Pagina 1 van 1

Grotere hoofdremcilinder Alfetta GTV racer

Geplaatst: zo nov 30, 2008 13:05
door JP6
Wie o wie weet er of er een hoofdremcilinder is te gebruiken (van welke auto dan ook) , die een grotere diameter heeft dan de standaard 22 mm van de transaxle.
Moet natuurlijk wel passen op de rembekrachtiger van de Alfetta GTV.

Ik heb nu een veel te grote slag in het pedaal, remt wel goed, maar die slag is kl op het circuit.

Remmerij is nu als volgt opgebouwd:

Voor alu Brembo's GTV6/75TB enz.
Remblokken rondom Ferrodo 3000
Remschijven rondom gegroefd en geperforeerd. ( Dutch Power Trading)
Achter standaard Ate transaxle klauwen, speling blokken 0,1 mm
Hoofdremcil. origineel 22
Rembekrachtiger origineel Alfetta GTV 2.0
Goodrich harde teflon leidingen achter de voorwielen en bij achteras.
Remleiding naar achteren teflon met mantel en in midden onderbroken door remdrukregelaar.

Ik denk nu het lange slag probleem op te kunnen lossen door grotere hoofdremcil., bv. 24 of 25 mm.
Of heeft iemand een andere oplossing? :?:

Ik snap trouwens niet hoe het komt dat die slag zo lang is!!
Mijn GTV6 (straat) heeft hele korte slag met bijna hetzelfde spul :!:

RE: Grotere hoofdremcilinder Alfetta GTV racer

Geplaatst: zo nov 30, 2008 13:35
door Theo Romeo
Hallo JP,

In dit topic kan je alle info vinden die je nodig hebt denk ik.
http://www.alfaclub.nl/phpbb/viewtopic.php?t=33596

Heb je de spreidveren ook weg gelaten?
Ik heb op m'n 75 racer ook zo'n lange slag en ben er nog steeds niet achter waar dat door komt...

RE: Grotere hoofdremcilinder Alfetta GTV racer

Geplaatst: zo nov 30, 2008 14:58
door giuliettaevo
haal de hoofdremcilinder er eens af en kijk of de pen die uit de bekrachtiger komt niet teveel vrije slag heeft. :wink: Soms zitten er afstelbare pennen in.

Ontluchten is een crime bij transaxles due het kan ook zijn dat er nog lucht in het systeem zit.

Hoofdremcilinder van een oudere BMW 750i past erop en is 25,4 mm. Ook een Fiat Ducato (bv2.5d van 1994 met abs) heeft een 25,4 mm HRC die je kunt gebruiken, zitten alleen maar 2 aansluitingen op en die zitten aan de verkeerde kant dus moet je de leidingen wat bijwerken. is wel aanmerkelijk goedkoper als de BMW HRC, op hbase voor 125 euri, de H619540. :wink:

RE: Grotere hoofdremcilinder Alfetta GTV racer

Geplaatst: zo nov 30, 2008 15:51
door JP6
Lucht zit er absoluut niet in het systeem.
Pedaal is keihard, en remwerking is goed.
Alleen die heeeeeele lange slag kost je al 5 seconden per rondje :twisted:

Ik zag trouwens op Performatec.com dat zij ook 23,6 mm Ate hoofdremcilinders leveren.

Ga ff zoeken of die in NL ook te vinden zijn.

Grtz, Jon

RE: Grotere hoofdremcilinder Alfetta GTV racer

Geplaatst: zo nov 30, 2008 18:16
door giuliettaevo
Staat er niet een Ate-nummertje bij op de site van performatec? Kun je hem hier in Nl bij de Brezan of een andere automaterialenboer ook wel bestellen waarschijnlijk.

Ik heb toendertijd bij de Brezan in een boek gekeken waar alle hoofdremcilinders in afgebeeld stonden met de maten erbij. Was een kwestie van plaatjes kijken tot ik er een gevonden had die er het meeste op leek en de goede maat had. Vervolgens hebben ze die naar het filiaal laten komen en heb ik hem vergeleken met de mijne.

RE: Grotere hoofdremcilinder Alfetta GTV racer

Geplaatst: zo nov 30, 2008 20:35
door vV
mij staat bij dat die ruim 23 mm van een 164 is, waarbij dan wel een poort moet worden afgelsoten. Een optie is ook een balancebar met een aparte voor- en achtercylinder die je dan op maat kan aanpassen, zie de Giulia van Prins.

RE: Grotere hoofdremcilinder Alfetta GTV racer

Geplaatst: ma dec 01, 2008 17:44
door GTIm
Heb je de achter klauwen al nagesteld? De standaard remdruk verdeler wil ook nog wel eens roet in 't eten gooien maar da's meer dat de achter remmen dan helemaal niet mee werken! Je kan de slag van je padaal naar de cylinder toch ook instellen [inkorten] ? Beetje ondersteboven onder je stuurkolom gaan liggen :lol:

RE: Grotere hoofdremcilinder Alfetta GTV racer

Geplaatst: ma dec 01, 2008 19:31
door JP6
Achterremblokken zitten al erg dicht op de schijf.
Ik stel ze bij de racer altijd zo af dat ze net gaan aanlopen, +/- 0,05 - 0,1 mm met voelermaat.
De standaard remdrukverdeler zit er niet meer op, handbediende regelbare drukbegrenzer naar de achterremmen.

Het stangetje dat aan het rempedaal zit is niet in lengte verstelbaar.
Ga nog wel kijken of de bus van de HRC direct aansluit op de pen die uit de bekrachtiger komt. Als dit wel het geval is ga ik voor een Fiat Ducato HRC, met 25,3 mm dia. Deze is ook van Ate, alleen de aansluitingen zitten dus aan de andere kant. Dit is niet zo'n probleem. Heb al een flexleiding naar achteren. Dus alleen 3weg koppelstuk op de voorremleidingen en extra stukje leiding vandaaruit naar de HRC.

Gaan we in januari maar eens beginnen om de auto voor SI helemaal klaar te krijgen.

Zoek trouwens nog een setje 15" velgen ET 25 en 5x98. Hoeft niet in showroomstaat maar wel recht graag.

grtz, Jon

RE: Grotere hoofdremcilinder Alfetta GTV racer

Geplaatst: zo mar 08, 2009 13:50
door wijn+kit
je kan er een rembekrachtiger van en gtv-6 op zetten. Is precies hetzelfde, ik dacht dat alleeen de hoofdremcilinder anders is, zelfs je pedal box kan je mee over zetten.

RE: Grotere hoofdremcilinder Alfetta GTV racer

Geplaatst: zo mar 08, 2009 20:21
door marc7eleven
Mogelijk is de 1e trap van de remcilinder kapot. Verklaart mogelijk je lange slag. (de HRC van een 75 heeft twee cups, de eerste zou bijvoorbeeld lek kunnen zijn).

RE: Grotere hoofdremcilinder Alfetta GTV racer

Geplaatst: za mar 14, 2009 14:45
door JP6
Er zit inmiddels een hrc van Fiat Ducato op . (25,3 mm)
105 serie achterremmen. Zaakje ontlucht, nog steeds lange slag. fck :evil:

Bleek dat er in de Tilton remdrukregelaar naast de stoel lucht bleef zitten, ondanks dat ie helemaal dicht gedraaid (dus volledig open) stond.
Het ding een beetje gekantelt met ontluchten en VOILA.
Hij remt nu als een ](*,) en de slag is aanmerkelijk korter. :banana:

Grt, Jon