Alfamaniak

Alfa 33 1.4 I.E

do mei 18, 2006 14:10

Hallo mensen,
Ik heb onlangs een Alfa 33 1.4 I.E gekocht zonder apk.
Hij reedt prima ondanks lekke uitlaat,maar sinds een paar dagen trekt hij niet meer zo snel op,en verliest jij zijn power..Hij gaat niet harder dan 100 / 110.
Daarbij komt kijken als ik boven een bepaald aantal toeren kom,dat er iets onder mijn motorkap begint te ratelen.

Wat kan het probleem nu zijn,en wat zal het kosten om het te laten maken?

Verder zijn de veerschotels achter verrot ,kunnen die vervangen worden of moet er een gehele nieuwe achteras onder?)
-Brandstoftank schijnt boven te lekken...Hij sist wel als ik rij.
-En als ik rij tikt de motor..Kunnen het de kleppen zijn die afgesteld moeten worden?
-En in zijn 2 & 3 doet hij wel eens Grrrr.

Ik hoop dat iemand van jullie mij een beetje kan inlichten.
Ik ben gek op alfa's,maar mijn portomonnee moet het wel toelaten,en verder is het een mooie auto met zeer mooie bekleding,dus wil ik hem liever nieuw leven inblazen dan naar de sloop brengen.

Alvast bedankt

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: Alfa 33 1.4 I.E

do mei 18, 2006 19:32

Volgens mij zit je met een kat in de zak. Als je alles moet laten repareren dan heb je flinke onkosten. Veerschotels mogen niet gelast zijn, dus dat wordt een andere as. Versnellingsbak klinkt niet meer okselfris. Over de motor maar niet te spreken. Een oordeel vellen zonder dat ik de auto heb gezien wil ik niet, maar de auto is niet voor niets verkocht zonder APK. Nu zegt een verse APK ook niet alles, maar hij is tenminste legaal rijdbaar.
Misschien is het een optie een andere 33 erbij te kopen en deze voor onderdelen te slopen. :?

ravado
Guru Triplo
Guru Triplo

vr mei 19, 2006 10:10

ik heb nog een knappe en goede 33 te koop :wink:
Gtv-6 3.0V6 heel langzaam in opbouw...met de nadruk op heel langzaam

Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

vr mei 19, 2006 10:43