Jahoor, vandaag weer een hele dag gesleuteld.
Mijn collega heeft in mijn afwezigheid de motorklep terug gemonteerd, en een klein electraprobleempje opgelost. Dus alle lampen doen het weer.
Maar de transaxle stond nog op 3 krikken te wachten:
Dus ben ik doorgegaan met losgooien. De transaxlegoden waren me gunstig gezind, want de achterdemper kon nog los van de rest van de uitlaat.
Dus was het ineens mogelijk om de hele boel er onder vandaan te halen.
Achterremleiding los ging ok, nog even geklooid met de schakelstang, maar die kon uiteindelijk ook los.
En dan het grote moment:
Goed hé? Heb ik nu een transaxle lintje verdiend?
Daarna was het makkelijk sleutelen. Hulpkoppelingcylinder er uit:
En weer ingebouwd in de andere bak. Deze HKC voelde een stuk beter aan dan de andere. En, hij kon wel zo uitgenomen worden, in tegenstelling tot de andere

Maargoed. Ik moet het cupje nog wel even invetten.
Bang om dingen zoek te maken, en dat ik vergeet hoe het zat gemonteerd, heb ik direct het schakelmechanisme overgezet op de andere bak. Alles zit nu natuurlijk nog losjes vast. En ik heb direct de lange schakelstang losgemaakt middels het pennetje. Die is er nu uit geweest, maar dat lukte pas nadat ik op de grond kon werken, in plaats van boven je hoofd op een stuiterende stang slaan.
Vervolgens de achteras even langs de hogedrukspuit gehaald, en weggelegd. Ik heb 1 nieuwe baksteun, maar die is zo veel beter dan de andere dat daar nu ook een nieuwe voor moet komen.
Daarna doorgegaan in het gevecht tegen de roestduivel. Deze plekjes zullen bekend zijn bij de transaxle rijders:

Gelukkig omdat deze auto geen plastic binnenschermen heeft waar achter het lekker te keer kan gaan, is dit niet schokkend en makkelijk te maken.
De overige roest achter de achterbumper heb ik afgeslepen en in de Owatrol gezet.
Ik heb iemand in de loods zo ver gevonden dat ie beide kokers wil maken voor me voor een zacht prijsje. Ik heb zijn laswerk al gezien en het is echt erg netjes. En het beste is dat hij morgen al kan beginnen!
Het gaat dus lukken op tijd voor de deadline van begin maart.

Wel blijft de accu voorlopig zitten, dat klusje stel ik uit tot na de racecursus.
Wordt dus vervolgd!
Groeten, Pieter