wobbut
Advanced Member
Advanced Member

RE: Met G3 op vakantie naar Italie..??

do jun 29, 2006 20:35

in de ANWB winkel kun je nippels ook kopen. En (in elk geval hier in het zuiden) ook gewoon bij automaterialenzaken als Heuts en Halfords.

Je hebt in de auto zo'n leuke knopje met een groen lampje als teken dat je op gas rijdt. Druk daar een keer op en het ding brandt rood; nu rijd je op benzine. Terug naar gas verklap ik lekker niet :lol:
Mito 1.4 MA TCT '10

Ruud33 16V

vr jun 30, 2006 09:31

Inderdaad gewoon uitproberen hoe hij op benzine loopt he.. tja alleen de auto is niet van mij waardoor ik er niet vaak in rij en weinig kans heb eens goed uit te proberen, zeker niet op lange stukken. Maar ik neem aan dat het wel goed komt. Tis nog even de vraag of we wel op vakantie kunnen. Vriendin is een beetje ziek namelijk...

Maar stel dat.. wat kosten die nippels (niet vertalen vanuit het engels) ongeveer??

dibro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Contacteer: Website

vr jun 30, 2006 09:53

Nippel Frans (niet te verwarren met m'n baas :wink: ): klik

Hoe ist met de 33 Ruud?

Ow en beterschap voor de wederhelft :!:
It's not easy, being green (kermit)

Ruud33 16V

vr jun 30, 2006 15:47

Ja dankje Dick we wachten af he.

de 33 gaat maandag als alles goed gaat naar Neerijnen in Utrecht. Daar zetten ze hoesjes om de stuurstangen heen waardoor het huis er niet helemaal uit hoeft. Ze kijken dan ook even naar de remdrukverdeler en melden hem opnieuw af als alles verder in orde is.

Kan ik eindelijk weer rijden..

thomfr
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

vr jun 30, 2006 15:56

Omdat de afstand tussen de Lpg pompen in Duitsland nogal groot is is het wel verstandig om te tanken als je er een tegen komt, ook al is je tank pas half leeg. Anders rij je misschien daarna een stuk op benzine tot de volgende gas pomp.

Beterschap voor je vriendin en alvast een prettige vakantie (ik ben net een dag terug).

Thom
It all started with a very popular coupé that was winning everything without having anything particularly special.
Carlo Chiti

1973 Giulia 1750 Super
1990 75 TS
1965 Volvo Duett
1967 Volvo Amazon 123GT
2015 Volvo V70

Ruud33 16V

do jul 13, 2006 20:12

Nou het gaat gebeuren, met de G3 naar Riva del garda, de lpg pompen in Italie, liggen die ook langs de snelweg of alleen buitenaf?? Als ze ook gewoon op de snelweg liggen dan kom ik ze vanzelf wel tegen, dan ga ik de anwb niet sponsoren met die lpg gids van bijna 17 euro. Alleen een nippeltje en gaaaan.. Laat maar even weten!!!

ALFAQV

vr jul 14, 2006 09:16

We zijn twee jaar geleden met de 155 naar het Garda meer gereden ,ik kon zonder gids alle LPg stations moeiteloos vinden het word overal duidelijk aangegeven .
De meeste tanstations hebben de nippel ook aan een kettinkje hangen bij de pomp ,maar daar wil je niet op vertrouwen .
Nippel mee en inderdaad als je de tank half leeg hebt of minder en je ziet een station gewoon even aftanken .
Want als ik mij niet vergis is het laatste stukje Duitsland niet ruim bezet met LPG ,maar kon met 2 Gastanken en een benzinetank aan het Garda meer komen en in Italie is het geen probleem.

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”