spider&bertone
Newbie
Newbie

restaureren van een giulia 1968

do okt 11, 2007 20:42

Beste Alfisten,

Ga deze winter starten met het restaureren van een Giulia uit 1968. Deze wil ik in de Biscione uitvoering maken met een 1750 blok en aandrijving uit een Berlina. Ben inmiddels in het bezit van een achterklep met ingelegd logo en de strip over de motorkap. de 1750 Berlina staat klaar om gestript te worden.
Voor ik ga beginnen zoek ik iemand die verslaglegging heeft gedaan van een vergelijkbaar project. Omdat ik weet hoe belangrijk het is planmatig te werk te gaan, hoop ik dat iemand mij kan helpen.

Dank en groet,

Hans Lodewijks

jan 75
Full Member
Full Member
Contacteer: Website

RE: restaureren van een giulia 1968

do okt 11, 2007 21:05

donateurnr:4456 giulia super '78 3.0 v6 156 2.0 ts '98 niet meer :75 3.0 V6 QV '90 , 75 3.0 V6 America '88 , sud 1.5 TI '83 , gtv 2.0 '83 , 75 2.0 carb '89 , 75 1.8 ts '90 , 164 2.0 ts '92 , 33 1.5 QV '90, 75 2.4 TD '90

berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice

za okt 13, 2007 08:50

mag ik weten hoe de Berlina er bij staat?
Een vriend heeft lowbudget plaatdelen nodig voor een berlina, vandaar...Het gaat om portieren en voorschermen...

Voor vragen aangaande je resto, vraag maar raak, been there done that too many times...

Rik
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely
possible to pick up a turd by the clean end

berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice

za okt 13, 2007 08:56

planmatig:
Maak een draaiboek.
groepeer je componenten.
Doe die deel voor deel. BV motor en bak klaarmaken, in de folie, in de hoek, klaarzetten.
Voorwielophanging idem
Achteras idem.
Losse delen idem
Dan je body.
Maak foto's, heel veel, van hoe delen gemonteerd zitten.
Demonteer, haal zakjes en label ze, bv binnenzijde LV portier.
Maak steeds een lijst in je draaiboek van delen die je nieuw moet hebben, bv bij demontage vooruit: opschrijven; Een ruitrubber.
Gooi niets weg tot het nieuwe deel aanwezig is en vergelijk.
Als de body geplaatwerkt is en gespoten, zorg voor heel veel blanke tectyl en nieuwe schroeven, bouten enz.
Dan middels je draaiboek, waarin ook staat in WELKE volgorde je gedemonteerd hebt, weer monteren, met nieuwe delen.
Als de wagen klaar is, heb je een mooi fotoboek van de werkzaamheden enz, en dat is A leuk voor jezelf, kan je trots op zijn, en B , indien goed en netjes gedaan, helpt het de waarde van de auto te verhogen, zowel bij taxatie als verkoop.
Enne, open een topic in projecten he...
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely
possible to pick up a turd by the clean end

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”