Pagina 1 van 1

105 serie rembekrachtiger hangende pedalen + USA stuurhuis

Geplaatst: za apr 07, 2012 11:51
door GTIm
Voor de 105 series vroeg ik me af of er verschillende bekrachtigers waren. Gaat dan om mijn GT Veloce met hangende pedalen. Wil als het kan de meest krachtige uitvoering hebben. Eventueel iets wat in een ander merk auto werd gebruikt of zo? Hoor je nog wel eens met Lucas modellen meen ik.

Verder, heeft iemand een stuurhuis over van het USA type?? [verstelbaar]

RE: 105 serie rembekrachtiger hangende pedalen + USA stuurhu

Geplaatst: za apr 07, 2012 12:30
door vV
Wil je een ZF met koppeling, of een gewoon ZF stuurhuis?
Persoonlijk zou ik juist de bekrachtiger eruit halen en een balancebar met dubbele cylinder monteren.

RE: 105 serie rembekrachtiger hangende pedalen + USA stuurhu

Geplaatst: za apr 07, 2012 12:40
door vV
http://www.alfabb.com/bb/forums/picture ... -gtam.html zoals in dit topic op pagina 1. (wel registratie/inloggen nodig geloof ik)

en hij heeft er ook 1 in, een ander model, zijn standaard mits die vrij eenvoudig tegen de pedalbox geschroefd worden, cylinders kies je afhankelijk van je remmen je maat (zijn rekenformules voor met oppervlak schijf/blok en autogewicht) , rijd je onbekrachtijgd, veel meer gevoel en beter te doseren. http://www.alfaholics.com/2010/07/swedi ... ace-car-3/

RE: 105 serie rembekrachtiger hangende pedalen + USA stuurhu

Geplaatst: za apr 07, 2012 20:27
door GTIm
Probleem is dat ik em aan het Gruppa 2 reglement wil houden en dan mag ik volgens mij geen geventileerde remschijven hebben!

:cry:

RE: 105 serie rembekrachtiger hangende pedalen + USA stuurhu

Geplaatst: zo apr 08, 2012 10:36
door vV
jawel. op de 2 liter zijn de geventileerde schijven van de 1750 gtam ook gehomologeerd (homologatie nr 1623 meen ik, of was het 1628?).
gr 2 homologatie. Maar: zowel Jos Lemmens als Koen Schon reden dacht ik met standaard 2 liter spul, en met goede blokken erin is dat toch geen probleem? Kan ook best zonder bekrachtiger, mits de juiste diameter cylinder erop, en die is dacht ik voor de 2 liter klauwen dezelfde als voor de alu ATE klauwen voor de geventileerde remmen (want , in ieder geval globaal dezelfde remzuiger diameter).
Nu moet ik zeggen dat Markus Niestrath en zo ook gewoon met bekrachtiger rijden.

RE: 105 serie rembekrachtiger hangende pedalen + USA stuurhu

Geplaatst: ma apr 09, 2012 21:20
door juulke
Wij hebben ooit een Giulia gesloopt waar een bekrachtiger uitkwam met een Mercedes sticker erop.
Moet nog eens kijken waar die ligt.