Rens 1.7QV
Guru
Guru

RE: Goedendag....weer nieuws van VAG!!

zo okt 30, 2005 11:20

ja klopt en als dat nog voornamelijk gebeurd door kolencentrales dan wordt er nog steeds veel vervuild. En op zonne en lucht energie kan dit alles niet gevoed worden denk ik.

Ik heb trouwens eens gehoord dat een zo'n windmolen om elektriciteit mee op te wekken, totaal weggegooid geld is. Het kost namelijk veel meer energie om die dingen van aluminium te maken, dan dat ze ooit op kunnen leveren. Of het ook echt waar is weet ik niet. Maar gevoelsmatig zit er wel wat in. Want het zijn enorme dingen. En voor het verkijrgen van aluminium is enorm veel energie nodig.

Rens
164 TS '97
33 1.7 QV '89

bert
Guru Duplice
Guru Duplice

zo okt 30, 2005 12:16

Een windmolen heeft enkel zin als er voldoende wind staat...blijkt in NL erg tegen te vallen.
Ze staan teveel stil...

Maar een cynicus stelt dat het miljarden kost en veels te weinig oplevert terwijl anderen het
als een investering in de toekomst zien en met mogelijke stijging van de energieprijs
verstandig om aan te beginnen en probleem voor te zijn.

Beste manier om volgens mij energie te besparen is minder gebruiken...toerisme bijvoorbeeld.
Niemand kan meer op zijn reet thuis zitten. Wij verlaten NL en touristen zoeken weer ons op.
Wat doen wij daar en wat doen zij hier?? De opbrengst van de Nederlands toerisme-industrie zou hetzelfde zijn als Nederlanders op Nederlandse terassen zouden zitten en wellicht meer
i.p.v. Japanse, Italiaanse, Franse touristen over te halen om Nederlandse terassen te bezoeken...het is je reinste milieu-aantasting.

Maar (gelukkig) niemand zal het vrijreizen verbieden terwijl er best iets voor te zeggen is.
In principe ben ik het wel eens met de negatieve gevolgen maar in de praktijk zijn er te weinig
goede alternatieven. Je kan niet een terug naar het hutje op de hei maar een alternatief moet
vanaf de meet net zo goed zijn.

bert
Guru Duplice
Guru Duplice

zo okt 30, 2005 12:43

Ik kan helemaal niets voorspellen maar ik hoop op doorbraak van waterstof zoals gedemonsteerd door BMW. De BMW V12 kan zowel op brandstof als waterstof
rijden waarmee voor petrolheads uiteindelijk het minste zal wijzigen..ik kick op
zuigermotoren en een elektromotor doet mij echt helemaal niets....

Constructeurs kunnen bestaande motortechniek tot op zekere hoogte kunnen blijven gebruiken maar zijn verlost ven het vervuilende imago.

Rens 1.7QV
Guru
Guru

zo okt 30, 2005 17:38

Ja dat lijkt me ook de beste oplossing. Zo'n brandstofcel en elektromotor, loop ik ook niet warm van. Ondanks dat ik de technische achtergrond van de Prius wel goed bedacht vind.

rens
164 TS '97
33 1.7 QV '89

bert
Guru Duplice
Guru Duplice

zo okt 30, 2005 20:21

Daarnaast kan je het geleidelijk invoeren. Er rijden nu al bussen op waterstof maar
die blijven dicht bij huis en hebben aan een pomp genoeg.
Wil je overstap maken naar alternatieve brandstof moet je wel waterstofpompen neerzetten.
Dat is duur en kan niet overal en vanaf het begin een bi-fuel motor die zowel op waterstof/brandstof kan rijden lijkt mij het meest aantrekkelijk.

Rens 1.7QV
Guru
Guru

zo okt 30, 2005 20:26

Is het niet mogelijk om een benzinemotor op watersof te laten lopen?? Dan lijkt mij dit de gemakkelijste optie. Anders moet je er eerst nog wat aanpassingen doen zodat die op bio-brandstof kan rijden en daarna weer aanpassingen zodat die ook op waterstof kan lopen.

Rens
164 TS '97
33 1.7 QV '89

bert
Guru Duplice
Guru Duplice

zo okt 30, 2005 20:31

De BMW V12 is verder doodnormaal afgezien van de inspuitventielen...

http://eesa.ugent.be/~vdvelde/ocwe/thes ... 03_09.html

Even opgezocht over de BMW V12...
http://www.autokompas.nl/archief/2004/1 ... cords.html

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo okt 30, 2005 21:04

BMW is geloof ik ook de enige Duitse fabrikant die zich niet laat gekmaken; alleen een X3 milde hybride hebben ze geshowd als ik me niet vergis. Laten we hopen dat BMW de weg plaveit. Het zou qua infrastructuur en zo ook wel erg prettig zijn, (om van de rijbeleving maar niet te spreken) als er veel bij het oude kan blijven als de aardolie op raakt. Want, ondanks alle fouten en nukken die hij dan mag hebben:

IK HOUD VAN DE OTTOMOTOR
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: Goedendag....weer nieuws van VAG!!

zo okt 30, 2005 22:37

ja klopt en als dat nog voornamelijk gebeurd door kolencentrales dan wordt er nog steeds veel vervuild. En op zonne en lucht energie kan dit alles niet gevoed worden denk ik.

Ik heb trouwens eens gehoord dat een zo'n windmolen om elektriciteit mee op te wekken, totaal weggegooid geld is. Het kost namelijk veel meer energie om die dingen van aluminium te maken, dan dat ze ooit op kunnen leveren. Of het ook echt waar is weet ik niet. Maar gevoelsmatig zit er wel wat in. Want het zijn enorme dingen. En voor het verkijrgen van aluminium is enorm veel energie nodig.

Rens
En hoeveel energie denk je dat het kost om accu's te maken en te recyclen :?: Ook geen kleine beetjes. Ik ga nog even achter de link aan, maar ik heb eens een berekening gezien die aantoonde dat een gemiddelde reis, gerekend per passagier met VOL BEZETTE trein minder efficiënt zou zijn dan diezelfde reis per VOL BEZETTE auto. Hierin zaten dan alle energiestromen meegerekend, tot aan die van het verbouwen van het benodigde voedsel om van en naar het station te lopen toe. Als ik de link vind, post ik hem!
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”