Hallo allemaal,
Wie kan mij wat meer vertellen over genummerde Giullietta's? Ter verduidelijking:
Ik heb in mijn garage een Alfa Romeo Giullietta 1985 staan waarin ik tot half 1998 met volle tevredenheid heb gereden. Op de auto zelf wordt "Gran Tourismo" vermeld - op de papieren staat Giulietta L 2.0.
Op het dasboard is een plaatje te zien waarop wordt vermeld dat het nummer 154 is.
Mijn vraag in concreto:
Als het hier om een genummerde versie gaat, hoeveel exemplaren zijn er dan van dit model gemaakt?
Nu heb ik me ooit eens laten vertellen dat het een (laatste?) zeer luxe variant van dit model Giuliettta zou zijn geweest. De auto heeft - voor die tijd - inderdaad veel extra's, tw. centrale deurvergrendeling, airco, electrische ramen en ruitenwissers op de koplampen. Ik overweeg om deze auto alsnog op te knappen (rechter binnenscherm voor is aangevreten) maar vraag me af of de auto daar interresant genoeg voor is. (motorisch is hij overigens 100% ok - 139.000 km en altijd konsekwent "80 in 5" gereden totdat de motor op temperatuur was - daarna probleemloos vermogen eisen. Heeft natuurlijk wel 8 jaar stil gestaan).
Ik hoor graag.
Met vriendelijke groeten,
John.