KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: APK-tje gedaan, rekening was ff slikken...

ma dec 04, 2006 18:52

Persoonlijk vind ik het altijd vreemd dat er onderscheid wordt gemaakt tussen betalen en een gratis APK. Als men moet betalen is men al lang blij dat hij er een beetje snel ertussen door gekeurd is in 15 minuten en als zijnde goedgekeurd afgemeld. Lekker voordelig en men kan weer een jaar verder. Terwijl als dezelfde auto op deze manier goedgekeurd werd afgemeld omdat deze auto net is aangekocht men wel door het lint gaat als achteraf blijkt dat er nog het eea aan mankeert. :? Dan wordt er moord en brand geschreeuwd en is de garage een oplichter.
Bedenk wel dat je altijd in beroep kunt gaan mocht je het gevoel hebben dat je een oor wordt aangenaait. ( onterechte goed of afkeur. ) Wel raar dat er maar weinig gebruik van wordt gemaakt. Hoe zou dat nu toch komen? 8)

Ik ben nooit bang voor de APK omdat mijn auto`s ten alle tijden gewoon veilig en goed zijn. Het komt zelden voor dat ik voor een herkeuring moet. Ondanks dat ik met oude rommel rijdt. Beetje moeite vooraf en je kunt gerust heengaan.

paul164

wo dec 06, 2006 22:40

Ach dan valt het nog mee, ik was 650 kwijt voor mijn 164 (duurste apk tot nu toe), remklauw vervangen, achtergordels, banden, abs sensor, kentekenplaatverlichting en na de steekproef bleken de remleidingen te roestig te zijn volgens de rdw keurmeester dus deze moesten ook nog worden vervangen. Die 650 valt eigenlijk nog mee als je ziet wat er aan gedaan moest worden. Als ik bij de dealer was geweest was ik zeker 1500 kwijt geweest. Maar hij is het waard! Vorig jaar was trouwens de handremkabel aan de beurt.

harald

do dec 07, 2006 08:28

Bijna alles wat bij een APK wordt nagekeken heeft te maken met het normale/reguliere onderhoud van het voertuig.

Bij veel voertuigen heeft de APK afkeur te maken met achterstallig onderhoud.
Hij is nou eenmaal onderhevig aan slijtage hoe vervelend dat ook is.
Vergeet vooral niet dat de bestuurder/eigenaar zelf deze slijtage voor een groot deel veroorzaakt.

Mijn mening is als je de beslissing maakt om eigenaar te worden van een auto en daarmee de openbare weg mee opwil moet je deze ook onderhouden naar behoren.
Waardoor je ook het recht behoud om met deze auto deel te mogen nemen aan het verkeer.

geluk Harald

MightyMarcel

Re: RE: APK-tje gedaan, rekening was ff slikken...

do dec 07, 2006 10:05

Bijna alles wat bij een APK wordt nagekeken heeft te maken met het normale/reguliere onderhoud van het voertuig.

Bij veel voertuigen heeft de APK afkeur te maken met achterstallig onderhoud.
Hij is nou eenmaal onderhevig aan slijtage hoe vervelend dat ook is.
Vergeet vooral niet dat de bestuurder/eigenaar zelf deze slijtage voor een groot deel veroorzaakt.

Mijn mening is als je de beslissing maakt om eigenaar te worden van een auto en daarmee de openbare weg mee opwil moet je deze ook onderhouden naar behoren.
Waardoor je ook het recht behoud om met deze auto deel te mogen nemen aan het verkeer.

geluk Harald
mwa, als je auto afgekeurd wordt bij een handel die wel erg graag je een andere auto aansmeert, maar goedgekeurd wordt bij een garage die vrijwel alleen onderhoud doet, ligt dat niet alleen aan het voertuig zelf.

Rees-Cees

do dec 07, 2006 12:54

off topic:

effe een APKatje 154 euro :schrik: .

Afbeelding

(bijna totall-loss).

harold
Full Member
Full Member
Contacteer: Website

do dec 07, 2006 19:59

watskebeurt?
164 super 3.0v6 automaat, zwart, 96, Xenon, full Meguiars detailed, Eibach lowered, gepoetst door A1 Car Cleaning
Afbeelding

MightyMarcel

do dec 07, 2006 21:20

off topic:

effe een APKatje 154 euro :schrik: .

Afbeelding

(bijna totall-loss).
aangevallen door een hond of zo ?

Rees-Cees

do dec 07, 2006 22:21

schemerlamp aangevallen, het beest is gek net als zijn baas. nee ik denk dat ie weer eens de baas wilde spelen en lekker een potje gevochten heeft (de buren missen sinds 3 dagen één van hun katten :twisted: :evil: )

164 Q4

do dec 07, 2006 23:32

Ook nog even een klein verschil: een APK is iets volledigs anders als een technisch perfecte auto. Je kunt in een lijk van een auto rijden die toch echt aan alle APK punten voldoet. Of je een motorische schade hebt van over €10.000.-* wordt echt helemaal niet gekeken hoor. En dan lekker die auto kopen voor veel geld. 'Ja hij is perfect want hij is ook nog net APK gekeurd' zegt me dus helemaal naks. Behalve dat je een jaar uitstel hebt van dat je weer €50 mag ophoesten. Ik blijf er bij: in mijn ogen blijft het in de eerste instantie weer geldklopperij onder het mom van veiligheid.

Voor mij (ben ik blijkbaar de enigste mee in NL :wink: ) is het ook niet nodig dat Nanni-state voor mij gaat denken en beslissen. Dat kan ik nog steeds prima zelf wel. En daarbij ken ik m'n auto's wat de techniek aangaat vele malen beter als m'n APK keurmeester. Wat dat aangaat kan ik hem nog wel het een en het ander van die wagens leren. Doe ik ook wel eens trouwens want vooral naar m'n Z is 'ie altijd erg geinteresseerd. Leuke gozer trouwens die APK-vent en verder is hij ook een prima monteur, daar wil ik niks van zeggen.

* ja dat kan prima. Heb maar eens van een Nissan 300ZX bijv. de krukas beschadigd, 2 kapotte turboladers en de koppelomvormer versleten. Hij rijdt daar best nog wel om en een leek kun je 'm nog wel aansmeren ook, maar de verrassing komt wel als je die bij de Nissan garage laat maken :twisted: .

MightyMarcel

do dec 07, 2006 23:49

ja, mijn auto gaat netjes op tijd voor zn beurtjes en dan loopt de huidige monteur ook de auto na. (die overigens nogal te spreken was over de staat van de auto - terwijl de grote autohandel m eerst afgekeurd had. en ik heb m ondertussen ook zelf op de brug gezien, en dat was allemaal prima. gek he....)

dat keuren is wel goed voor ouwe suzuki's die anders gewoon geen onderhoud krijgen,lijkt me. voor een auto van een alfist is het onzin.

Richard75
Guru
Guru
Contacteer: Website

vr dec 08, 2006 12:43

dat keuren is wel goed voor ouwe suzuki's die anders gewoon geen onderhoud krijgen,lijkt me. voor een auto van een alfist is het onzin.
wat jij zegt is onzin...

MightyMarcel

vr dec 08, 2006 16:01

wat jij zegt is onzin...
wat onderbouw je dat goed joh.

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”