pepijn
Advanced Member
Advanced Member

RE: Actie kilometerbeprijzing

di jan 22, 2008 18:33

zoals reeds gezegd de files los je er niet mee op, even niet naar de privacy gekeken, zou ik het niet erg vinden per gereden kilometer te betalen maar dan moet er wel een vaste brandstofprijs komen zodat men niet extra via de brandstof belast kan worden als er bv. nog meer gratis schoolboeken moeten komen. (niet dat ik daar tegen ben overigens)

De kilometerheffing zal m.i. pas echt gaan werken als de werktijden drastisch verruimd worden en de keuze gemaakt kan worden om ergens tussen bv 6:00 & 12:00 te beginnen. Voor een aantal sectoren zal dit wat moeilijker te realiseren zijn maar de drukte op de weg kan zo behoorlijk uitgesmeerd worden. er zijn nu eenmaal vroege vogels en late vogels. Ik ken er genoeg die graag een paar uurtjes later beginnen en andere die graag nog vroeger beginnen. Voor werkende ouders is dit ook een uitkomst om op bv. naschoolse opvang te besparen. Een ouder kan vroeg beginnen om op tijd klaar met werken te zijn om de kinderen van school te halen. De ander kan later beginnen om deze rustig naar school te brengen. Je zult hier natuurlijk goede afspraken met je werkgever over moeten maken maar ook daar zitten voordelen. Langer open, langer service kunnen verlenen, makkelijker zaken doen met het buitenland in andere tijdzones, meer mensen kunnen bedienen die nu alles in het weekeind moeten proppen omdat ze nu doordeweeks geen tijd hebben. De druk op het openbaar vervoer word in de spits minder je bent namenlijk niet meer gebonden aan die ene ramvolle trein ergens tussen 6 & 8. Het zal een behoorlijke omschakeling zijn maar ik zie meer voordelen als nadelen.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you.

alfaromeocars
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

Re: RE: Actie kilometerbeprijzing

di jan 22, 2008 18:54

Tja, misschien trap ik een open deur in maar ik zie het nut niet in van al die dure meet- en registratiesystemen.

Maak benzine en diesel nog duurder, en laat diegene die veel wil/kan rijden veel betalen, en diegene die weinig rijdt weinig betalen.
Simpel toch? :wink:
Je vergeet er bij te zetten : Diegene die veel MOET rijden zoals ik dus voor m'n werk , en ik ben dus gewoon zwaar de L*L straks met m'n 60000 tot 80000km/jaar.. :(
Troost je, ik MOET ook zo'n 60 000 km per jaar rijden maar gelukkig betaalt in mijn geval m'n werkgever.
In jou geval, vrees ik, ben je zowiezo de dupe, of ze nu gaan belasten via een zeer duur en complex registratiesysteem of via de benzine :?

En die grens"gevallen". Ach, voor mijn part mogen ze die benzinekostprijsbelastingsregeling ook hier invoeren.
Zo is iedereen gelijk voor de wet, en gaan we misschien wat centen zien van al het buitenlands tranport dat ons landje doorkruist
zodat ook wij onze wegen wat beter kunnen onderhouden ;-)
Alfa Romeo Spider 2000 '73
Alfa Romeo Giulia 1300 Ti ‘69

SCARB nr.:2385

Alfa33
Advanced Member
Advanced Member

di jan 22, 2008 19:18

Je vergeet er bij te zetten : Diegene die veel MOET rijden zoals ik dus voor m'n werk , en ik ben dus gewoon zwaar de L*L straks met m'n 60000 tot 80000km/jaar.. :(
Doorberekenen aan je klanten en als dat niet kan, inventief zijn en op een andere manier je geld gaan verdienen.
Nu: 156 2.5 v6
Gehad:
164 Super 2.0 TS, Alfa 33 1.7 16v, Alfa 145 TD, Alfa 33 1.7 i.e.

van G
Guru
Guru

di jan 22, 2008 19:53

Autobezit en rijden vrij van tax

En alle tax in de brandstof :idea:

En ik tank over de grens :twisted:

En stop het geld wat nu naar hakbarland gaat maar in het nationale wegennet.

Nu ben ik weer te rechts zeker :D
nu Fiat 500 Opening Edition, CLS350
vroegah: MV Agusta F4, Seicento Hobby, clk 230 kompressor, Cagiva Mito evo, 156JTSWAGON, 166V6, 155TS18L16V, THEMA16VTURBO, 33 16V, TIPO17D, ABARTH130TC, 323i, ABARTH105TC FZR1000EXUP, FZR600
ooit ? DELTAintergraleEVO

paulsteeman
Guru
Guru

di jan 22, 2008 20:28

En dat is nu precies het probleem waarom ze het niet op de brandstof heffen: We gaan massaal over de grens tanken en dat kost het rijk meer......

Kortom we helpen ZELF onze enige hoop op een reeele oplossing om zeep.

(stof tot nadenken)

Groetjes

Paul

>35000km per jaar waarvan 27000km woon-werk

Ben dus ook de L*L :driving:
http://www.bandenmotel.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

156 SW 1.9JTD 16V 140 PK 2004 was de vorige
Rij nu voorlopig Mercedes.....

Turbolag, the 2 seconds the other driver thinks he has a chance

diele
Guru Duplice
Guru Duplice
Contacteer: Website

di jan 22, 2008 21:01

Hoe goed of kwaad bedoeld voorgaande post ook zijn...De kilometerheffing etc is niet het probleem.. Den Haag heeft geld nodig heel erg veel geld.. Argumenten tegen kilometerheffing hebben dan ook geen enkele zin... het probleem zit in de Gigantische kosten van onder andere de Wao...( waoérs die afgekeurd zijn dus veel tijd hebben om te klussen,en met hun klus bus weer te gaan rijden) Heel veel van de Wao verdwijnt naar de diverse Hakbar landen (Marokko, Turkije,De Antillen etc) waar deze als god leven van hun Wao, maar dat terzijde...In deze zelfde wao zitten bijna 800.000 vrouwen ( Tophypotheek , kindjes kopen..oeps toch wel druk baan en kind,auw onverklaarbare pijn in de nek)..(excuses aan die 4 mensen die terecht wao genieten)
Dan hebben we nog de Kosten van de Antillen,de Vergrijzing,overlast van Bontkraagjes,de Aow,de 7 serie van Balkie op Benzine,salarissen van Topambtenaren,Ww uitkeringen van tweede kamerleden die twee dagen in de kamer gezeten hebben,Gevangenissen om bontkraagjes in te steken,Topambtenaren die jaren op non actief thuiszitten met Topsalaris,Snoepreisjes van kamerleden per PH-PBX... *schenkt Borrel in* , de absurde bijdrage aan Brussel,de kosten van de missie in Afghanistan,overbodig management in de zorg,de bijstand,het Salaris van Paul de Leeuw,de kosten van de (Linkse propaganda machine) Nob.......

Oud Bevelands gezegde : Je Moei nie vee verdiene mao weinig uutgeve.... nu Den haag nog....

Zoals Yuri al aangaf , een auto is van nature al voorzien van een eerlijk systeem... nu nog even de wegenbelasting in de brandstof...

En voor degenen die het echt erg vinden WWW.PPO.NU :wink:
75 1.8 ie

Landcruiser
MB 320 CR Diele-Tech Reesert
W211 200 cdi
MB 300 CE Reesert.

paulsteeman
Guru
Guru

di jan 22, 2008 21:33

Overlast van bontkraagjes: wanneer doen ze daar wat aan dan??, tevens voor onze welopgevoede hangjeugd??

Maar dit terzijde.

Ze hebben idd veel geld nodig: je vergeet de militaire missies, wat denk je wat dat kost.

Breng ze niet teveel op ideeen want anders gaat het straks weer dubbelop met de belastingen.

PAul
http://www.bandenmotel.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

156 SW 1.9JTD 16V 140 PK 2004 was de vorige
Rij nu voorlopig Mercedes.....

Turbolag, the 2 seconds the other driver thinks he has a chance

GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo

di jan 22, 2008 22:33

Maar die Rijdersbelasting zit toch al in de Benzineprijs
Voorbeeld: De prijs van een vat US Brent olie zit momenteel rond de 100 USD, dat is 30 USD meer dan in januari 2007 maar de USD heeft in die tijd een enorme koersdaling gehad, in januari 2007 betaalde je voor 1 USD nog 95 eurocent, nu slechts 69,5 eurocent.

Klein rekensommetje leert dan dat de prijs van een vat olie in euro's geen 20% is gestegen maar veel minder: In januari 2007 kostte 1 vat olie 70 USD = 66,50 euro. Nu kost dat zelfde vat olie 100 USD, bij een koers van 0,695 eurocent per USD komt dat neer op 69,50 euro, da's een stijging, in euro's, van net 4,5%.
Note: de prijs van een vat US Brent olie is inmiddels alweer gezakt tot onder de 90 US dollar dus is in euro's zelfs goedkoper geworden dan in 2007. Waarom is de benzineprijs dan toch nog een slordige 20 eurocent hoger dan een jaar terug?

Het is gewoon om ergens gaten te dichten, er wordt nog geen 15% van de inkomsten van de houderschapsbelasting, accijnzen en belastingen van de brandstoffen ect. (en dan begin ik nog niet eens over opbrengsten van verkeersboetes, waarvan ik vindt dat deze rechtstreeks ten goede moeten komen aan verkeersveiligheid en slachtoffers van ongevallen alsook aan de hulpverleners emaar ook aan ons wegennet) besteed aan het wegennet en verkeersinfrastructuur.

Voor de grap: rond deze periode in 2002 in Nedeland betaalde ik voor 1 l euro95 109 Euro cent
Laatst gewijzigd door GiuliaCorse op di jan 22, 2008 22:40, 1 keer totaal gewijzigd.
"Not all those who wander are lost!" -J.R.R Tolkien-"
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998
Fiorenzato Ducale compact

Marley164
Guru Triplo
Guru Triplo

di jan 22, 2008 22:35

Doorberekenen aan je klanten en als dat niet kan, inventief zijn en op een andere manier je geld gaan verdienen.

Op het moment heb ik het zeer goed voor elkaar al zeg ik het zelf... ;)
Mijn huidige 164 is betaald door mijn werkgever , de maandelijkse lasten worden ook betaald door mijn werkgever(en de belasting is niet te weinig met deze limo op lpg ;) ) maar de auto is van mij en staat ook nog eens op mijn naam , dus zodra de km-heffing ingevoerd gaat worden , moet ik gewoon weer een keer om de tafel gaan zitten met mijn werkgever ;) :mrgreen:
Na: 2 x Alfa 33 , 1 x Alfa 75 , 1 x Alfa 155 , 1 x Alfetta QO , 1 x Alfa 156 en 18 x een Alfa 164... #-o
Nu: Even Alfa loos...

Pinin01
Advanced Member
Advanced Member

di jan 22, 2008 23:21

Oud Bevelands gezegde : Je Moei nie vee verdiene mao weinig uutgeve.... nu Den haag nog....
Briljant
Saluti Erik
Spider 3.0-2000
Spider 2000 Veloce-1973
Bertone 2000 GTV-1973
Ducati 900SS

tommaso
Guru
Guru

ma feb 04, 2008 12:18

Afgelopen donderdag was er de hoorzitting van de vaste kamercommissie voor verkeer. Deze commissie had allerlei experts uitgenodigd om hun mening te geven inzake het plan kilometerheffing. Ook Flitsservice.nl was uitgenodigd. Voorafgaand aan deze hoorzitting heeft de commissie voor het eerst een email adres opengesteld, zodat eenieder kon reageren.

Flitsservice.nl heeft op haar website haar bezoekers opgeroepen hier vooral op te reageren. En dat hebben ze geweten! Maar liefst 1750 reacties waren binnengekomen!! Martijn Hurks, initiatiefnemer van Flitsservice.nl en spreker tijdens de hoorzitting: "Toen ik tijdens mijn spreektijd aangaf dat wij de uitnodiging tot reageren bovenaan op onze voorpagina hadden gezet, werd er door de commisie meteen gereageerd door met dikke dossiers te wapperen met de boodschap: "Dat hebben we gemerkt". Een groot succes dus!".

Flitsservice.nl viel het principe "eerlijk" aan, zeggend dat de BPM vervangen zal worden door alternatieve belastingen, zoals nu de slurptax. Dat de accijnzen dit jaar weer met tot wel 3 cent per liter verhoogd worden, om een begrotingstekort weg te werken en dat er geen sprake van privacy waarborging kan zijn, omdat niemand een ongespecificeerde rekening zal accepteren. Een factuur met "U heeft 300 kilometer gereden", zal bewezen moeten worden.

Opmerkelijk mag worden genoemd dat de grote brancheorganisaties allemaal voor kilometerheffing zijn, "maar......". De "maar" werd vaak gevolgd met een hoop voorwaarden, waarop SPér Roemer vroeg: "Als uw voorwaarden niet ingewilligd worden, trekt u daaruit de consequentie, dat u uw steun intrekt?", waarop weinig antwoord kwam.
Naar onze mening was iederen "tegen, tenzij...".

Afsluitend complimenteerde de voorzitter van de hoorzitting de inbreng van de 1750 inzenders. "Er is op een bijzonder hoog niveau ingebracht. In vele reacties is heel veel tijd gestoken. Wij zijn diep onder de indruk en onze dank daarvoor".

Diegenen die een reactie hebben ingezonden krijgen binnenkort een samenvatting van de hoorzitting via mail.

Deze week [wk 6] staat het debat tussen de Kamer commissie en de Minister op het programma.
The story continues.
Alfa 155 Q4 WB 1995
Alfa GT jtd 2004 Quaife Q2
ex: Alfa 33 1.7 ie 1991 WTCC Q2 - 484.500 km

Originally Posted by Jeremy Clarkson
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster.

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”