Alfa-Corazon
Guru Triplo
Guru Triplo

Re: RE: 2012 Geen rampspoed voor oldtimers

za nov 14, 2009 19:48

Mijn idee zou ook eerder zijn om heel simpel de brandstof duurder te maken en tegelijkertijd wegenbelasting en BPM af te schaffen. Dit komt er dan idd ook op neer dat grootverbruikers ook meer betalen... En dan zonder dat je achteraf een rekening gepresenteerd krijgt en zonder de privacy te schenden.

Greetz,
Alfagek
Bas
Kijk zo denk ik er ook over. Gebruiker betaalt en rijdt vanzelf zuinig(er). Kost ook geen miljarden aan tolpoortjes en geen enge "big brother is watching you" praktijken.
Alleen werken mij oldtimer en motoren voordelen niet meer. Maar dat heb ik er graag voor over.

Frits
Guru
Guru
Contacteer: Website

za nov 14, 2009 20:01

Mijn idee zou ook eerder zijn om heel simpel de brandstof duurder te maken en tegelijkertijd wegenbelasting en BPM af te schaffen. Dit komt er dan idd ook op neer dat grootverbruikers ook meer betalen... En dan zonder dat je achteraf een rekening gepresenteerd krijgt en zonder de privacy te schenden.

Greetz,
Alfagek
Bas
Kijk zo denk ik er ook over. Gebruiker betaald en rijdt vanzelf zuinig(er). Kost ook geen miljarden aan tolpoortjes en enge "big brother is watching you" praktijken.
Alleen werken mij oldtimer en motoren voordelen niet meer. Maar dat heb ik er graag voor over.
... De politiek kijkt verder dan de neus van sommigen lang is...
Er zijn al draadjes geweest over auto's op elektriciteit, perslucht en andere alternatieven. Accijns op elektriciteit, of nog erger lucht (perslucht Google maar op lucht auto)? dat gaat het niet worden.
Benzine en diesel zal toch 'verleden tijd' worden. Of dat over 5 of 10 jaar is... dat weet ik niet, maar de politiek wil toch graag die accijns op brandstof wel in de schatkist houden. Afrekenen op gereden kilometers is dan een oplossing.
http://www.alfa90register.info" onclick="window.open(this.href);return false;

stephen
Guru
Guru

RE: 2012 Geen rampspoed voor oldtimers

za nov 14, 2009 23:07

ben benieuwd wat het gaat worden in de praktijk :?
zal wel een hoop geld kosten aan investeringen, dus ze zullen meer inkomsten willen hebben, dus wordt het duurder voor de meesten, zo werkt het in NL nu eenmaal.
de meute betaald, want daar valt het te halen, en met verandering van energie bron, heb je inderdaad gelijk de oplossing al klaar om evengoed je inkomsten te innen.

dus wie de komende 2 jaar een nieuwe auto koopt moet rekening houden met een forse waarde daling in 2012 wanneer de nieuwe auto's goedkoper worden :shock: al is de kans groot dat wanneer de investeringen tegenvallen, de afschaf van BPM pas geleidelijk zal verdwijnen, onder het mom van de consument beschermen tegen fikse wardedaling :evil:
Nu:
Giulietta Berlina TI 1960
Giulia 2000 Ti '70
Berlina 1750 '70
Berlina 1750 TS '71
Giulia 1750 super '72
Alfetta 1.6 '76 1.8 Turbo
75 T.S. 1.8 Turbo

vw spijlbus '64 variant '72 T5 2006
scarb 5082

Gordon
Guru Duplice
Guru Duplice

zo nov 15, 2009 13:10

ben benieuwd wat het gaat worden in de praktijk :?
zal wel een hoop geld kosten aan investeringen, dus ze zullen meer inkomsten willen hebben, dus wordt het duurder voor de meesten, zo werkt het in NL nu eenmaal.
de meute betaald, want daar valt het te halen, en met verandering van energie bron, heb je inderdaad gelijk de oplossing al klaar om evengoed je inkomsten te innen.

dus wie de komende 2 jaar een nieuwe auto koopt moet rekening houden met een forse waarde daling in 2012 wanneer de nieuwe auto's goedkoper worden :shock: al is de kans groot dat wanneer de investeringen tegenvallen, de afschaf van BPM pas geleidelijk zal verdwijnen, onder het mom van de consument beschermen tegen fikse wardedaling :evil:
De BPM gaat volgend jaar al naar beneden. Nu is het nog 40%, volgend jaar gaat het 27,4% zijn. Vervolgens in 2011 naar 19%, in 2012 naar 11,1% en in 2013 is het over. Wel komt er met ingang van volgend jaar een extra milieuheffing bij wanneer de auto meer dan 110g/km CO2 uitstoot, en die wordt dus juist elk jaar hoger.

stephen
Guru
Guru

zo nov 15, 2009 20:59

begreep dat de BPM voor zware auto's met ingang van 2010 juist omhoog ging,en idd. de lichtere auto's naar beneden :?:
Nu:
Giulietta Berlina TI 1960
Giulia 2000 Ti '70
Berlina 1750 '70
Berlina 1750 TS '71
Giulia 1750 super '72
Alfetta 1.6 '76 1.8 Turbo
75 T.S. 1.8 Turbo

vw spijlbus '64 variant '72 T5 2006
scarb 5082

Alfa-Corazon
Guru Triplo
Guru Triplo

zo nov 15, 2009 21:13

[De politiek kijkt verder dan de neus van sommigen lang is...
Er zijn al draadjes geweest over auto's op elektriciteit, perslucht en andere alternatieven. Accijns op elektriciteit, of nog erger lucht (perslucht Google maar op lucht auto)? dat gaat het niet worden.
Benzine en diesel zal toch 'verleden tijd' worden. Of dat over 5 of 10 jaar is... dat weet ik niet, maar de politiek wil toch graag die accijns op brandstof wel in de schatkist houden. Afrekenen op gereden kilometers is dan een oplossing.
Waarom is het dan niet mogelijk om een kmteller in de wagen te bouwen, die alleen registreerd hoeveel km's je "gemiddeld" per jaar rijdt.
Ze hoeven toch niet te weten waar je bent geweest?
Of komen de reizen naar het buitenland dan in het geding. Ik vind het een kwalijke zaak dat op elk moment van de dag iemand weet waar je bent. Is het niet via je mobiele telefoon, dan wel via een parkeerkaartje of een verplichte GPS in je wagen.

HanRomeo
Newbie
Newbie

zo nov 15, 2009 21:22

als je 20000km per jaar rijd en je rijd 60jaar met een auto dan kost je dat op een mensen leven 360000euro als je 3cent per kilometer moet betalen.
vandaag op de radio gehoord dat ze dit systeem ook voor in Belgie willen invoeren.

Gordon
Guru Duplice
Guru Duplice

zo nov 15, 2009 21:47

begreep dat de BPM voor zware auto's met ingang van 2010 juist omhoog ging,en idd. de lichtere auto's naar beneden :?:
Nee, het gaat echt om de "milieu"-belasting.

Stom geneuzel over dat CO2; straks verzinnen ze nog een milieuheffing op kortademigheid :evil:

ravado
Guru Triplo
Guru Triplo

zo nov 15, 2009 23:30

Voor benzine-auto's is de oplossing simpel:
  • men neme de draad die op de bougie zit los.
    Daaraan verbinden we een langere elektriciteits draad die aan de (tijdelijk) losgenomen plusdraad van de GPSzender gekoppeld wordt
    Start de auto en laat hem 3 seconde op een cilinder minder lopen.
    Zet de auto uit, en bouw alles weer terug.
Voorlopig kunt u weer lekker tuffen zonder gespot te worden op het HEFFINGSforum :lol:

Overigens moet ik eerlijk bekennen dat ik hetw el een beetje gehad heb met het wispelturig beleid in NL...

Bijverschijnselen: Indien u een GPS aan boord heeft kan zeer gemakkelijk uw snelheid gemeten worden ... ;)
Dit verdient zich snel terug voor de gestap... eeeuh overheid!

reken maar dat ik technisch zal rebeleren en alle technische dwarsliggerijen openbaar zal maken 8) :lol:
ik ben al iets verder: voor een kleine 50 euro koopt men, het liefst nu al (voordat het verboden wordt), een gps scrambler...... dan valt er niets te controleren. Daarentegen zal men camera´s langs de weg plaatsen en uw kenteken checken. )net zoals de `oude` mrb controles) nu nog een oplossing vinden voor dit probleem (alhoewel ik daar al een illegale oplossing voor weet) :wink:
Gtv-6 3.0V6 heel langzaam in opbouw...met de nadruk op heel langzaam

Rainier155
Guru
Guru

ma nov 16, 2009 00:17

Die gps blocker dingen koop je al voor minder als 50 euro. Google is your friend. ;)

Ik voorspel dat die de komende tijd flink gaan verkopen. :roll:
Voorlopig Alfaloos... maar meerdere modellen op het wenslijstje.
- Daily driver: Ford Focus Wagon MY2021 1.0L Ecoboost 155pk MHEV
- Anti Hipster Bakfiets: Suzuki Ignis MY2002 1.3L 83pk :)

pepijn
Advanced Member
Advanced Member

ma nov 16, 2009 11:35

Het grootste probleem wat ik hiermee heb is dat er geen garantie is dat dit niet enkel voor de gereden kilometers word gebruikt maar zoals al eerder gezegd ook gebruikt gaat worden voor automatische snelheidscontrole. En dan heb ik het nog niet over de privacy.

Ik heb ergens al opgevangen dat er een borg voor het aparaatje komt omdat het eigendom van de staat blijft die een paar 100 euro gaat bedragen. Ik vraag me echter toch echt af hoe ze me kunnen dwingen iets in mijn eigendom in te laten bouwen en of ze dat juridisch dichtgetimmerd krijgen, privacy wetgeving word nog wel een dobber en er zullen vast nog wel wat rechtzaken overheen gaan.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you.

Dinky Boy
Miniaturista

ma nov 16, 2009 12:11

Het grootste probleem wat ik hiermee heb is dat er geen garantie is dat dit niet enkel voor de gereden kilometers word gebruikt maar zoals al eerder gezegd ook gebruikt gaat worden voor automatische snelheidscontrole. En dan heb ik het nog niet over de privacy.
Dat hele idee van privacy is een farce. Los van wat er is bepaald mbt wát je mag vastleggen en voor hoe lang is er de praktijk. Worden opnames van bewakingscamera's écht binnen de gestelde termijn vernietigd? En doet het gros van de mensen niet al te graag mee aan spaarsystemen als Airmiles, bonuskaarten en dergelijke? Daarmee geef je veel meer prijs dan je je voorstellen kunt.

Ik heb ergens al opgevangen dat er een borg voor het aparaatje komt omdat het eigendom van de staat blijft die een paar 100 euro gaat bedragen. Ik vraag me echter toch echt af hoe ze me kunnen dwingen iets in mijn eigendom in te laten bouwen en of ze dat juridisch dichtgetimmerd krijgen, privacy wetgeving word nog wel een dobber en er zullen vast nog wel wat rechtzaken overheen gaan.
Lijkt me geen punt. Als de gemeente een straatnaambordje aan jouw gevel wil schroeven hou je dat niet tegen (gedoogplicht).

Petje 75
Advanced Member
Advanced Member

ma nov 16, 2009 12:28

Niet geheel on-topic maar toch....
Dat hele idee van privacy is een farce. Los van wat er is bepaald mbt wát je mag vastleggen en voor hoe lang is er de praktijk. Worden opnames van bewakingscamera's écht binnen de gestelde termijn vernietigd? En doet het gros van de mensen niet al te graag mee aan spaarsystemen als Airmiles, bonuskaarten en dergelijke? Daarmee geef je veel meer prijs dan je je voorstellen kunt.
Wij zijn hier op het industirieterrein nu 4 jaar bezig om bewakingscamera's te plaatsen en dit mag alleen als de camera's op eigen terrein filmen, NIET op de openbare weg ( op last van de Burgemeester) ivm de privacy.
Wij zijn nu een de hele rechtsgang aan het bewandelen maar dit is een lange en kostbare geduldgeschiedenis.
5 km verderop (in Tilburg) mag dit filmen namelijk wel op de openbare weg dus echt duidelijk is dit niet.
Zo zal het ook met auto-controleapperatuur gaan, hier is nog niet echt duidelijk een antwoord op te krijgen.
Of weet iemand hier wel de juiste wetsvoorstellen boven water te krijgen?

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma nov 16, 2009 12:49

Lijkt me geen punt. Als de gemeente een straatnaambordje aan jouw gevel wil schroeven hou je dat niet tegen (gedoogplicht).
Maar het straatnaambordje 'krijg' je dan wel gratis.
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Hylke
Moderator
Moderator

ma nov 16, 2009 12:54

En als je het "pikt" in Groningen, krijg je een boete van EUR 200,-.
Il silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!

Giulia 2.0 ‘18
GSX-S '22

Terug naar “Praktische gids voor de Alfist”