goh... blijkbaar heb ik redelijk mazzel als ik dit allemaal lees...
Eigenlijk is bij mij nooit iets vervangen zonder overleg (altijd netjes gebeld).
En er wordt ook altijd vooraf even overlegd wat te doen bij bv APK keuring en de controle vooraf. Kleinere dingen mogen van mij vervangen worden indien nodig voor de APK (ruitenwisserbladen, lampjes en zo) voor gortere zaken bellen.
Volgens mij is het ook gewoon een kwestie van goede afspraken maken...
Dat er een schriftelijke gedragscode komt... tja triest dat het nodig is, en ook triest dat je als klant zonder zo`n code blijkbaar geen poot hebt om op te staan bij een conflict.
Aan de andere kant, gewoon niet betalen is een optie, maar ja dan krijg je de discussie dat je de auto niet meekrijgt.
Anderszijds moeten zij maar aantonen dat het nodig was (en dus inderdaad het oude onderdeel niet zomaar weggooien ).
Zij roepen de discussies natuurlijk over zichzelf af, maar 99% van de klanten kiest eieren voor zijn geld, en betaald (en gaat vervolgens naar een andere garage...)