Pagina 6 van 28

RE: 75 V6 (ring-)racer

Geplaatst: ma mar 11, 2013 14:47
door Cazzo Super Veloce
Geprobeerd van achter naar voren te meppen, dus van onder de auto naar de voorkant. Hele wielophanging verwijderd, maar vooralsnog niet gelukt.
Doorzagen heeft niet zoveel zin, denk ik, we gaan zaterdag maar ns lekker stoken...

RE: 75 V6 (ring-)racer

Geplaatst: ma mar 11, 2013 14:55
door Cazzo Super Veloce
Nu we toch lekker bezig zijn;
-Welke kooienbouwer adviseren jullie, zit zelf aan Wielhoven te denken, maar ken alleen hun site, geen referenties.
-Als je de kofferbakbodem, hoedenplank etc er uitslijpt, wordt de auto dan niet kwetsbaarder bij een aanrijding (-kje)?
Snap dat de stevigheid vooral van de kooi moet komen, maar als bij licht contact op de achterkant alles opvouwt, is dat toch wel een nadeel.

Re: RE: 75 V6 (ring-)racer

Geplaatst: ma mar 11, 2013 15:09
door _Pieter_
Nu we toch lekker bezig zijn;
-Welke kooienbouwer adviseren jullie, zit zelf aan Wielhoven te denken, maar ken alleen hun site, geen referenties.
-Als je de kofferbakbodem, hoedenplank etc er uitslijpt, wordt de auto dan niet kwetsbaarder bij een aanrijding (-kje)?
Snap dat de stevigheid vooral van de kooi moet komen, maar als bij licht contact op de achterkant alles opvouwt, is dat toch wel een nadeel.
Met n kooi en doorlassen en versterken wil je eigenlijk alles achter de achteras slap maken en alles vanaf de as sterk.
Stel je rijdt ergens tegenaan, vouwt je kofferbak op maar de schade drukt niet door tot de kritieke delen (chassisbalken, vloer, tunnel)
Het achterste sterke punt is je achterste bakoog.
Een std 75 heeft de neiging om bij een aanrijding van achter te knikken bij de C stijl, en dan wil je liever niet. Aandrijfas wordt dan in mekaar gedrukt.
Aan de voorkant kan je hetzelfde doen, maar is lastig want de motor en stabi zitten er ook nog.
Wat je kan doen is de langsdragers openmaken en 2 stalen binten in lassen. Deze binten lopen van de torsieophanging onder de vloer tot de voorste draagarm bout.
De kooi kan je doortrekken tot de voorste schokdempertorens.
De rest naar voren versterk je niet, dus hoop je dat evt schade zo veel mogelijk door het voorste deel wordt opgevangen, en niet rond je A stijl.
Bij n evt schade is er minder te vervangen en zit hopelijk de meeste vervorming buiten de wielen.
Kooienbouwers heb ik geen ervaringen mee (heb zelf n OMP schroefkooi), zoveel mensen zoveel meningen. Maar zorg wel dat het n KNAF erkende bouwer is.

Groet Pieter

RE: 75 V6 (ring-)racer

Geplaatst: za mar 16, 2013 21:50
door Cazzo Super Veloce
Zo, na een paar pogingen om de torsie as "koud" te verwijderen, de boel maar eens goed heet gestookt.
En jawel, een paar tikjes en hij was los.
Helaas te laat om nog meer te doen, dus volgende week verder.
:banana:

RE: 75 V6 (ring-)racer

Geplaatst: za sep 07, 2013 22:08
door henk116
en al weer gevorderd :?: :?:

Re: RE: 75 V6 (ring-)racer

Geplaatst: wo sep 25, 2013 22:29
door henk116
en al weer gevorderd :?: :?:
still alive???? :roll: :roll: :roll:

RE: 75 V6 (ring-)racer

Geplaatst: vr okt 11, 2013 09:59
door Cazzo Super Veloce
:oops:
Weinig laten horen, maar er is ook weinig te melden.
75 is volledig gestript.
Project gaat, zoals altijd, te lang duren.
Ben nu aan het overwegen of ik een andere 75 bij koop, zodat ik volgend jaar in ieder geval kan rijden, of dat ik deze verkoop en een E46M3 koop.

Neig nu naar de eerste optie, goede 75 kopen, waar ik wel mee op de Ring kan. Dan kun je bij wijze van spreken op de dag zelf nog beslissen of je gaat, lekker flexibel.
Heb nog naar de 75 van Geert gekeken, maar die heeft geen kenteken.

RE: 75 V6 (ring-)racer

Geplaatst: vr okt 11, 2013 10:13
door GTA287PK
Als je dat maar uit je hoofd laat !!!!!!! dwz die Bimmer kopen/Alfa wegdoen. Een extra/tweede Alfa is uiteráárd altijd okee. Bimmers gaan óók stuk, c.q. projecten duren even lang. of kort. Wil je nu iets van 13 in een dozijn of iets met karakter ??????

RE: 75 V6 (ring-)racer

Geplaatst: vr okt 11, 2013 10:24
door Alfa Nord
Ik heb nog wel een ideale Ring racer voor je, een 75 Turbo met kooi.

RE: 75 V6 (ring-)racer

Geplaatst: vr okt 11, 2013 10:25
door Alfa Nord
Met kenteken uiteraard :lol:

Re: RE: 75 V6 (ring-)racer

Geplaatst: vr okt 11, 2013 12:15
door Cazzo Super Veloce
Als je dat maar uit je hoofd laat !!!!!!! dwz die Bimmer kopen/Alfa wegdoen. Een extra/tweede Alfa is uiteráárd altijd okee. Bimmers gaan óók stuk, c.q. projecten duren even lang. of kort. Wil je nu iets van 13 in een dozijn of iets met karakter ??????
:D
Vind een E46M3 ook best veel karakter hebben, en standaard geschikt voor de NS.
Maar vooralsnog ga ik voor n alfaatje...

Re: RE: 75 V6 (ring-)racer

Geplaatst: vr okt 11, 2013 12:20
door Cazzo Super Veloce
Met kenteken uiteraard :lol:
Zie m niet op je site?

Re: RE: 75 V6 (ring-)racer

Geplaatst: vr okt 11, 2013 13:07
door Alfa Nord
Met kenteken uiteraard :lol:
Zie m niet op je site?
Klopt, daar gebeurt weinig :lol: Ik verkoop mijn auto`s zonder site ook altijd wel namelijk. De Turbo staat nog nergens officieel te koop overigens, bij interesse kun je me mailen of bellen.

RE: 75 V6 (ring-)racer

Geplaatst: vr okt 11, 2013 23:25
door HAAK28
Ik heb een kooi van de autosportcompany. Die is heel netjes ingebouwd. Niet KNAF erkend, maar wel met certificaat, dat alles volgens de FIA normen gebouwd is. Zowel bij DNRT als challenge geen problemen.

RE: 75 V6 (ring-)racer

Geplaatst: di okt 15, 2013 23:55
door Cazzo Super Veloce
Weet iemand een adres voor het "doorzetten" van de achteras.
Begrijp dat er een bedrijf was die dit deed, maar er mee gestopt is.
In principe kunnen wij dit zelf, maar je hebt een lasmal nodig, en het is niet echt rendabel om die te maken voor 1 keer.