Alfisten !
Ik heb een eigenaardigheidje met de remmerij van mijn Giulia racer. Even aftrappen met het feit dat ik beslist geen ras- of beroepssleutelaar ben, meer een handige amateur die wel weet hoe alles werkt/in elkaar zit, maar zeker niet de specifieke "ins en outs", de handigheidjes en/of eigenaardigheden van ons geliefde merk kent.
Ik heb (het was nogal nodig...) na de koop van de Juul alle remleidingen vernieuwd, net als de hoofdremcylinder en de bekrachtiger. Deze zaken "online bij de specialist" gekocht op basis van artikelomschrijving en "geschikt voor 2 liter remmerij/Giulia". Remklauwen voor zijn (nieuwe) 4-zuiger lichtmetalen klauwen van *lf*h*lics. (dit ter voorkoming van een boete voor reklamemaken ?? (wil ik ook eigenlijk niet..<grijns> )
Probleem: bij niet draaiende motor is het pedaal keihard en "kort", ideale pedaalstanden voor tussengassen/sideflippen/heel&toe'en. Ook na -tig keer (kramp in mijn been gehad !!) hard intrappen. Maar.. met draaiende motor zakt het pedaal al wat dieper weg, en na een paar keer remmen/de eerste ronde zit het pedaal al zo diep dat tussengassen echt niet meer gaat. Gedurende de hele race echter hou ik 100% remvermogen, remmen spreken ook "gewoon" aan en ik raak bij lange na de bodem niet met het rempedaal, alle leidingen en onderdelen vanaf rempedaal tot en met de ontluchtingsnippels blijven kurkdroog. Het olie niveau in het remolie reservoir blijft exact op niveau ! Het systeem is "ontlucht tot op het bot", (op de klassieke manier: met zijn tweeën, geen Izibleed oid) geen belleke te bekennen voor én na de race. Bovendien kan er in de eerste ronde na een handjevol bochten ook nog geen remolie aan de kook zijn ?! (gevuld met kakelverse DOT 5.1 olie) Ik zelf denk dat op één of andere manier het in de bekrachtiger moet zitten, ik verlies immers geen olie & ontluchten levert nul luchtbellen op !?
Alvast bedankt & groeten, Emile