Doen......hoen ga jij een meeltje sturenOm een definitief uitsluitsel voor dit dilemma te krijgen zouden we Mpemba eens een mail moeten sturen hoe hij zijn ruiten ijsvrij maakt tijdens de alom bekende strenge tanzaniaanse winters.
Waarschijnlijk de andere dag ineens nieuwe bandjes en ramen gekregenMisschien is het wel Lourdes water
Het warmere water heeft een groter temperatuurverschil (delta T) met de omgeving en koelt daarom sneller af. Wat niet wil zeggen dat het na een aantal minuten kouder is dan het minder warme watereeeuhhhm een keertje op school gehad tijdens natuur en scheikunde hoe het precies zit moet je niet aan mij vragen maar je kan het heel makkelijk zelf uitproberen thuis pak 2 bakjes 1tje vul je met koud water en de andere met heet water(kokend) en zet ze tegelijk in de vriezer en kijk maar na 1uurtje welke het sterkste is afgekoeld of bevroren is
mvg jan
Zo te zien wel voor het chroomwerk, want je grille en bumper zijn verdwenenHet spuitbusje dat ik gebruik om ijs op te lossen werkt prima en heeft volgens mij geen nadelige gevolgen voor de lak.
Lauw/warm water werkt idd perfect.
Ik loop 's ochtends naar de garage toe (brrrrr), trek de deur open en ziedaar:![]()
Graadje of 14 met dank aan de blokverwarmingsbuizen van de flat waar ik woon