Sergio
Guru Triplo
Guru Triplo

Verzekering / schade vraag; Hoe aan te pakken?

di jan 15, 2008 18:41

Een paar weken geleden is door toedoen van een huurder van een aangrenzende stalling schade (lakschade) aan één van mijn Alfa's ontstaan. Deze auto is door mij niet verzekerd en ik heb inmiddels de tegenpartij aansprakelijk gesteld (via zijn WA). Ik heb daarbij een ruwe schatting van het schadebedag afgegeven.

De verzekeraar van de tegenpartij vraagt nu om een kopie reparatienota of gespecificeerde schadebegroting, echter de auto is momenteel niet rijdbaar en kan dus niet naar een schadehersteller toe.
Wie is er op de hoogte van de werkwijze in dit soort situaties en kan mij een tip geven?
Ik denk zelf aan de volgende opties:

- gewoon contact opnemen met de verzekeraar en de situatie uitleggen
- Foto's van de schade incl toelichting opsturen
- de tegenpartij laten taxeren?

- een andere oplossing?

Zegt u het maar!
La meccanica delle emozioni
'79 Spider 2000 Veloce
'88 33 1.7 QV
'93 33 1.7 iE S 16v SW Q4
33 SW corsa

Marley164
Guru Triplo
Guru Triplo

RE: Verzekering / schade vraag; Hoe aan te pakken?

di jan 15, 2008 18:53

er zijn schade experts die ook "ter plaatste" taxeren , dus de auto hoeft dan niet vervoerd te worden , weet niet pcies hoe of wat maar weet wel zeker dat het kan , mijn zwager heeft een soort gelijk iets gehad met zijn Giulia die ergens in een stalling stond , nu waren bij de auto de assen eronderuit ivm een grote revisie , bij mijn zwager was er iets op het dak v/d auto gevallen waardoor er een "deuk" in was gekomen.
De schade is toen ook in de stalling getaxeerd.
Na: 2 x Alfa 33 , 1 x Alfa 75 , 1 x Alfa 155 , 1 x Alfetta QO , 1 x Alfa 156 en 18 x een Alfa 164... #-o
Nu: Even Alfa loos...

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Contacteer: Website

di jan 15, 2008 19:08

Ik zou eerst kiezen voor optie "A" Gewoon bellen dus. Mogelijk dat de verzekereaar een oplossing kan bieden voor het taxeren ter plaatse. Loop anders even binnen met plaatjes bij een erkend schadebedrijf. Misschien kunnen/willen zij een taxatie voor je op schrift zetten.

Let wel: Je hebt GEEN reparatieverplichting he. :wink:
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo

di jan 15, 2008 19:15

Neem een paar erg goede fotos van de schade in detail en ook een paar van de hele auto, waar deze compleet op staat en waar ook het beschadigde deel op staat.
Ga hiermee en met je kenteken naar een schadebedrijf en deze een expertiserapport maken.
Reken er op dat de meeste schadebedrijven een vegoeding van plusminus €65,- vragen (wij ook) die in mindering wordt gebracht wanneer de schade daadwerkelijk wordt hersteld.

Als je wilt kan ik wel een rapport voor je maken, moet even kijken wat voor prijsje ik kan regelen.
"Not all those who wander are lost!" -J.R.R Tolkien-"
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998
Fiorenzato Ducale compact

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”