ARGTV3V6TB
Guru
Guru
Contacteer: Yahoo! Messenger

waar is alfa nou toch helemaal mee bezig?????

vr jan 12, 2007 17:33

en dan mbt het racen.... zijn ze vergeten dat alfa een race history heeft qua tourwagens????

wat doen ze nou???
Alfa Romeo were forced to commit themselves to three seasons of the FIA World Touring Car Championship (2005-07), a stipulation which was required of all the main protagonists by the FIA when the governing body decided to elevated the incumbent European Touring Car Championship to full "world championship" status. BMW and SEAT also had to offer the same undertaking. Alfa Romeo's priorities changed however and no successor to the Alfa 156 racer was developed. From 2008 Alfa Romeo plan to race the brand new Alfa 8C Competizione sportscar in the FIA's international GT class at blue-riband endurance races including the Le Mans 24 Hours and Nürburgring 24 Hours; as well as in the US-based Grand American sportscar championship to accompany the brand's North American re-launch.
ze stoppen er gewoon mee?????? en de verhalen over de 147 dan, met diesels enzo???? (niet dat ik daar trots op mot weze maargoed)

waar is de tijd gebleven dat ze gewoon een "echte" tourwagen bouwde (de 155 v6ti, de bert gta, 156 stc, 75 imsa enz enz) :?: :roll: :cry:
nu hebben we een 3e rangs tuut in een kampioenschap, lekker is dat :?
wel weer leuk is dan de 8c comp in de gt klasse maar dat is het net niet... dan moeten ze een echte racer bouwen ala masarati mc12, maar gaat ze dat wel lukken. het schijnt dat de mannen die de mc12 racer hebben gebouwd de 8c ook gaan bouwen (masa stopt ermee na dit seizoen). dus wie weet...

zo lucht ff op hoor ;-) 8)
Afbeelding
De flaterfoon, net als een alfa klinkt heel bruut :D (speciaal voor dink ;-) )

BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo
Contacteer: Website

RE: waar is alfa nou toch helemaal mee bezig?????

vr jan 12, 2007 18:24

Beschrijving van opbouw 8c LeMans racer vind je hier terug in de 8c LeMans poll topic .

Ik vind ook dat Alfa in toerwagen racerij thuishoort, maar ze hadden al in 2006 met 147 horen wtcc te rijden om in 2009 op 149 over te schakelen .
LeMans mag van mij maar ik betreur dat dit ten koste van de toerwagenracerij is . Hopelijk voegen ze Rydell toe als 2e piloot en niet Morbidelli of Tavano . Als Rydell dan eens kampioen zou willen worden... dat zou pas een dilemma voor Alfa zijn :oops:
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .

Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .

ErwinV6

vr jan 12, 2007 18:49

Stelletje eikels, ik blij dat het het kampioenschap naar Zandvoort komt, stoppen ze :evil: :evil:

Rens 1.7QV
Guru
Guru

vr jan 12, 2007 22:16

ik kan het wel voorstellen, waar moeten ze dan mee gaan racen???? 156 is exit. 147 heeft natuurlijk totaal geen zin meer om te racen, want die is ook al weer 6 jaar oud. Om er dan nog mee te gaan racen heeft niet veel zin. Hoeveel worden er nog verkocht en hoeveel zullen er dan nog meer verkocht worden. Ik geloof niet dat dat nog uit maakt, dan hadden ze vanaf jaar 1 al moeten beginnen met racen.

De GT zou in mijn ogen nog wel kunnen

Wat ik nog veel triester vind is dat er een uitvoering van de 159 genaamd: sport komt in nederland. Ja DAAAAGGG

Een alfa met als uitvoering sport, dus de rest van de 159 zijn voor ....... vul zelf maar in ik wil niemand op zijn tenen trappen, maar een alfa in sport uitvoering klinkt toch slecht???

Rens
164 TS '97
33 1.7 QV '89

berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice

za jan 13, 2007 01:39

Rens, heel basic,
het zou best moeten kunnen... :lol:

maar dan dus als volgt: Je koopt een 159 in de smaak 'gewoon'. En rijdt daarmee, want echte alfa, natuurlijk elke 'M'Bmw zoek, elke VW 'GTI' elke Sub Turbo. Opel 'opc'.
En als je dat zat ben koop je een 159 'sport' waarmee je dan een AMG Benz, een Aston, een Porsche of zo, volkomen loos kan rijden.

En dat dan in een sedan met 4 deuren, en fully loaded.

Ergo....
NOT...... zo zou het MOETEN zijn.......

maar zo is het niet.
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely
possible to pick up a turd by the clean end

dibro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: waar is alfa nou toch helemaal mee bezig?????

za jan 13, 2007 01:57

Rens, heel basic,
het zou best moeten kunnen... :lol:

maar dan dus als volgt: Je koopt een 159 in de smaak 'gewoon'. En rijdt daarmee, want echte alfa, natuurlijk elke 'M'Bmw zoek, elke VW 'GTI' elke Sub Turbo. Opel 'opc'.
En als je dat zat ben koop je een 159 'sport' waarmee je dan een AMG Benz, een Aston, een Porsche of zo, volkomen loos kan rijden.

En dat dan in een sedan met 4 deuren, en fully loaded.

Ergo....
NOT...... zo zou het MOETEN zijn.......

maar zo is het niet.
Natuurlijk niet...

Als er geen Alfa Romeo was geweest, was er ook geen "M" BMW geweest, geen VW "GTI", geen snelle Subaru en al helemaal geen OPC Opel... Allemaal leuke auto's hoor, sommige zijn ook nog mooi om te zien en spannend om in te rijden, maar ik (oh fout, ik heb een 155 :oops: ), ik rijd in "the firestarter", het merk waarmee die wedloop ooit begon en dat nog steeds, om één of andere reden, overleeft :shock: :roll:

En ik blijf hopen op een goede afloop 8)
It's not easy, being green (kermit)

LENZ
Guru
Guru

za jan 13, 2007 08:48

Maar dus oa Thompson voor 2007,dus in ieder geval nog een keer te zien op zandvoort, maar is toch raar om met een 156 te komen die al lang niet meer gemaakt wordt. Jammer

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”