Inderdaad Sinus,
Toen de allereerste 156's voor hun beurt in de werkplaats kwamen schijnt er nog wel eens een en ander aan onderdelen te zijn uitgewisseld.
En bij de 157 is echt nogal wat nieuw. Compleet nieuw platform, nieuwe benzinemotoren, etc. Dus een jaar wachten lijkt niet onverstandig. Zelfs al is het een leaseauto, is het niet prettig om er steeds mee bij de dealer te staan. Vraag maar aan de gemiddelde Laguna rijder
Ik ben benieuwd of de 157 veel duurder wordt. Ik denk dat het wel meevalt, hoewel men misschien in een hoger segment mee wil (BMW en Audi). Maar dan moet de afwerking op een duidelijk hoger plan komen en daar heb ik een hard hoofd in, want de nieuwe wordt weer in dezelfde fabriek gebouwd.
M'n huidige 156 had nogal wat afwerkingsfoutjes, de meeste inmiddels door de dealer of mezelf verholpen. Ze waren vrijwel zonder uitzondering het gevolg van montageslordigheden en daar veranderd een nieuw model niets aan. Zit tussen de oren van de medewerkers aan de montageband.
Je ziet in ieder geval bij diverse andere merken dat de nieuwe modellen niet of nauwelijks duurder worden.