Gebruikersavatar
berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2815
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 12:57
Locatie: Utreg city
Contacteer: Website

Re: RE: Achtergelaten Brievenbusje... haalbare kaart?

zo jan 07, 2007 18:41

(of beter geen wijsheid want dan komt er nix van....... :wink: )

Mzzl,
DJ

zo is dat... zegt de man die er al zeven jaar mee bezig is.....

:roll:
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely
possible to pick up a turd by the clean end

hagen111
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 635
Lid geworden op: di dec 28, 2004 22:08
Locatie: houten
Contacteer: Website

RE: Achtergelaten Brievenbusje... haalbare kaart?

zo jan 07, 2007 20:58

Ik denk dat je met 1000 EUR zeker te laag zit. Zaag zo'n koets eens uit elkaar en kijk wat hij dan opbrengt...plus een vlak dashboard en alle overige onderdelen. Schat dat je met 2-3000 EUR zeker niet teveel betaald indien inderdaad in goede roestvrije staat.

Plus het verhaal dat je hem zelf 'gespot' hebt in Italie tijdens een vakantie, het feit dat je via via en bij toeval bij de eigenaar bent uitgekomen, het avontuur om hem naar NL te halen en als ie dan na 10jr staat te blinken in je garage dan is zo'n ervaring en alle problemen die je tegen bent gekomen en overwonnen hebt goud waard! Zeker goed voor 5k EUR plezier & emotie die je er dan al voor terug hebt. Of 10k of 20k of 30k...avontuur, avontuur, avontuur....Bob Evers in de bocht, Pietje Bel gaat op pad, de Schippers van de Kameleon gaan op vakantie naar Italie, Kuifje en het misterie van de verdwenen Scalino...ik zou het wel weten als ik jou was!!! :twisted:

En het mooiste is dan nog...NIET met je vrouw/partner overleggen...zeggen dat je een weekend gaat wintersporten en dan op zaterdag met vorige eigenaar aan een goede Italiaanse Vino zitten om de koop te beklinken...geweldig.

Kan je mij het nummer niet even mailen?

RG

RE: Achtergelaten Brievenbusje... haalbare kaart?

zo jan 07, 2007 23:13

@ Hagen111,
ik moet zeggen dat je mijn gedachten behoorlijk goed weet te omschrijven. Dit is niet zomaar een ouwe auto kopen, maar een toevallig gevonden Italiaans restauratieproject overnemen van een Italiaanse autoliefhebber (al dan niet na een goed glas vino rosso :wink: ) en 'm de komende jaren in volle glorie en eer herstellen!

@ Berlinista,
wederom grazie voor alle informatie, hier spreekt een hoop ervaring en dat helpt om mezelf met beide benen op de grond te houden. :thumbs:
Maar ik moet zeggen dat ik het idee heb dat het allemaal ook wel goedkoper moet kunnen, uiteraard zonder dat de kwaliteit in het geding komt. Lassen, strakmaken, motor reviseren zijn allemaal dingen waarvan ik een groot gedeelte zelf kan doen. Ook de categorie "setje stoelen, gordels, kooitje, rallyspul, wielen stralen, banden, ombouw remmerij, bumpers, verlichting, brightwork" hoeft mijns inziens geen 3K te kosten. Vergeet niet dat het vooralsnog niet duidelijk is wat de huidige eigenaar nog aan ruiten, interieur, sierlijsten en verlichting heeft liggen. Tja, en de staat van de body... daar kom ik pas achter als ik de volgende keer in Italia ben, op zoek naar puntlasjes en uitgerust met een magneetje op zoek naar plamuur. :wink: Overigens heeft de garagehouder van de carrozzeria reeds aangegeven dat er aan geplaatwerkt is. :?

Ik ga me de komende tijd maar 's wat verdiepen in de techniek van zo'n brievenbusje (mijn Alfa-historie bestaat tot nu toe louter uit Transaxles :wink: ) Ik zal aan de eigenaar vragen om welke motor en welk type het nu precies gaat, dat schept ook weer wat duidelijkheid.

hagen111
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 635
Lid geworden op: di dec 28, 2004 22:08
Locatie: houten
Contacteer: Website

RE: Achtergelaten Brievenbusje... haalbare kaart?

ma jan 08, 2007 00:02

@RG ...niet op klikken...ik waarschuw je nog..wat je met zo'n mooie gave koets kan doen:

http://www.alfaholics.com/our_cars/restoration_project/

En hoeveel plezier je er mee kan hebben...

http://www.alfaholics.com/news/document_61_7.php

Gebruikersavatar
michael
Junior Member
Junior Member
Berichten: 65
Lid geworden op: ma jun 13, 2005 22:12
Locatie: soest

RE: Achtergelaten Brievenbusje... haalbare kaart?

ma jan 08, 2007 20:21

ff off topic.......Mooie site die van Alfaholics, maar wat is dit nu in een 2000 GTV uit 1973?

Afbeelding
Giulia 1300ti '69

super98
Newbie
Newbie
Berichten: 35
Lid geworden op: wo mar 16, 2005 16:38
Locatie: Oosterbeek Arnhem Velp

RE: Achtergelaten Brievenbusje... haalbare kaart?

ma jan 08, 2007 21:21

Beste Michael,

Afgelopen jaar waren we tijdens de Buitenlandrit te gast bij National Alfaday. Het klopt dat rechtsgestuurde 2000 GTV alijd het oude remsysteem hadden. Dubbel uitgevoerd vanwege het hogere vermogen (weet even niet meer hoe het dan met de scheiding zit). Het had te maken met rechtse besturing en/ of dat de pedalenbak rechts zat. Ik was daar niet alleen, is er nog een andere deelnemer op het FORUM die weet van de hoed en de rand?!?

Groet,
Ewoud
(Oo=\/=oO)

RG

Re: RE: Achtergelaten Brievenbusje... haalbare kaart?

ma jan 08, 2007 22:51

@RG ...niet op klikken...ik waarschuw je nog..wat je met zo'n mooie gave koets kan doen:

http://www.alfaholics.com/our_cars/restoration_project/

En hoeveel plezier je er mee kan hebben...

http://www.alfaholics.com/news/document_61_7.php
idd een mooie website, had 'm al eens gezien. Da's geen half werk, als ik zou doen weet ik zeker dat het serieus veel geld gaat kosten! :o

Gebruikersavatar
berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2815
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 12:57
Locatie: Utreg city
Contacteer: Website

RE: Achtergelaten Brievenbusje... haalbare kaart?

di jan 09, 2007 03:14

super 98 en michael, het is inderdaad precies als omschreven. het is een gescheiden systeem wat vanwege de rechtse besturing met twee boosters is uitgerust. Beetje typisch Alfa in elkaar gefrommeld.
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely
possible to pick up a turd by the clean end

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”