Let bij de GTA er in ieder geval op dat de nieuwe remschijven gemonteerd zijn (330mm ipv 305) of er een andere oplossing voor gevonden is. Die schijven gaven echt veel problemen. VErder is het prijsverschil verklaarbaar daar de GT's eigenlijk pas in 2004 op de markt zijn verschenen en dat tevens het jaar was dat de GTA zo een beetje ophielden met bestaan ( de 156 dan). Dus je kunt gewoon eerdere bouwjaren vinden van de 156 die dan ook goedkoper zijn. Nieuwprijs standaard was er verschil van ca 4000 euro in de standaarduitvoering. De uitrusting is ook vrijwel gelijk, de GT heeft ESP, de GTA niet, die heeft dan wel weer elektr. rugleuningen, cd wisselaar, koplampsproeiers, regensensor en alarm af fabriek.Als het gaat om ervaringen op het gebied van techniek / kwaaltjes is het een ander verhaal, maar volgens mij zullen de meeste antwoorden daar niet op zijn gebaseerd. !
Vind persoonlijk de 147 GTA wat minder goed sturen dan de 156 Gta . Voordeel voor mij ,ben vrij lang, dat ik in de 147 beter zit .ik zou voor optie 4 gaan; Alfa 147 GTA (wit)
Heb ik wat gemist? De 156 GTA is er ook als sedan hoor en vind ik persoonlijk ook mooier dan de SW.Als de GTA een sedan uitvoering was dan zou ik ook gaan twijfelen, maar aangezien het een SW betreft zou ik kiezen voor de GT.
Ik heb nooit echt begrepen waarom mensen een stationcar liever hebben dan een sedan, behalve dan voor meer ruimte. Het verbaasd me helemaal dat er toch een hoop Alfa liefhebbers zijn die in een SW rijden (meer ruimte kan toch geen argument zijn). Ik ben van mening dat een sedan er sportiever uitziet en "sexier" is vanwege een kontje. Ook heeft Alfa Romeo niet echt een verleden wat stationcars betreft (oke enkele tuinierders-uitvoering dan).
Dit is slechts mijn persoonlijke voorkeur die ik geprobeerd heb te onderbouwen.
Succes!
Weet ik maar enzo schreef het volgende:Heb ik wat gemist? De 156 GTA is er ook als sedan hoor en vind ik persoonlijk ook mooier dan de SW.Als de GTA een sedan uitvoering was dan zou ik ook gaan twijfelen, maar aangezien het een SW betreft zou ik kiezen voor de GT.
Ik heb nooit echt begrepen waarom mensen een stationcar liever hebben dan een sedan, behalve dan voor meer ruimte. Het verbaasd me helemaal dat er toch een hoop Alfa liefhebbers zijn die in een SW rijden (meer ruimte kan toch geen argument zijn). Ik ben van mening dat een sedan er sportiever uitziet en "sexier" is vanwege een kontje. Ook heeft Alfa Romeo niet echt een verleden wat stationcars betreft (oke enkele tuinierders-uitvoering dan).
Dit is slechts mijn persoonlijke voorkeur die ik geprobeerd heb te onderbouwen.
Succes!
qua gebruiksgemak neig ik meer naar de GTA, omdat dit een 5deurs is, en waarschijnlijk meer ruimte bevat.