bert
Guru Duplice
Guru Duplice

RE: Een tip...ja of nee?

wo feb 14, 2007 11:33

Verrek..ook mooi maar dan wel in het zwart en de knipperlichten en spiegels verwijderen.

http://www.motornet.be/modellen/061205_ ... tClas.html

giulia-tom
Guru Duplice
Guru Duplice

wo feb 14, 2007 11:45

:shock: Laverda is cool....
Ik heb op de onderstaande 3 pitter gereden (met topkuip en in het laverdagroen met spaakwielen) het was even wennen met schakelen ( 8) ) maar daar heb ik lang over wakker gelegen, durfde het niet aan vanwege mijn budget en het gevoelige en specifieke van de motor zelf
Afbeelding

Het werd een Kawa Z1000 uit 1977 (sterke gelijkenis met de Z1) die ik nog steeds heb....(in need of TLC...)
exact als onderste op het sportievere stuur na, ik heb een racestuurtje (plat, om er niet af te waaien..... :lol: )

Afbeelding

Boet van Dulmen won in 78 de TT met zo'n ding (aangepast dan) en er zijn er velen in MADMAX1 aan gort gereden....die film heb ik zeker al 6x gezien :wink:
nr: 2714

ALFACENTRO

Afbeelding

doorlopende antiroestweken AlfaCentro

bert
Guru Duplice
Guru Duplice

wo feb 14, 2007 13:02

Even pesten...had nu in de schuur kunnen staan.

http://www.realclassic.co.uk/lav03061600.html

berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice
Contacteer: Website

wo feb 14, 2007 21:14

kan degene die het tpoic begonnen is even de naam veranderen.....

:roll:

:wink:
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely
possible to pick up a turd by the clean end

Giulia2000TS
Guru Duplice
Guru Duplice

wo feb 14, 2007 21:54

Gaat niet om de titel maar de inhoud..... :wink:

Enige fraaie kwaakasakie; eddie lawson replica...

Afbeelding

Ook een soort tractor? Straalt geen lichtvoetigheid uit..... :wink:
Dirk - Giulia2000TS

Dinky Boy
Miniaturista

wo feb 14, 2007 22:28

Afbeelding

berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice

wo feb 14, 2007 23:29

nep honda Dink.....

waren de jappen toch echt eerder mee!
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely

dibro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: Een tip...ja of nee?

wo feb 14, 2007 23:44

nep honda Dink.....

waren de jappen toch echt eerder mee!
Was -ie écht eerder?

Hier een ehhhh.... dat wil ik niet zeggen maar het woord pást wel, verzin zelf het woord maar :wink:
Afbeelding

Honda vanaf '79, Benelli '74 zo ongeveer, toch?
Waren de Italo's 1e :wink:
It's not easy, being green (kermit)

berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice

do feb 15, 2007 00:59

ik geloof dat de benelli een 650 honda blok was met twee aangeplakte cilinders.
De CBX is a different kind of animal, maar honda had al geexperimenteerd met zescilinders.
Wel had benelli m geloof ik eerder in de showroom.
Je kan op die benelli zespitters allerhande honda onderdelen zo schroeven, past precies!

bert
Guru Duplice
Guru Duplice

do feb 15, 2007 10:12

Honda is i.d. de eerste met een zescilinder en is gebruikt in de GP racerij?? Vroeg jaren 60?? Een mega complex, hi-tech en vernuftige motor en ik ben allang vergeten hoe dit juweeltje in elkaar steekt. Het enige wat Berlinista schijnt te vergeten dat hoewel de Engelsen gebruik maakten van motoren die in 1927 al niet meer modern waren te noemen en zelfs de veel modernere Italiaanse motorbouw achterliep op de Japanners; is dat de Engelse rijwielgedeeltes legendarisch waren en dat de beste voorvorken ter wereld door Ceriani werden gebouwd. Het heeft nog tot mid jaren 70 geduurd voordat het Japanse blok echt tot zijn recht kwam in een frame van Bimota. Het enige nadeel van de vroege Honda's is dat zij bekend stonden als hobbelpaarden met een matige wegligging. Laverda heeft zich laten inspireren door CB 750 en zelfs het frame maar dan niet uitgevoerd in plaatstaal.

bert
Guru Duplice
Guru Duplice

do feb 15, 2007 11:31

Het valt mij nu pas dat je een Honda QA50 hebt? Zeer gaaf ding en je bent zekers begonnen met Honda 4takt brommerts?

berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice

do feb 15, 2007 21:33

Bert, definitely begonnen met om precies te zijn deze Qa50 die ik al heb sinds ik 6 was.....
Daarna meer dan 50 honda viertaktbrommers gehad. Zo ongeveer alles, van C50 tot C90, XR75, Dax, SS, CD, en ga zo verder.
En dozijnen Honda's als XL500, XR600, CB750 alle types, CB500, CB650, CB550, VF750C, En nu naast de Harley nog een CB400T hardtail choppertje to be met apahanger...
Ik heb vorig jaar ergens in een topic al eens aangegeven dat de oudere Hondas techinische juweeltjes waren, met frames gemaakt van oude bananenschillen.
Remmen die van brandhout waren en schokdempers van oude fietspompen.
Maar verder ben ik vooral gek op de motortechniek. Moet je eens zo'n klepje van een QA50 bekijken.
Echt schittterend!
en de nokkenasbediening van een SS50 blok. Geweldig! En de koppeling van een C50.
Verder is het zo dat ik mijn technische leerschool heb gehad met sleutelen aan viertakten.
Wel heel knap dat iemand een Honda QA50 herkent! (zijn er naar mijn idee 2 van in NL- een oranje en mijn gele)
Echt, vertel mij niks over Honda!
2 jaar terug voor mijn neefje nog eens een SS blokje gereviseerd. en net als toen: Kop geblinddoekt gemonteerd inc afstellen nokkenas. Ik was nog niks verleerd, en weet onder andere de klepspeling enz nog zo uit mijn hoofd, na 20 jaar!
8)

bert
Guru Duplice
Guru Duplice

zo feb 18, 2007 15:46

Een Monkey bike zou ook echt iets voor mij kunnen zijn; dat heeft stijl en lekker geluid. Ik wil/moet absoluut geen jakkerapparaat uit lijfsbehoud en het moet enkel een beetje aardig sturen op buitenwegen, luidruchtig zijn en beetje aparte stijl.

berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice

zo feb 18, 2007 19:04

Koop dan een jinCheng Dax met 90 cc en motorkenteken. Ik geloof 2000 euro, NIEUW.

bert
Guru Duplice
Guru Duplice

wo feb 21, 2007 11:30

Dat is niet gek....er is een tijd geweest dat de rol van het hedendaagse Opeltje werd vervuld door een BSA en vooralsnog wil ik proberen om van deze oude fiets een enigzins dagelijks inzetbaar en redelijk betrouwbaar apparaat te maken.

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”