hugo
Member
Member

autokeuring Belgie

wo mei 02, 2007 12:53

Het volgende speelt zich af. Ik heb onder voorbehoud een alfa romeo 75 TS gekocht. Deze heeft Belgische papieren maar geen belgische platen meer. Vroeger was het mogelijk om gewoon dmv betaling ( +/- 100Eu ) garageplaten ten lenen en naar de keuring te gaan. Dit is nu niet meer mogelijk. Nu moet ik dus eerst de wagen met een ambulance naar een autobedrijf brengen, van daaruit moet het bedrijf de wagen gaan keuren. Al met al een enorme rompslomp die mij alleen maar heel veel geld zal kosten. Voor zo'n keuring zit je al snel 3 uur te wachten, 3 uur aan 50 Euro uurloon is al weer 150 Euro, dan heb ik het nog niet over de oprijwagen en zelfs het feit dat de wagen niet eens door de keuring zou kunnen komen. We hebben het nog steeds over de Belgische keuring. De ene keer was mijn volvo zonder catalisator wel goed gekeurd, het andere jaar niet. Ergo, het is iedere keer weer prijsschieten.

Heeft iemand van de Belgische mensen nog tips voor mij? Ik heb GTA al gebeld maar ze kunnen weinig voor mij doen gezien ze het te druk hebben.

Is het niet gewoon mogelijk de alfa met een autoambulance naar de keuring te rijden? GTA zei van niet, maar dat lijkt mij niet logisch. De wagen wordt immers legaal vervoerd.

AUB, Help mij met mijn Euvel [-o<
Gehad:

75 TS

75 1.8 IE

Alfa 75 TS Numerata

Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: autokeuring Belgie

wo mei 02, 2007 13:49

Naar de keuring op een ambulance mag niet. Hoe belachelijk het ook is, maar 't mag niet. Ik heb inmiddels 3 Alfa's ingevoerd uit Nederland, dus helaas al wat ervaring met deze dingen.
De wagen mag maar op 2 manieren worden aangeboden:

-op het kenteken waarop hij ingeschreven was (geen optie, denk ik, dus)
-op garageplaten

Maar waarom kun je geen garageplaten "huren" ? Wie zegt er dat dat niet meer mag? Diegene waar je ze vroeger huurde, of de keuring zelf ? Ze gaan een werknemer van een garage toch niet vragen zijn arbeidscontract mee te brengen, om te bewijzen dat hij daar werkt :wink:
Als je toch geen platen kan huren: rij 'm zelf naar een garagist (kan altijd he, ff je ander eplaten + verzekering even verwittigen) en laat die garagist naar de keuring gaan ?
Wa gade doen ? DE POLIES BELLEN ? Afbeelding

cmva
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

wo mei 02, 2007 17:09

Er moeten in Belgie platen op zitten voor de keuring, heb 2 jaar geleden een Belgische 164 op Nederlandse platen laten keuren, geen enkel probleem, was ook een 164 met een andere kleur.
Vraag t maar na bij t keuringsstation.MAW maakt niets uit waar die platen van zijn of vandaan komen.(2jaar geleden)
CMVA
Laatst gewijzigd door cmva op wo mei 02, 2007 17:22, 1 keer totaal gewijzigd.

Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo mei 02, 2007 17:15

Bovenstaande kon tot 1 september 2004.
Sindsdien:

OF oude platen
OF garageplaten

Platan van je andere auto mag niet meer.
Wa gade doen ? DE POLIES BELLEN ? Afbeelding

@PM
Guru Triplo
Guru Triplo

do mei 03, 2007 00:06

En ik maar denken dat we in NL van die rare regels hadden...
Alfa Romeo Alfetta GT 2.0
Alfa Romeo GT 3.2 V6
Ford Mondeo 1.6 TDCI Zetec
Škoda Octavia combi D 110 kW
SCARB 4835

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”