Om de historie van mijn Bertone compleet te maken, heb ik het archivo storico gemaild. Superservice uit Italie, want gisteravond laat gemaild, vanmorgen vroeg antwoord ontvangen. Dank Marco Fazio !
Echter.....nou blijk ik een andere Bertone te hebben dan ik dacht!
Wat is het gaval: volgens mijn Nederlandse papieren (en die uit Italie bij de import-documenten) gaat het om een Giulia GT 1300 junior, bouwjaar 1972, kleur, grigio metallizato medio. Dat klopt, want daar rij ik al sinds 2000 in.
Nu is er in Italie destijds wel wat aan geknutseld, maar niet erg veel. Hooguit wat Italiaans overnevel-werk en that's it. Grijs is de Bertone zowel van buiten als in alle hoeken en gaten. Ik denk zelf dat dit de fabriekskleur moet zijn.
Maar niet volgens het mailtje uit Italie. Volgens dat mailtje hoort het chassisnummer bij een 1300 junior uit 1971, geproduceerd op 4 mei en uitgeleverd op 19 mei in Turijn (hoge omloopsnelheid toen!) en met de (ook mooie) kleur Faggio (AR 516).
De beschrijving van het interieur is; wild boar leather skai. Nou weet ik niet zo 123 wat dat is, maar in de mijn zit bruin skai (of simileder zoals dat toen bij de oosterburen heette..)
Rara hoe kan dat?