We zijn weer terug van een weekend SSAR op Zandvoort.
Het avontuur begon voor ons op vrijdagavond al. De Sprint werd om 17:00 opgehaald en naar Zandvoort gebracht. Na een reis vol file en een fikse onweersbui met zelfs hagel erbij kwamen we pas om 19:45 uur aan op het circuit
Bij het uitladen van de auto hoorde ik al dat de motor niet super liep. Een week eerder hoorde ik al een zachte tik en die was nu nog harder aanwezig. Besloten om de sportklasse te laten schieten en me voor de zaterdag in te schrijven voor Gruppo Europa Extra. Het tempo licht daar iets lager en duurt ook iets minder lang.
De auto hoeft daar niet speciaal voor gekeurd te worden dus kon ik de technische keuring aan me voorbij laten gaan.
Op zaterdagmiddag dan eindelijk de baan op. Kijken of de wijzigingen aan de auto sinds het vorige circuit bezoek verbeteringen zijn of niet. En dat zijn ze inderdaad, de auto ligt nu heerlijk op de weg, gaat mooi strak door de bocht. Maar de motor stelde zwaar teleur. Tot 3000 toeren gaat het nog wel maar daarna is het snel over met de pit. 5000 toeren kon ik net aantippen maar daarboven wilde het motortje echt niet meer
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
na een dik half uur rondjes gedraait te hebben duikelde het vermogen nog verder naar beneden,l zat totaal geen snelheid meer in en dan heb je op de baan echt niets meer te zoeken. Na 40 minuten maar naar de kant en terug naar de parkeerplaats.
Ik had natuurlijk eerder kunnen stoppen om de schade te beperken maar het zat sowieso in de planning om dit blok te vervangen. Ik vond het sturen van wat rondjes daarom belangrijker als het blok verder heel te houden. Het nieuwe blok komt er nu met extra voorrang in. Gelukkig is wegligging nu goed dus daar hoef ik niet ook nog tijd in te stoppen de komende winter.
Hier nog een filmpje van hoe het torretje nu klinkt:
http://www.youtube.com/watch?v=Nec_co2zTmU