meer waar voor het geld". Zonde, maar begrijpelijk. Dus als er door samenwerkingen minder geld voor het lekkers van Alfa hoeft te worden betaald zal ik de laatste zijn die daar een probleem van maakt. En voor degene die wel het budget hebben om comporomisloos Alfa te rijden...er schijnen al wat 8C's op de markt te zijn.
Hulde dus voor de samenwerking, mits er nog (een klein beetje) eigen Italiaans karakter over blijft! En die namen...ach...ook met 156 op mn kont rijdt de GTA (ook een misplaatste historische term) echt geen centje minder lekker!!