giulia-tom
Guru Duplice
Guru Duplice

TOP of FLOP ? Xado of aanverwante artikelen....

zo dec 04, 2005 18:47

Er zijn er velen geweest, toevoegingen van motorolie - zogenaamde dopes....

Lang geleden heb ik ooit het bekende/oude SLICK 50 geprobeerd en merkte verschil, echter zeer tijdelijk....

Was vrij positief over TSL Heb diverse goed technisch onderlegde vrienden die bij zwaar lopende motoren hier succesvol gebruik van maken, dezelfde motoren dragen beduidend minder hitte (olietemperatuur) af dan voorheen.
Zwaar lopende motoren zoals oude citroen/volvo blokken....
Eén van hen heeft een oude citroen 2cv die best hard gaat tussen 130-140kmh, hij gebruikt het preventief om warmlopers te vermijden....en rijdt al 18 jaar dagelijks in dezelfde auto - heeft natuurlijk al motoren versleten, hij zegt dat het met TSL veel en veel langer duurt eer die motortjes aan het einde zijn.

Nu is er XADO Zijn er mensen die hier ervaringen mee hebben?

Ik wil geen meningen als: gebruik een goede motorolie want die dopes die je met deze middelen toevoegd zijn in een goede olie al voorzien....
Dat is een heel andere discussie.
Ik heb zelf een Shell achtergrond (verleden tijd) dus weet eea over de basisbegrippen van smeeroliën.

Is dit (na het lezen van websites) voldoende om eens te proberen voor medeforummers?
nr: 2714

ALFACENTRO

Afbeelding

doorlopende antiroestweken AlfaCentro

frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: TOP of FLOP ? Xado of aanverwante artikelen....

zo dec 04, 2005 20:10

Hoi Tom ik heb zelf geen ervaring met voornoemde merken . Echter een maat van me (automonteur) gebruikt dat spulletje van Tsl als toevoeging in de versnellingsbak van zijn Lancia beta hpe(84). Dit is zn dagelijks gebakje wat zomer en winter wordt gebruikt (met zoals gebruikelijk bij een automonteur te weinig aandacht> want te druk met auto's van een ander 's avonds... :wink: )
Hij beweerd dat t echt een merkbaar verschil geeft ,zeker in een wat koudere periode .Ding was anders met goed fatsoen niet te schakelen...
Xado heb ik m nog niet over gehoord. Grtz, fRank
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”