SpiderJunior71
Newbie
Newbie

Gezocht !! Alfa Spider junior 1300 73-54-RK historie !

ma mei 19, 2025 22:12

Hallo Alfisten
Ik ben Piet Derksen, 70 jaar oud en heb jl een rode Alfa Spider 1300 Junior 1971 gekocht
Met kenteken 73-54-RK
Ik heb deze bij een 2de hands auto dealer in Apeldoorn gekocht waar hij was ingeruild
Er zit geen historie en rekeningen bij de auto en de dealer wilde geen gegevens verstrekken van de vorige eigenaar wegens de wet op privacy!
Nu wil het geval dat er duidelijk aan de motor, bak en carburateurs gewerkt is
Het blok is ook supper schoon!
Er zitten allemaal nieuwe bouten en moeren en slangeklemmen aan motor en bak en ook nieuwe schroefjes ed aan de carburateur
Nu wil ik graag weten wie de auto kent en/of in het bezit geweest in het verleden en me er meer over kan vertellen
Wat ik wel weet dat de auto 27 jaar ! Bij de eerste eigenaar is geweest!
Ik ben heel blij met de auto en wil graag meer van de historie weten en wat er allemaal aan de auto gedaan is
!!!!! HEEFT IEMAND NOG EEN ORIGINEEL INSTRUCTIE BOEKJE VOOR DE SPIDER 1300 / 1600 ROND DE JAREN 1971 TE KOOP ????
Alvast bedankt voor de belangstelling en voor de eventuele reacties
MVG Piet Derksen

Vivalavida
Newbie
Newbie

Re: Gezocht !! Alfa Spider junior 1300 73-54-RK historie !

za jun 14, 2025 09:41

Beste, deze Alfa Spider 1300 is 1998 een zomer in mijn bezit geweest.
Kocht de Alfa toen ik een auto bij een klant terugbracht en zag deze Alfa bij zijn huis staan en direct gekocht. Aan de buitenzijde was de Alfa zeer mooi maar de bodem aan de voorzijde en binnendorpels zeer slecht welk ik ook deels vernieuwd heb. Daar van mij eerdere Alfa wist hoe snel roest zich kan ontwikkelen en niet wist wat er onder de lak zat heb ik de Alfa na een zomer genieten verkocht.. kam de Alfa op Marktplaats tegen in Apeldoorn tegen en toch ff wezen kijken. Het verwonderde dat er een 1600 motor in zat, de motor en versnellingsbak toen juist in uitmuntende staat waren.
Ik weet niet wat nu betaald ben maar ik kon hem voor weinig kopen daar, maar had geen ruimte voor!
Groet Wim Minkels Soest 0653899860
Heb één foto van de Alfa

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”