Ik dacht ut niet. 4WD wel maar achterwielaandrijving?@Andretti
Ze zouden eens moeten weten..
On topic.
Precies. De 159 wordt pas eind van het jaar (op zijn vroegst in septemer) in productie genomen en ondertussen wordt de V6 opgeleukt en de 159 van achterwielaandrijving voorzien.

Ik vind het buitengewoon triest wat er op technisch gebied gebeurd bij AR. De huidige Alfa's zijn best wel leuk en mooi maar gewoon nix bijzonders in de markt. Ze proberen het tegen Bayerische Meter Wurst en AUDI op te nemen maar waar waren zij in de heyday van Alfa?
Een Alfa moet gewoon sportief rijden en technisch bijzonder zijn. Iedere keer dat ik de motorkap open van mijn Bert of eronder kruip om werk te verrichten word ik blij van het zicht op de mooi ontworpen, vormgegeven en technisch doordachte oplossingen die je zo tegenkom.
Als ontwerper kan ik dat echt warderen, maar als ik die nieuwe GM/Holden klont zie heb ik dat gevoel niet. Hij kan best wel goed werken, maar het is uitsluitend een technische oplossing op verschillende problemen en geen elegante, geintegreerde ontwerp.
Toen Gordon Murray de McLaren F1 ontwierp was een van zijn stokparden dat er geen beugel's in de auto mocht komen om dingen gewoon vast te maken. Alles moest zijn plek hebben op een natuurlijke manier en aan elkaar verbonden worden. Toch kwam er eentje in en dat was voor een schakelaar bij de motorkap. Dat is nog steeds zijn grootste spijt bij dat project.
Dat is een beetje wat ik zoek in een autoontwerp: doordachte, mooie, geintegreerde en elegante oplossingen en geen technische prutsel zoals die GM V6 een voorbeeld van is.