Laten we elkaar even geen m**tje noemen: belangeloos wetenschappelijk onderzoek bestaat niet, want dat financiert zichzelf niet. Beide partijen in deze discussie betalen wetenschappers om tot conclusies te komen. Alleen de conclusies die van pas komen worden aangehaald.
Los daarvan kan ik me niet voorstellen dat 'wij' verantwoordelijk zijn voor de temperatuurstijging op deze planeet, het wil er bij mij domweg niet in dat we in zo'n korte tijdspanne (koud 100 jaar!) een compleet ecosysteem op zijn kant kunnen gooien, sterker nog, dat we het binnen die 100 jaar niet alleen op zijn kant gooien maar ook nog zelf met de gevolgen geconfronteerd worden! En dan blijft er nog het raadsel van de altijd wisselende temperaturen op de Aarde (IJstijd en interglacialen, iemand?).
CO2 is domweg business geworden.
Beste bewijs van de stelling dat de feitelijke CO2-productie er niet toe doet is de overheidssubsidie op de Prius. De gecompliceerde productie, het transport en de recycling van die zure bom (accuzuur, iemand?) leveren alles bij elkaar per saldo meer CO2-uitstoot op dan een qua formaat en prestaties vergelijkbare moderne diesel. En die wordt extra belast, vanwege fijnstof... ja, zo lust ik er ook nog wel een paar!