pinin39
Full Member
Full Member
Contacteer: Website

Spider verzekeren zonder taxatierapport of klasse II alarm ?

vr mei 25, 2007 21:00

ik zit met een probleem . ik kan mijn spider 4 uit 1990 wel verzekeren maar betaal een behoorlijk bedrag voor All-Risk .
omdat ik hele slechte ervaringen met verzekeringen heb wil ik gewoon simpel zo goedkoop mogelijk all-risk .
ik betaal nu 500 euro verzekering per jaar.

probleem is dat ik de auto niet als oldtimer kan verzekeren want hij is van 1990
probleem 2 is dat ik de auto niet bij de KNAC kan verzekering al youngtimer want dan moet er een taxatierapport bij.

het komt er eigenlijk op neer dat ik een taxatierapport onzin vindt want de auto is nog niet zo oud en speciaal dat dat nodig is lijkt me
een klasse goedgekeurd alarm heb ik slechte ervaringen mee (lege accu's etc ....) omdat ik de auto niet vaak gebruik
ik gebruik de auto alleen bij mooi weer en dus zeker minder dan 5000 km per jaar
ik heb een 2e auto voor dagelijks gebruik

kortom ik denk dat ik de meest makkelijke klant ben die je kunt verzinnen .

weet iemand een adres waar je een All-risk kunt regelen zonder al die speciale onzin en voor een normale prijs ?
Gehad : Alfa 146 TI , Alfa 145 QV . Alfa GTV Turbo V6, Alfa 159 , 166

Nu Porsche , Ducati , Fiat 500

Graffiaturo
Guru Duplice
Guru Duplice

RE: Spider verzekeren zonder taxatierapport of klasse II ala

vr mei 25, 2007 21:27

smit en de boer, van achterop het klaverblaadje
kan je je spider gewoon als klassieker verzekeren , all-risks etc
alarm niet nodig, wel een taxatierapport, zij sturen dan ABAS, die een keurige taxatie maakt en dat kost 97,20
taxatierapport 3 jaar geldig

ik had via smit en de boer in 2000 al mijn '87-er 33 1.7 QV als klassieker verzekerd :wink:
http://www.graffiaturo.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Tonio
Guru
Guru

vr mei 25, 2007 21:51

Een klassiekerverzekering voor een Spider van 1990 is zeker mogelijk. (PB me zonodig maar voor een tip).
Maar voor een klassiekerverzekering mét all risk zal een taxatie toch nodig zijn. Bij een klassieker is de premie voor het WA gedeelte een vast, laag bedrag (dat risico wordt gecalculeerd op basis van ongevalstatistieken, die zijn bij klassiekers heel gunstig). Maar het all-risk risico voor de verzekeraar is natuurlijk afhankelijk van de waarde van de auto. (Die premie komt er bovenop, doorgaans 1,8 à 2,0 % van de getaxeerde waarde).
Waardetaxatie is dus wel logisch, want de waarde van klassiekers kan sterk uiteenlopen. Een Spider van 1990 kan 6.000 euro waard zijn, maar ook 12.000. Daar wil je geen discussie over wanneer hij net total loss, gestolen of uitgebrand is..... Achteraf is de waarde niet meer vast te stellen. Met zo'n taxatie ligt dat vooraf vast voor een periode van drie jaar (let op dat in de polisvoorwaarden staat dat het een taxatiewaarde is volgens artikel 275 Wetboek van Koophandel).

pinin39
Full Member
Full Member

Re: RE: Spider verzekeren zonder taxatierapport of klasse II

vr mei 25, 2007 22:05

smit en de boer, van achterop het klaverblaadje
kan je je spider gewoon als klassieker verzekeren , all-risks etc
alarm niet nodig, wel een taxatierapport, zij sturen dan ABAS, die een keurige taxatie maakt en dat kost 97,20
taxatierapport 3 jaar geldig

ik had via smit en de boer in 2000 al mijn '87-er 33 1.7 QV als klassieker verzekerd :wink:
heb ze een mailtje gestuurd , ben benieuwd .

op zich heb ik niets op taxatierapport tegen hoor alleen om 92,- te betalen voor een verzekering die maar een beetje goedkoper
is als een normale dan heb ik er geen zin in vandaar.

ben benieuwd wat ze doen , dank je voor de tip !

pinin39
Full Member
Full Member

za mei 26, 2007 18:32

heb ook de Knac nog eens gebeld .

maar je kunt ook een oldtimerverzekering afsluiten waarbij je 1,25 % van de taxatiewaarde als
premie moet betalen.

je moet dan wel lid zijn van het Alfa Romeo Spider register , kortom dat ben ik dan maar even snel geworden.
en je moet lid worden van de KNAC . kortom ik heb de krantebak weer mooi vol met al die blaadjes.
voordeel is wel dat ik goedkoper uit ben .

stel dat de spider 10.000 waard zou zijn dan kost het me op jaarbasis 125,- + WA 75,- . da's 200,- per jaar
en natuurlijk de abo's van de clubs maar al met al een stuk goedkoper

en je kunt ook samen met de KNAC een prijs afspreken wat ie waard is , als me dat bevalt doe ik dat .
(als ze zeggen 5000,- dan laat de taxateur maar komen ...)

pinin39
Full Member
Full Member

ma jun 11, 2007 21:01

zo even een update :

heb mezelf aangemeld als lid van het Spiderregister en van de KNAC
daarbij een lidmaatschap genomen met pechservice (ANWB) en als je het hele spulletje bij elkaar
optelt dan zit ik op 275,- per jaar voor all-risk met taxatiewaarde van 10.000 euro (zonder taxateur maar samen vastgesteld)

wat moet je doen voor deze aktie :

Lid worden van het spider register , www.alfaspider.com
Lid worden van de knac : www.knac.nl (en dan die van 87,- per jaar)
de Knac je ANWB laten opzeggen en dan bij hun weer aansluiten (lidmaatschap anwb was voor mij 79,- dus in principe voor 8 euro knac lid)
dan de classicverzekering afsluiten zonder taxateur maar in overleg (aankoopnota overhandigen of gewoon afspreken)

en dan ben je goed verzekerd voor een redelijk betaalbaar bedrag en krijg je ook nog allerlei clubblaadjes thuis (en heb je weer een boel te lezen)

van G
Guru
Guru

do jun 14, 2007 00:16

Zo zie je maar :idea:

Een beetje shoppen is zo gek nog niet
nu Fiat 500 Opening Edition, CLS350
vroegah: MV Agusta F4, Seicento Hobby, clk 230 kompressor, Cagiva Mito evo, 156JTSWAGON, 166V6, 155TS18L16V, THEMA16VTURBO, 33 16V, TIPO17D, ABARTH130TC, 323i, ABARTH105TC FZR1000EXUP, FZR600
ooit ? DELTAintergraleEVO

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”