sjoerdb
Full Member
Full Member

first floor classics, ervaring restauratie oldtimers....?

do aug 24, 2006 20:42

wie heeft er ervaring met dit bedrijf? ik ga namelijk binnekort van hun een offerte laten maken vanwege een restauratie. het restaureren in polen lijkt een risico maar het transport en verblijf in polen is verzekerd wat me wel een goed gevoel geeft. ik had al eens op internet een pools bedrijf gevonden wat restauratie deed, http://www.rs-cc.com/, een hele mooie en overzichtige site met goeie fotos van de restauraties maarja de taalbarriere zal een probleem blijven. dus toen zag ik first floor classics. het is een nederlands bedrijf die goeie indruk geeft. post wat je weet of gehoord hebt en dan zal ik binnenkort eens laten horen wat er bij mij uitgekomen is.

thx, groetjes sjoerd
een berlina is de limo van de 70tiger jaren!

sjoerdb
Full Member
Full Member

RE: first floor classics, ervaring restauratie oldtimers....

ma aug 28, 2006 17:54

en heeft verder nog iemand intresse informatie?
een berlina is de limo van de 70tiger jaren!

hagen111
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

Re: first floor classics, ervaring restauratie oldtimers....

ma aug 28, 2006 19:21

Waarom wil je een auto restaureren, wat is het doel!? Wil je een jaar of 3 de auto dagelijks gebruiken en financieel afschrijven - dan loont het de moeite om in Polen te restaureren lijkt me. Je hebt weinig immers weinig controle over de kwaliteit en het kan best zijn dat de auto na 3 jaar weer in dezelfde staat is als nu (of zelfs slechter). Dit hoeft natuurlijk niet - maar je moet het toch als risico inschatten.

Als er een ding is dat ik in afgelopen jaren geleerd heb, is dat het veel verstandiger is om een grondig gerestaureerde auto (met restauratie verslag, rekeningen e.d.) te kopen - aangezien je hiervoor een fractie van de gemaakte restuaratie kosten voor kwijt bent. Zeker als je daar de verkoop van je huidige auto/project nog vanaf trekt.

Daarnaast hangt het er natuurlijk vanaf wat je wil restaureren...een vroege Sprint GT of Giulietta Spider loont natuurlijk meer dan bijv. een Giulia of Berlina.

Tot zover mijn bijdrage en mening.

/Hans

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”