Nog een bestaand voorbeeldje:
http://members.lycos.nl/mekkering/image ... bewijs.jpg
Dit is het kentekenbewijs van mijn auto. Het kruis staat er irl niet (ff met paint er doorheen gezet); die datum had er eigenlijk niet moeten staan omdat er immers al een datum mee geprint staat. Hieraan kan je zien dat de auto door een bedrijf is geïmporteerd, pas nadat het kenteken is toegewezen, is de auto tenaamgesteld. Het postkantoor stempelt in zo'n geval de "datum eerste afgifte Nederland" en bij nieuwe auto's ook de "datum eerste toelating" in het kentekenbewijs. In dit geval had alleen de rechter datum gestempeld moeten worden, maar blijkbaar is er (gewoontegetrouw) rechts én links gestempeld. De datum eerste toelating was immers al bekend dus die had de RDW al op het kentekenbewijs geprint. Als je als particulier importeert geldt de datum van de RDW-keuring als datum eerste afgifte Nederland en wordt die dus ook meegeprint.
Maargoed da's in dit geval de vraag niet, mijn auto komt dus uit Duitsland en is daar op 11 december 1990 voor het eerst op de weg verschenen (ik heb ook nog het Duitse garantiebewijs waaruit ook deze datum blijkt) en in 2001 is hij naar Nederland gehaald. Uit de APK-datum blijkt dat-ie op 13 februari 2001 mocht aantreden bij de RDW en op 22 februari kwam hij bij mijn voorganger voor de deur te staan. Het kenteken van mijn auto is er dus ook zoeen met cijfers-letters-letters, i.p.v. het voor het bouwjaar gebruikelijke letters-cijfers-letters.