Ook nog even een klein verschil: een APK is iets volledigs anders als een technisch perfecte auto. Je kunt in een lijk van een auto rijden die toch echt aan alle APK punten voldoet. Of je een motorische schade hebt van over €10.000.-* wordt echt helemaal niet gekeken hoor. En dan lekker die auto kopen voor veel geld. 'Ja hij is perfect want hij is ook nog net APK gekeurd' zegt me dus helemaal naks. Behalve dat je een jaar uitstel hebt van dat je weer €50 mag ophoesten. Ik blijf er bij: in mijn ogen blijft het in de eerste instantie weer geldklopperij onder het mom van veiligheid.
Voor mij (ben ik blijkbaar de enigste mee in NL

) is het ook niet nodig dat Nanni-state voor mij gaat denken en beslissen. Dat kan ik nog steeds prima zelf wel. En daarbij ken ik m'n auto's wat de techniek aangaat vele malen beter als m'n APK keurmeester. Wat dat aangaat kan ik hem nog wel het een en het ander van die wagens leren. Doe ik ook wel eens trouwens want vooral naar m'n Z is 'ie altijd erg geinteresseerd. Leuke gozer trouwens die APK-vent en verder is hij ook een prima monteur, daar wil ik niks van zeggen.
* ja dat kan prima. Heb maar eens van een Nissan 300ZX bijv. de krukas beschadigd, 2 kapotte turboladers en de koppelomvormer versleten. Hij rijdt daar best nog wel om en een leek kun je 'm nog wel aansmeren ook, maar de verrassing komt wel als je die bij de Nissan garage laat maken

.