Floor
Guru
Guru

APK voor benzineauto's naar 2 jaar?

vr apr 13, 2007 16:45

Oo==v==oO

MightyMarcel

RE: APK voor benzineauto's naar 2 jaar?

vr apr 13, 2007 16:59

die redenering van 'worden intensiever gebruikt' is wel tamelijk logisch, maar toch : als je auto goed is, is die 25 euro voor die keuring (of, 0 euro bij het jaarlijkse beurtje dat toch echt zal gebeuren), toch niet zo'n groot bezwaar om het wagenpark veilig te houden ?

michaelbaken
Member
Member

vr apr 13, 2007 18:35

ben benieuwd hoelang ze dit volhouden,werk bij de renault dealer wij hebben klanten die vlot 70.000 km in een jaar rijden met hun benzine megane en deze mensen zie je 1 keer per jaar met de apk
meestal is hun auto dan al levensgevaarlijk
nu moet je je voorstellen dat je achter deze megane zit die er 140.000km op heeft zitten en nog maar 1x per 2 jaar naar de garage moet
ik hou mijn hart vast

niet iedereen houd van zijn auto

Dinky Boy
Miniaturista
Contacteer: Website

vr apr 13, 2007 18:41

Zie ook deze draad.

Alfagek
Guru Duplice
Guru Duplice

vr apr 13, 2007 21:57

Gaat niet gebeuren. De Europese wetgeving gaat waarschijnlijk juist veranderen naar NL maatstaven. Houdt dus in voor elke nieuwe auto; 1e 3 jaar geen APK, daarna elk jaar keuren. En terecht... We willen graag een veilig wagenpark en als ik al kijk wat er toch elk jaar weer voor de apk met de auto gebeuren moet. Veel mensen kijken niet op of om naar de auto, alleen die ene keer in het jaar bij de APK wordt er gekeken wat er gedaan moet worden. En dan vinden ze € 200,- voor de keuring en grote beurt al duur! :roll:

Groetjes,
Alfagek
Bas
Nu:
33 1.7 16v
Toen:
6x 164 (TS, V6, V6, TS, TS LPG, TS LPG)
7x 33 (1.5 IE, 1.7 IE, 1.4 Imola, 1.7 IE SW, 1.5 IE, SW 16v, 1.3)
1x 75 (1.8 IE)
3x 146 (1.6 TS G3, 1.8 TS G3, 1.9 JTD)
1x 155 1.8 TS 16v G3
1x 145 2.0 TD
1x 90 2.0 carbs

ARGTV3V6TB
Guru
Guru
Contacteer: Yahoo! Messenger

Re: RE: APK voor benzineauto's naar 2 jaar?

za apr 14, 2007 17:38

Gaat niet gebeuren. De Europese wetgeving gaat waarschijnlijk juist veranderen naar NL maatstaven. Houdt dus in voor elke nieuwe auto; 1e 3 jaar geen APK, daarna elk jaar keuren. En terecht... We willen graag een veilig wagenpark en als ik al kijk wat er toch elk jaar weer voor de apk met de auto gebeuren moet. Veel mensen kijken niet op of om naar de auto, alleen die ene keer in het jaar bij de APK wordt er gekeken wat er gedaan moet worden. En dan vinden ze € 200,- voor de keuring en grote beurt al duur! :roll:

Groetjes,
Alfagek
Bas
ik vind 50 euri uitgeven voor niets ook duur...
Afbeelding
De flaterfoon, net als een alfa klinkt heel bruut :D (speciaal voor dink ;-) )

alfa6
Member
Member

za apr 14, 2007 18:47

Ik snap er helemaal niets meer van, althans van de gevolgde logica.

Omdat autos op benzine minder kilometers rijden hoeven ze niet elk jaar gekeurd te worden.
Een motor daarentegen (nu nog apk-loos) moet binnenkort wèl elk jaar gekeurd worden, althans als de plannen doorgaan, het feit dat wanneer een motor zó versleten is dat hij gevaarlijk is geworden niet echt lekker meer rijdt, wordt voor het gemak over het hoofd gezien; naast het punt dat met een motor vaak nog minder wordt gereden dan met een auto.

Als ik me nu in het verkeer begeef verbaas ik me over de hoeveelheid kapotte, slecht/verkeerd afgestelde en verkeerd gemonteerde verlichting (projectielampen in reflectorbehuizing of v.v., niet juist in de fitting gemonteerd, etc.) het feit dat je in een diesel-, gas- of benzineauto rijdt doet daar niks aan af, immers: je hebt dieselrijders die alleen 's avonds hun lampen aandoen en je hebt benzinerijders die altijd licht voeren.

En dan nog ... wanneer wordt een auto afgekeurd? Meestal wordt hij gecontroleerd, de mankementen verholpen en goedgekeurd. Dus waar zijn de cijfers op gebaseerd?

Tsss, met de huidige beredenering zou een vrachtauto elke maand apk gekeurd moeten worden ...
(alhoewel dat voor sommige busdiensten misschien wel zou moeten gelden)

Ik vind het ook vervelend elk jaar weer voor de apk te moeten, en ieder jaar is er niets aan de hand; tóch geeft het me een prettig gevoel.

Chris
Wijsheid komt met de jaren, maar vaak komen alleen de jaren.

Paliri
Guru Duplice
Guru Duplice

za apr 14, 2007 21:03

ben benieuwd hoelang ze dit volhouden,werk bij de renault dealer wij hebben klanten die vlot 70.000 km in een jaar rijden met hun benzine megane en deze mensen zie je 1 keer per jaar met de apk
nu moet je je voorstellen dat je achter deze megane zit die er 140.000km op heeft zitten en nog maar 1x per 2 jaar naar de garage moet
ik hou mijn hart vast

70000 km/jaar op benzine? dan ben je niet goed snik....en wat is er dan levensgevaarlijk aan die Megane, als je dat soort km rijdt zitten er veel lange stukken in, minder slijtage etc...

de Toyo van mijn vrouw is nu al 4 jaar achter elkaar goedgekeurd (ik ga zelf naar de keuring) zonder enig mankement....(korte stukken ca. 18000 km/jaar en 1 lange vacantie) voor nieuwere autos vind ik het echt grote onzin. Allemaal BOVAG-praatjes.... :evil:
156

Alfagek
Guru Duplice
Guru Duplice

za apr 14, 2007 21:33

ik hou mijn hart vast

70000 km/jaar op benzine? dan ben je niet goed snik....en wat is er dan levensgevaarlijk aan die Megane, als je dat soort km rijdt zitten er veel lange stukken in, minder slijtage etc...

de Toyo van mijn vrouw is nu al 4 jaar achter elkaar goedgekeurd (ik ga zelf naar de keuring) zonder enig mankement....(korte stukken ca. 18000 km/jaar en 1 lange vacantie) voor nieuwere autos vind ik het echt grote onzin. Allemaal BOVAG-praatjes.... :evil:
Ook moderne auto's hebben toch last van slijtage, of niet? Banden, verlichting, remmen, uitlaten e.d.? Die worden nu veelal pas verholpen bij de jaarlijks apk keuring. Dan dus pas bij de 2-jaarlijkse apk keuring? Gaat niet gebeuren, is al vaker geroepen, maar gaat toch niet lukken.... En terecht!

Groetjes,
Alfagek
Bas
Nu:
33 1.7 16v
Toen:
6x 164 (TS, V6, V6, TS, TS LPG, TS LPG)
7x 33 (1.5 IE, 1.7 IE, 1.4 Imola, 1.7 IE SW, 1.5 IE, SW 16v, 1.3)
1x 75 (1.8 IE)
3x 146 (1.6 TS G3, 1.8 TS G3, 1.9 JTD)
1x 155 1.8 TS 16v G3
1x 145 2.0 TD
1x 90 2.0 carbs

Paliri
Guru Duplice
Guru Duplice

za apr 14, 2007 21:37

die slijtage valt reuze mee als je een normale en rustige rijder bent.

ik heb geen andere ervaringen, maarja wie ben ik :roll:

en zeker dat dit gaat lukken, de nieuwe minister moet scoren... :wink:
156

@PM
Guru Triplo
Guru Triplo

zo apr 15, 2007 00:41

Mijn nu 16 jaar oude auto wordt al een aantal jaar elk jaar wel op een paar puntjes afgekeurd. Da's niet omdat ik hem niet wil onderhouden, maar omdat ik het wel makkelijk vind zo, een ander mag kijken wat er allemaal niet deugt, ik verhelp het en volgende week kom ik het papiertje wel halen (gratis herkeuring ;)).

Aangezien er genoeg mensen zijn die er sowieso geen flikker aan doen zolang de wielen er niet uit zichzelf af vallen lijkt het mij dus toch wel zinvol om die 1x per jaar in ere te houden, iig voor de oudere auto's (vanaf 8 jaar ofzo, ik noem maar wat).

Oja ik rij 12000 km/jaar, dus daar slijt-ie niet zo hard van.
Alfa Romeo Alfetta GT 2.0
Alfa Romeo GT 3.2 V6
Ford Mondeo 1.6 TDCI Zetec
Škoda Octavia combi D 110 kW
SCARB 4835

Alfa33
Advanced Member
Advanced Member

ma apr 16, 2007 16:03

Ik snap deze overheid niet meer........
aan de ene kant wordt je auto niet goedgekeurd als er een paar pluisjes op de gordel zitten, wat naar mijn inzien de grootste flauwekul is. Zo zijn er nog wel meer van dat soort dingetjes.
Aan de andere kant hoeft die dan nog maar 1 keer in de 2 jaar gekeurd te worden.

Wat een mafkezen
'
Alle voertuigen gewoon ieder jaar APK keuren en laat die zeikerige niet gevaar opleverende puntjes lekker achterwege.
Nu: 156 2.5 v6
Gehad:
164 Super 2.0 TS, Alfa 33 1.7 16v, Alfa 145 TD, Alfa 33 1.7 i.e.

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”