Jurry

Aanschaf van een Alfa, even een paar vraagjes

vr nov 03, 2006 19:36

Hallo iedereen,
Alleerst wou ik mij even voorstellen.
Ik ben Jurry, ben 20 jaar en woon in Emmen (drenthe). Ik ben sinds net nieuw op het forum, mede omdat ik binnenkort een nieuwe auto wil gaan aanschaffen, namelijk de 145.
Ik vind de auto echt geweldig om te zien, maar nu hoor ik dus van alle kanten, dat de Alfa een auto is, waarmee je blijft knutselen en je er nooit echt van op aan kunt. Nu is dit wel erg belangrijk, mede ivm mijn werk, maar ik zou niet weten hoe het echt zit, voor zover ik weet, zijn er geen "slechte" auto's meer toch? De alfa's waar ik naar kijk, zijn van '96 - '97.
Graag zou ik jullie mening hierover horen, en misschien nog een paar tips kunnen ontvangen waar ik op moet gaan letten ed. Mijn budget (ik weet het, het ligt niet super hoog, maar de 145 is er rond deze prijsklasse ruim te vinden) ligt tot €1500,-.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Gebruikersavatar
SQUADRA LEO
Guru
Guru
Berichten: 1314
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:11

RE: Aanschaf van een Alfa, even een paar vraagjes

vr nov 03, 2006 20:06

Welkom hier,

Tja een 145 / 146 kopen zo rond de 1500,- blijft altijd tricky. Gemiddeld liggen die prijzen nog net ff iets hoger.

Een van mijn favoriete Alfaatje is toch wel de 145 QV.

Leo.
MiTo 1.4 TB Sport
Spider 2.0 S4

Anke

Re: RE: Aanschaf van een Alfa, even een paar vraagjes

vr nov 03, 2006 20:25

Welkom hier,

Tja een 145 / 146 kopen zo rond de 1500,- blijft altijd tricky. Gemiddeld liggen die prijzen nog net ff iets hoger.

Een van mijn favoriete Alfaatje is toch wel de 145 QV.

Leo.
Ja en die heb je niet voor dat geld of hij is afgetrapt :(

Welkom Jurry hopelijk word je hier een beetje wijzer.
Ikzelf rij ook in een 145 maar die is van 19999 dus waarschijnlijk iets boven je budget :? maar het is een fijne auto en ik doe het zelf er maar weinig aan
Laat ik het afkloppen maar ik vind de 145 vrij probleemloos rijden. De boxers van het begin worden langzaam sleutelobjecten maar aan de jaartallen te zien waar jij naar zoekt loop je nog niet tegen zulke problemen aan denk ik. Zoek ze, veel succes :P
Laatst gewijzigd door Anke op vr nov 03, 2006 20:38, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: Aanschaf van een Alfa, even een paar vraagjes

vr nov 03, 2006 20:37

Welkom Jurry,

neem vooral de rubriek aandachtspunten even door.

Bekijk voordat je wat aanschaft meerdere exemplaren, dan ontwikkel je vanzelf wel wat gevoel voor wat goed is en wat niet. En neem eventueel iemand mee die wel verstand heeft van auto's, maar geen liefhebber van Alfa's is. Die heeft wat minder last van een roze bril...

Succes!

Anke

Re: RE: Aanschaf van een Alfa, even een paar vraagjes

vr nov 03, 2006 20:40

En neem eventueel iemand mee die wel verstand heeft van auto's, maar geen liefhebber van Alfa's is. Die heeft wat minder last van een roze bril...

Succes!
Wijze woorden Dink \:D/

Jurry

Re: RE: Aanschaf van een Alfa, even een paar vraagjes

vr nov 03, 2006 20:42

Bedankt voor jullie snelle reacties :) .
jullie hebben inderdaad gelijk wat betreft het budget, maar aangezien ik nog geen fulltime baan heb (geen uren genoeg, iedereen kent het wel :( ) kan ik het net niet opbrengen. Wat doet de gemiddelde 145 in de wegenbelasting (per maand)? Is natuurlijk per auto verschillend, maar ik geloof dat ze wat dat betreft wel wat gelijk zitten (??)
Ik ken zo 1,2,3 niemand die echt verstand heeft van auto's maar ik denk dat ik aan het aandachtspunten lijstje wel wat heb.
Ik wil er inderdaad eerst een paar gaan bekijken, zodat ik een beetje een indruk krijg wat het allemaal inhoud.
Hiervoor heb ik in een mazda 323f en hondacrx (binnen 2 maand afgetrapt) gereden, en dit beviel me aardig, maar het oog wil natuurlijk ook wat, vandaar dat ik op de alfa viel..

Anke

RE: Aanschaf van een Alfa, even een paar vraagjes

vr nov 03, 2006 20:46

De mijne doet €32 per maand ofzo, geloof ik. Ik heb een 1.8 dus die is waarschijnlijk zwaarder dan een 1.6 :?
As ik ongelijk heb hoor je het hier wel :lol:

Gebruikersavatar
SQUADRA LEO
Guru
Guru
Berichten: 1314
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:11

RE: Aanschaf van een Alfa, even een paar vraagjes

vr nov 03, 2006 20:48

Ik denk dat je met een Alfa Romeo toch anders moet rijden als met een Crx. Anders houd ie het nog geen week uit.


Leo.
MiTo 1.4 TB Sport
Spider 2.0 S4

Jurry

Re: RE: Aanschaf van een Alfa, even een paar vraagjes

vr nov 03, 2006 20:52

Ik denk dat je met een Alfa Romeo toch anders moet rijden als met een Crx. Anders houd ie het nog geen week uit.


Leo.
jah daar heb je helemaal gelijk in ;)
de crx die ik toen heb gekocht, was in principe al totall los, dus vandaar dat ik nu beter informatie probeer te vinden. Qua rijgedrag moet het denk ik wel goedkomen :)
De mijne doet €32 per maand ofzo, geloof ik. Ik heb een 1.8 dus die is waarschijnlijk zwaarder dan een 1.6
As ik ongelijk heb hoor je het hier wel
okee dat valt mij weer mee, ik zat al aan de 50 ofzo te denken, omdat ik dacht dat ze vrij zwaar waren :)

Gebruikersavatar
michael
Junior Member
Junior Member
Berichten: 65
Lid geworden op: ma jun 13, 2005 22:12
Locatie: soest

RE: Aanschaf van een Alfa, even een paar vraagjes

vr nov 03, 2006 23:21

yuri welkom op het forum.

Vwb alfa's en alle andere merken auto's: De probleemloze auto is nog altijd niet uitgevonden (gelukkig maar anders was er geen werk in de automotive branche). Ieder merk heeft zo zijn problemen maar dat hoef ik je natuurlijk niet te vertelen. Kijk anders voor raad en daad op www.autoweek.nl bij Myreviews, daar staan heel wat referenties o.a. over de Alfa 145. Of kijk op http://www.alfaromeo145club.nl/

Voor 1500 euries kan je niet veel verwachten of je moet heel veel geluk hebben. Voor 1500 heb je een waarschijnlijk een boxer. Lekkere motoren maar wat licht voor de 'zware' 145. Als je ervoor gaat en je bent een CRX gewend is een 1.8 twinspark een advies.

Voor 1500 euries kan je beter kijken naar een 155 en dan eentje met een distributieketting.
Giulia 1300ti '69

Jurry

RE: Aanschaf van een Alfa, even een paar vraagjes

za nov 04, 2006 08:56

bedankt voor je tips :)
ik zou eens rond gaan kijken, en reviews ed gaan lezen vanaf die sites :)

Gebruikersavatar
ikke
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 907
Lid geworden op: do jan 06, 2005 20:09
Locatie: Breda

RE: Aanschaf van een Alfa, even een paar vraagjes

za nov 04, 2006 11:12

of een goede 33 :driving:

Gebruikersavatar
alfasud1972
Guru
Guru
Berichten: 1694
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:31
Locatie: Emmen
Contacteer: Website

Re: RE: Aanschaf van een Alfa, even een paar vraagjes

za nov 04, 2006 12:07

Voor 1500 euries kan je niet veel verwachten of je moet heel veel geluk hebben. Voor 1500 heb je een waarschijnlijk een boxer. Lekkere motoren maar wat licht voor de 'zware' 145. Als je ervoor gaat en je bent een CRX gewend is een 1.8 twinspark een advies. Voor 1500 euries kan je beter kijken naar een 155 en dan eentje met een distributieketting.

Ik ben het niet helemaal met bovenstaande poster eens, ik zie regelmatig 145's staan met apk voor onder de 700 euro. Voor 1500 euro moet het je zeker lukken een goed onderhouden 1.6 boxer te kopen met tussen de 130 - 170.000 km. Er staan er op dit moment 22 te koop op Marktplaats in de prijsklasse 750 - 1500 euro. Maar kijk eens goed om je heen bij de lokale kleine occasion bedrijven. Daar staan ze vaak ook voor gunstige prijzen. Zorg ervoor dat je er eentje koopt die goed onderhouden is en waar alle (onderhouds) boekjes bij zitten. En een vraagprijs is maar een vraagprijs, onderhandelen loont meestal wel, zeker als je met cash staat te wapperen. Succes !
Laatst gewijzigd door alfasud1972 op za nov 04, 2006 12:09, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
SQUADRA LEO
Guru
Guru
Berichten: 1314
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:11

Re: RE: Aanschaf van een Alfa, even een paar vraagjes

za nov 04, 2006 12:09

of een goede 33 :driving:
Neem dan zeker iemand mee met verstand van zaken !! :wink:


Leo.
MiTo 1.4 TB Sport
Spider 2.0 S4

MightyMarcel

Re: RE: Aanschaf van een Alfa, even een paar vraagjes

za nov 04, 2006 12:19

of een goede 33 :driving:
ik denk dat een goede 33 ondertussen haast moeilijker te vinden is dan een goede 145, voor hetzelfde budget.

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”