yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: Global Warming

wo apr 11, 2007 20:30

Laten we elkaar even geen m**tje noemen: belangeloos wetenschappelijk onderzoek bestaat niet, want dat financiert zichzelf niet. Beide partijen in deze discussie betalen wetenschappers om tot conclusies te komen. Alleen de conclusies die van pas komen worden aangehaald.

Los daarvan kan ik me niet voorstellen dat 'wij' verantwoordelijk zijn voor de temperatuurstijging op deze planeet, het wil er bij mij domweg niet in dat we in zo'n korte tijdspanne (koud 100 jaar!) een compleet ecosysteem op zijn kant kunnen gooien, sterker nog, dat we het binnen die 100 jaar niet alleen op zijn kant gooien maar ook nog zelf met de gevolgen geconfronteerd worden! En dan blijft er nog het raadsel van de altijd wisselende temperaturen op de Aarde (IJstijd en interglacialen, iemand?).

CO2 is domweg business geworden.

Beste bewijs van de stelling dat de feitelijke CO2-productie er niet toe doet is de overheidssubsidie op de Prius. De gecompliceerde productie, het transport en de recycling van die zure bom (accuzuur, iemand?) leveren alles bij elkaar per saldo meer CO2-uitstoot op dan een qua formaat en prestaties vergelijkbare moderne diesel. En die wordt extra belast, vanwege fijnstof... ja, zo lust ik er ook nog wel een paar!
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Gordon
Guru Duplice
Guru Duplice

RE: Global Warming

wo apr 11, 2007 20:57

Zal dan toch zeker BP zijn - het is een BBC reportage :roll:

Ik vond zelf het deel wel aardig waar die Afrikaanse arts geen woorden aan zijn "dankbaarheid" kon geven voor het zonnepaneel dat hij van de internationale gemeenschap had "gekregen". Werkelijk hartverwarmend om te zien hoeveel werelden dit voor hem en zijn patiënten opende. :cry: :sick:

Tazio Novante
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

Re: RE: Global Warming

wo apr 11, 2007 21:49

Beste bewijs van de stelling dat de feitelijke CO2-productie er niet toe doet is de overheidssubsidie op de Prius. De gecompliceerde productie, het transport en de recycling van die zure bom (accuzuur, iemand?) leveren alles bij elkaar per saldo meer CO2-uitstoot op dan een qua formaat en prestaties vergelijkbare moderne diesel. En die wordt extra belast, vanwege fijnstof... ja, zo lust ik er ook nog wel een paar!
Heb net van de overheid een subsidie gekregen om een dieselmotor uit een 7,5 ton's vrachtwagen te takelen en er een brandstofcel voor in de plaats te zetten. :D Puur op basis van CO2- en energie reductie tijdens gebruik, je moet toch ergens beginnen. En laten we wel wezen, de CO2 tijdens productie kan je iets beter aanpakken dan een inefficiente verbrandingsmotor die stationair voor een stoplicht staat te draaien, op dat gebied doet een Prius het gewoon goed.
De Gouden Koets mag de zomer weer z'n best doen.
De 166D staat met 498K op de klok te wachten op de winter.
De Gulf hangt in 't spit.

Alfa33
Advanced Member
Advanced Member

Re: RE: Global Warming

wo apr 11, 2007 23:49

Los daarvan kan ik me niet voorstellen dat 'wij' verantwoordelijk zijn voor de temperatuurstijging op deze planeet, het wil er bij mij domweg niet in dat we in zo'n korte tijdspanne (koud 100 jaar!) een compleet ecosysteem op zijn kant kunnen gooien, sterker nog, dat we het binnen die 100 jaar niet alleen op zijn kant gooien maar ook nog zelf met de gevolgen geconfronteerd worden! En dan blijft er nog het raadsel van de altijd wisselende temperaturen op de Aarde (IJstijd en interglacialen, iemand?). !
Welke andere gefundeerde oorzaak zou er dan nog meer kunnen zijn? De laatste ijstijd in Europa is ontstaan doordat de hudsonbay, zoet water, innees in contact kwam met de zee, doordat de ijsdam door opwarming smolt en zo er een berg zoetwater de koude zeestrom die daar loopt onderbroken werd. Gevolg hiervan was dat noord europa geen warme golfstroom meer had-->zelfde klimaat als canada.

De mens heeft zich in 100 jaar ver 7 voudigd, industrialisatie op grote schaal, ontbossing op grote schaal, overbevissing, etc etc etc. Sommige mensen denken dat we onmogelijk met zn allen het klimaat kunnen beinvloeden. Zo groot is de aarde niet en al helemaal niet met 7 miljard welvarende mensen. Dit is het is het enige wat er is. Voor jullie nazaten wellicht een idee om dit in evenwicht proberen te houden, mij zal het werkelijk een worst wezen hoe de wereld eruit ziet over 50 jaar, want ik wil toch geen kinderen. Het zal mijn tijd misschien wel duren. Ik zit verre van mijn eigen belang te praten.

De vraag is wil je het risico lopen dat de mens wel invloed heeft op de leefbaarheid voor de mens op aarde en er niks aan doen?

The only thing we have to give up, is our dominion.
We don't own the world, we are not kings here, not Gods.
Can we give that up? Too precious all that control? Too tempting being a God?

Denk daar maar is over na
Nu: 156 2.5 v6
Gehad:
164 Super 2.0 TS, Alfa 33 1.7 16v, Alfa 145 TD, Alfa 33 1.7 i.e.

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”