MightyMarcel

wil ik toch ff melden... alfa goedkoper rijden dan suzuki :)

zo mar 19, 2006 15:40

Beste alfisten,

ik (de trotse eigenaar van een goed rijdende en in goede staat verkerende zwarte 33 1.4) wou 't toch even melden. Voordat ik deze auto had (dit is mn tweede) reed ik in een suzuki swift (1.3 GS).

die heb ik weggedaan vanwege allerlei ellende met t ding. (lekke kat, laten lassen, allerlei elekrtische dingen die niet werkten, scheeftrekken zelfs na uitlijnen en balanceren, scheef afslijten vd banden, enorm trillen in t stuur, aanzuigen valse lucht, lekkende benzine, enorm olieverbruik). Oke, kan gebeuren, t ding kostte ook weinig, maar ik had t er wel moeilijk mee (1e auto he). En dan ga je uitzoeken wat t is, en praat je met andere eigenaren van swiftjes. En dan hoor je de gekste dingen. Een kat van een swift (kosten voor een nieuwe : 450 euro :o :shock: ) is meer regel dan uitzondering. De versnellingsbak van een GS en een GTI houdt t maar 100dkm vol. Trillen in t stuur is 'normaal'. En zo heb ik met meerdere mensen gepraat die de swift weg deden/moesten doen vanwege hoge kosten om t ding te laten rijden.

en wat koop je dan, als verstandig burger, die een betrouwbare doch leuke auto wil ?

ahum, een alfa, juist ja. (jullie kennen t allemaal, vrienden en vriendinnen die je voor gek verklaren en buren die toch echt dachten dat dit wel weer 'nog zo'n ramp op wielen' zou worden, puur omdat t een alfa was. Gelukkig heb ik een verstandige vader (kennelijk ;)) die gewoon zei 'die alfa rijdt heerlijk, mankeert niks aan, moet misschien weleens wat aan gebeuren maar ik zou m gewoon kopen.'.)

en nu, na een half jaar alfa rijden, ben ik tot de conclusie dat - ondanks hoger opgegeven verbruik en ondanks hoger gewicht - mn 33 gewoon veel goedkoper rijden is dan mn swift. :) (onderhoudstkosten in een half jaar : 150 euro, nl. voor een startmotor en een einddemper).

Moraal van t verhaal : F*ck de alfa-haters, t rijdt lekker en is betrouwbaar :) :D

(ik weet t, lekker nutteloos topic...)

Wim

RE: wil ik toch ff melden... alfa goedkoper rijden dan suzuk

zo mar 19, 2006 17:49

Hoe lang heb je die Swift gehad, want daar mankeerde wel heel veel aan.
Maar... uh Alfa??? Altijd goed :thumbs:

SQUADRA LEO
Guru
Guru

zo mar 19, 2006 17:56

Mijn Swift GTI een half jaar geleden verkocht. De auto heb ik 3 jaar gehad. Heeft nooit wat gemankeerd. Tikken draaien.

Een toppertje !! :thumbs:

Leo.
MiTo 1.4 TB Sport
Spider 2.0 S4

GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo

Re: RE: wil ik toch ff melden... alfa goedkoper rijden dan s

zo mar 19, 2006 19:13

Tikken draaien.

Leo.
Hey das toevallig bij mn 33 1.7 8v (RIP) was dat net andersom.
"Not all those who wander are lost!" -J.R.R Tolkien-"
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998
Fiorenzato Ducale compact

MightyMarcel

zo mar 19, 2006 19:39

die swift heb ik 4 maanden gehad. (toen was ik t zat).

overigens grappig, die winter : bij -10 start de alfa gewoon, en dat gold niet voor alle auto's in de straat.... :twisted:

Knopjes

di mar 21, 2006 16:11

Yep, ik ken 't gevoel... m'n moeder was fel tegen de aanschaf van mijn Alfa - "als je maar niet denkt dat als je een Alfa koopt dat je onze auto's kan lenen als dat barrel problemen heeft!!" en meer van zo'n spreuken, al vond ze de auto zelf wel mooi :) Na een half jaar en meer dan 10.000km blijkt dat de Alfa de meest betrouwbare auto is wat ik tot nu toe heb gehad. Ik heb aan m'n vorige auto's 2 keer een kapotte koppakking gehad (ok, toegegeven... warm rijden kende ik toen nog niet), kapotte aandrijfassen, problemen met de ontsteking, 1 of ander kapot lager in de versnellingsbak, kapotte dynamo, kapotte startmotor, lekkende radiator en meer van zo'n gezeik. Met de Alfa had ik in het begin ook wat probleempjes met de welbekende stekkertjes achter het dashboard maar dat is nu afgelopen, en nu begint m'n dynamo te verslijten.... weinig dramatisch dus.

alfatje

di mar 21, 2006 16:20

mensen hebben altijd vooroordelen over alfa's...maar dat zijn meestal mensen die geen verstand van auto's hebben......het is hetzelfde als met schoonmoeders , die hebben ook altijd een vooroordeel over met wat voor kerel hun dochter nou weer mee thuiskomt....

omgaan met je gevoel> je schoonmoeder op enkele reis heeeel ver weg :twisted:

alfaromeocars
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

di mar 21, 2006 20:51

Laat al die Alfa haters toch lekker doen,

stel je voor dat die hier binnenkort ook allemaal op ons forum komen.

Zo blijven wij een lekker exclusief clubje :D
Alfa Romeo Spider 2000 '73
Alfa Romeo Giulia 1300 Ti ‘69

SCARB nr.:2385

ARGTV3V6TB
Guru
Guru
Contacteer: Yahoo! Messenger

Re: RE: wil ik toch ff melden... alfa goedkoper rijden dan s

di mar 21, 2006 23:06

omgaan met je gevoel> je schoonmoeder op enkele reis heeeel ver weg
:biggrin:
Afbeelding
De flaterfoon, net als een alfa klinkt heel bruut :D (speciaal voor dink ;-) )

ARGTV3V6TB
Guru
Guru
Contacteer: Yahoo! Messenger

di mar 21, 2006 23:08

ik heb ook ooit is een 33 imola gehad, dat was niet alleen tikken en lopen, heb er ooit is 1 ding mee gehad... mn benzine toevoer slang dinges (hoe heet dat eigelijk??? ) was lek... ik had die auto toen 1 uur... daarna meer dan 2 jaar probleemloos gereden :D en de volgende eigenaar ook meerdere jaren ;-)
maar nou we het over susuki hebben... ik vind zon vitara wel cool... voor dr bij natuurlijk. zou dat wat weze???
Afbeelding
De flaterfoon, net als een alfa klinkt heel bruut :D (speciaal voor dink ;-) )

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo mar 22, 2006 22:12

Alfa...........lang niet slecht hè! ik rijd al zo'n tien jaar Alfa en ben slechts (ik vind het eigenlijk maarliefst! :shock: ) gestrand en dat was dan nog gewoon te wijten een de monteur. waarvan één keer ik zelf dus :lol: jaja, ik vergeet en experimenteer ook wel eens wat en dat gaat niet altijd goed. :biggrin:

maar verder geen serieuze mankementen. Mijn collega's met degelijke duitsers -zoals dat heet- hebben minstens zoveel malleur en zeker hogere kosten. :D Wie het laatst lacht............

.......en ik lag veel! :wink:
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

veur t.s.
Advanced Member
Advanced Member

wo mar 22, 2006 22:38

mijn ouders moesten ook niets van alfa's hebben(ex mazda mensen), nu rijden ze er zelf 1, ok ze vinden het onderhoud bij de dealer wel duur maar het rijden maakt het meer dan goed.

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”