Pagina 2 van 3

RE: Remmen voorzijde Alfetta GT

Geplaatst: ma mei 05, 2014 21:43
door GTVke
Geen paniek Carl , die loodzware Volvo klauwen genieten zeker niet de voorkeur :wink:

RE: Remmen voorzijde Alfetta GT

Geplaatst: ma mei 05, 2014 22:14
door Carbo
Gelukkig!

Ik weet dat de Volvo klauwen een goede budget oplossing zijn en daar ben ik echt niet op tegen.

Maar als je zoals jezelf zegt Theo je neurose om naar 5 gats gaat begrijpt! Dan is een mooie Brembo oplossing natuurlijk altijd te vinden. als het dan Brembo Porsche klauwen zijn kan ik daar wel mee leven.
De afstand tussen de oren op de standaardAlfetta GT fusees zijn natuurlijk altijd een probleem. Het probleem is snel opgelost met de juiste brackets om de GTA tweede serie 330 mm klauwen te gebruiken die radial (of log ik haal ze altijd door elkaar) :D
te gebruiken.
Heb mij er redelijk in verdiept omdat ik een rem upgrade voor mijn GTV6 zoek die binnen de 415 Rial TRX velg past. De 5 gats 166 upgrade is prachtig maar past alleen binnen 17 inch.

Weet niet zeker op de Alfetta GT fusee hetzelfde is als de GTV6 maar sta wel open om brackets te maken voor de 2e serie GTA klauw of de Fiat Coupe 20V Turbo klauw. Beide Brembo en met de bevestiging vanaf de voorzijde log mounted? (zijn vast wel mensen op het forum die kunnen vertellen of dit log of radial is :P

Gr,
Carl

RE: Remmen voorzijde Alfetta GT

Geplaatst: di mei 06, 2014 09:43
door DJ
Hoi Carl,

Hoe verhoud zich de binnendiameter vanc jouw TRX velgen tov de gemiddelde 15 inch velg? (ivm ruimte voor remupgrade)

Gr
DJ

Re: RE: Remmen voorzijde Alfetta GT

Geplaatst: do mei 08, 2014 20:55
door Carbo
Hoi Carl,

Hoe verhoud zich de binnendiameter vanc jouw TRX velgen tov de gemiddelde 15 inch velg? (ivm ruimte voor remupgrade)

Gr
DJ
MIjn TRX velgen zijn 415mm dat zit dus tussen 16 en 17 inch.

Qua diameter past de 166 remupgrade echter de klauw loopt tegen de spaken van de Rial velg aan. Dus er is een probleem met de ET waarde wat ik niet met spacers kan oplossen.

Gr,
Carl

RE: Remmen voorzijde Alfetta GT

Geplaatst: do mei 08, 2014 21:57
door giuliettaevo
Hoeveel mm zou je naar binnen moeten schuiven? Met een spacer tussen naaf en schijf kun je nog wel wat ruimte winnen. Zou even moeten kijken hoeveel je kunt winnen voor je met de schijf tegen het fusee komt.

RE: Remmen voorzijde Alfetta GT

Geplaatst: vr mei 09, 2014 10:12
door Frederico
brackets bij mij halen en 330 schijven met 166 v6 klauwen (ga je wel naar 5 gaats naven/ 75 ts/v6/tb fusee) icm. grote hrc :twisted:, ... opties genoeg zo te zien

RE: Remmen voorzijde Alfetta GT

Geplaatst: vr mei 09, 2014 11:26
door giuliettaevo
Met dezelfde brackets en andere schijven kun je ook 4 gaat houden... Is zelfs makkelijker aangezien je dan de 166 klauwen niet hoeft te verbreden.

RE: Remmen voorzijde Alfetta GT

Geplaatst: vr mei 09, 2014 17:12
door TurboMarc
Brembo's nemen van een Mito? Zitten 305mm schijven bij 4x98?

Kan je ook gemakkelijk brackets voor maken..

RE: Remmen voorzijde Alfetta GT

Geplaatst: za mei 10, 2014 14:59
door _Pieter_
Een set "Volvo" girling tangen en schijven heb ik te koop. Komt onder mijn racer vandaan en remt gegarandeerd goed.
Mvg Pieter

Re: Remmen voorzijde Alfetta GT

Geplaatst: wo mei 14, 2014 21:15
door Bertje Alfetta
Is er een kant en klare ( betaalbare ) oplossing om vooraan geventileerde schijven te gebruiken op een Alfetta GT ?
Om een paar mensen voor te zijn ...... 5 bouts onderstel is geen optie !
Een vriend van me gebruikt wel 5 bouts schijven maar laat deze lassen en bewerken naar 4 bouts , tot nu toe is het altijd goed gegaan maar is dit te vertrouwen voor circuitgebruik ( trackday etc . ) ?
Zouden geperforeerde , niet geventileerde schijven icm. de juiste blokken voldoende zijn voor deze toepassing ?

In het verleden geventileerde schijven van een Fiat Tempra-Lancia Dedra gebruikt.
Is exact de diameter geschikt voor Alfetta (Maat 2.0), Alleen het hart uit laten draaien.
Fusee erop van een 1600 en GTV6-AR75 remklauwen erop- klaar.

Niet een exotische oplossing maar wel érg gunstig geprijsd én goed te gebruiken icm originele velgen.

Ciao

RE: Remmen voorzijde Alfetta GT

Geplaatst: wo mei 14, 2014 21:22
door Carbo
O.a. bij Willwood kun je gewoon een schijf met een los hart kiezen in alle mogelijke formats!. Hoef je helemaal niets om te boren!

Gr,
carl

RE: Remmen voorzijde Alfetta GT

Geplaatst: wo mei 21, 2014 16:25
door vV
de gr 2 homologatie laat montage van een 2e klauw toe, samen met geventileerde schijven. Lijkt mij ruim zat remvermogen op te leveren. Als het je daarom gaat in combinatie met 4 gats om historische motieven, lijkt mij dat er historische remmen op moeten . De AP klauwen die gehomologeerd zijn zijn trouwens gewoon leverbaar.

RE: Remmen voorzijde Alfetta GT

Geplaatst: wo mei 21, 2014 16:41
door frankalfa
Walter, is een 2e -zelfde- klauw (op dezelfde schijf qua diameter) een zinvolle toevoeging op een mickey mouse baan als bv Zolder? Mij als leek lijkt dit eerder nog meer warmte ontwikkeling te geven (per saldo krijgt minder % schijfoppervlak de kans om af te koelen als er niet geremd wordt terwijl er wel '100% meer remblok' tegenaan wordt gedrukt bij remmen...?)

Grtz,fRank

RE: Remmen voorzijde Alfetta GT

Geplaatst: wo mei 21, 2014 17:51
door wijn+kit
Dit is wel gehomologeerd voor een alfeta gtv gr2

RE: Remmen voorzijde Alfetta GT

Geplaatst: wo mei 21, 2014 18:09
door GTVke
Volgens mij was een 2de tang in GR.2 niet toegelaten , deze is toch pas gehomologeerd op de GR.4 ?
In de homologatiepapieren ''5581'' van de Alfetta GT GR.2 kan ik deze setup zeker niet terugvinden , in de papieren ''668'' van de Alfetta GTV Turbodelta wel .

Ik vind het idee van Bertje Alfetta wat betreft schijven best goed klinken , eventjes opgezocht en de afmetingen komen exact overeen met de homologatiematen uit GR.2 ....... geventileerd 257mm .