Andretti Molletti

RE: Kinderen als passagier in klassieker verboden?

ma nov 06, 2006 19:33

Vlgs mij was hier een twee keer posten van het juiste antwoord wel nodig ;)
:lol:

Alfarmada

ma nov 06, 2006 21:09

Hier een voorbeeld van de "belgische" denkwijze van de arm der wet :?

Een 2 tal jaren geleden naar de lokale politie gebeld, om info te vragen ivm kinderen en oldtimers.
Ter verduidelijking : vooraan in de Giulia gordels , achteraan geen. In belgie mag men enkel (kleine) kinderen vervoeren met een zitje en achteraan.

Het verkregen antwoord: ......euh,.......euh tja dat is wel echt iets speciaals en het is bijna 17h00 (dan sluit het kantoor) bel maar naar de verkeerspolitie in Antwerpen die weten dat wel, Tot ziens. :shock:

Volgende dag (het was uiteraard bijna 17h00) telefoontje naar de verkeerspolitie.

Het verkregen antwoord: Oei dat zou ik niet zo direct kunnen zeggen.............
Dan heb ik zelf maar de hint gegeven dat het veiliger was om het zitje toch vooraan te zetten met gordel. Dit was misschien niet volgens de wet maar wel veel veiliger.
Politie : euh ja, natuurlijk euh zeker euh denk ik. :roll:

Dus als jullie in Nederland denken dat het wat onduidelijk is , wees er dan maar zeker van dat het elders erger is. :wink:

Grtz
Philip

psillen
Guru
Guru

di nov 07, 2006 21:34

Die vakanties vroeger met onze ouders zijn toch wel levensgevaarlijke avonturen geweest.
In een auto zonder gordels achterin, géén airbags, géén ESP, géén ABS. Je moet er niet aan denken... 8)
Alfetta Gt, 1975
Ooit gehad: Giulia Super 1.6 1971; 33 1.3 1988; 75 1.8 carb. 1989; 146 1.6 boxer 1995; 156 1.8TS 1999; 156 JTS Selespeed 2003; 159 SW 1.9JTDm16v, 2006; 159 SW 2.0JTDm16v, 2010

Andretti Molletti

di nov 07, 2006 23:13

De theorie toen was, dat je er beter uitgeslingerd kan worden dan in geplet....
En een theorie is geldig tot het tegendeel bewezen is ;)

vroeger kon je er rustig uitslingeren... tegenwoordig zijn er teveel auto's en moest men dus een andere oplossing bedenken... in de auto blijven zitten en toch overleven...

Dus die oudjes zijn zo gek nog niet ;)

Yvo
Guru
Guru
Contacteer: Website

Re: RE: Kinderen als passagier in klassieker verboden?

wo nov 08, 2006 09:24

Die vakanties vroeger met onze ouders zijn toch wel levensgevaarlijke avonturen geweest.
In een auto zonder gordels achterin, géén airbags, géén ESP, géén ABS. Je moet er niet aan denken... 8)
....maar ook lagere snelheden, minder verkeer, minder agressie......
- Alfa Spider 3.0 V6 1999 nero
- Giulia Super 2020 nero volcano
Bertone modellen verzamelaar.

Yvo
Guru
Guru
Contacteer: Website

Re: RE: Kinderen als passagier in klassieker verboden?

wo nov 08, 2006 09:27

Ik heb twee heupgordels in mijn Bertone gemaakt. Bij familietransport (bijvoorbeeld naar het SS op Zandvoort) gaat de rugleuning eruit, een deker erachter en twee kinderstoeltjes in de gordels. Kan allemaal prima, alleen "rijden en glijden" met de stoelenwinkel achterin in wat minder......
Goeie tip! :idea: Maarre, welke bevestigingspunten heb je gebruikt?? Ik vind in mijn Bertone (Unificato) punten onder de hoedenplank en zo ongeveer in het midden. Zitten ze ook bij de wielkuip?
Ik heb heupgordels gebruikt (standaard, van Halfords) en deze gemonteerd ergens naast de wielkuip (hoe weet ik niet precies meer) en in het midden een groot gat geboord, voor de bestiging van beide gordels. Die bij de wielkuip zitten daar eigenlijk niet zo heel goed, maar met gerbuik van een kinderstoelteje gaat het prima........

Gewoon een goede plaats zoeken, boren, tegen roest beschermen en vastzetten.
- Alfa Spider 3.0 V6 1999 nero
- Giulia Super 2020 nero volcano
Bertone modellen verzamelaar.

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”