elio
Guru
Guru

Re: RE: Inschrijvingstax België

ma apr 24, 2006 12:37

Aan het oldtimerschap zijn in theorie nadelen verbonden op gebruiksvlak, maar in de praktijk zijn die nagenoeg onbestaande.

patrick
Als je een wagen van meer dan 25 jaar oud inschrijft met een gewone nummerplaat, betaal je slechts 28 euro taks per jaar en heb je geen gebruiksbeperkingen, je moet er alleen wel elk jaar mee naar de keuring. Het is pas als je voor een oldtimersplaat (O-plaat) kiest dat je niet meer mag kiezen wanneer je rijdt, maar je moet dan ook niet meer naar de keuring.
166 3.2 v6 '04 - Spider 2.0 '91 - 75 1.8 ie '91 - gt 1300 junior '75 - fiat 500l '72 - grand espace 2.0 dci aut '10 - fiat 500 twin air '13

SPIDERVELOCE1750

ma apr 24, 2006 12:44

2,5 l is 13 pk = 490 euro/jaar rijtaks.
Maar je kan je auto ook enkel voor de zomer inschrijven en in de winter, na bv een half jaar, terug uitschrijven.
Een herinschrijving het volgende jaar kost maar 25 euro en daarvoor krijg je er een nieuwe kentekenplaat bovenop.
Zo kost een halfjaar dus 490 : 2 = 245 euro +25 = 270 euro. Dat is al betaalbaarder dan 490 :D
Als je auto 25 geworden is betaal je maar ongeveer 30 euro meer/jaar.
Aan het oldtimerschap zijn in theorie nadelen verbonden op gebruiksvlak, maar in de praktijk zijn die nagenoeg onbestaande.

patrick
Merciekes Patrick ( en Adri natuurlijk ) . Het is ook de bedoeling dat de Novanta een zomerwagen wordt , dus dat ziet er inderdaad al wat aantrekkelijker uit :D :wink:

Onze Spider is ook "gewoon" ingeschreven dus moet ook elk jaar naar de keuring . In juni is het weer zover :shock:
Levert soms wel wat stress-situaties op , maar wel een meer veilige oplossing naar mijn mening .

Kristal

Furrikain
Full Member
Full Member

ma apr 24, 2006 17:22

2,5 l is 13 pk = 490 euro/jaar rijtaks.
Maar je kan je auto ook enkel voor de zomer inschrijven en in de winter, na bv een half jaar, terug uitschrijven.
Een herinschrijving het volgende jaar kost maar 25 euro en daarvoor krijg je er een nieuwe kentekenplaat bovenop.
Zo kost een halfjaar dus 490 : 2 = 245 euro +25 = 270 euro. Dat is al betaalbaarder dan 490 :D
Als je auto 25 geworden is betaal je maar ongeveer 30 euro meer/jaar.

patrick
Merciekes Patrick ( en Adri natuurlijk ) . Het is ook de bedoeling dat de Novanta een zomerwagen wordt , dus dat ziet er inderdaad al wat aantrekkelijker uit :D :wink:

Onze Spider is ook "gewoon" ingeschreven dus moet ook elk jaar naar de keuring . In juni is het weer zover :shock:
Levert soms wel wat stress-situaties op , maar wel een meer veilige oplossing naar mijn mening .

Kristal
Mijn tabel was dus niet accuraat genoeg, het was dus 13 of 14PK, maar ik wist het zelf ook niet zeker; maw voor mij ook een mooie verrassing; met die uitgespaarde 80 euro kan ik namelijk, euh, 1 keer gaan tanken :? 8)

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”