erikg

RE: de cx-waarde van een alfa 75

ma sep 21, 2009 22:04

mannen ik word vrolijk van jullie
ik heb nu in de gegevens veranderd cx waarde .34 en front op 1.91 ( dacht dat ik dat al gedaan had)
en ik kom voor mezelf op een geloof waardige vermogen uit nu 330 pk in het top gebied van de motor
dat kan ik wel geloven vanaf 160km/h

@michel
de bank waar deze is op geweest weet ik dat hij klopt het is zijn brood hij heeft er niks aan om onzin pk's te geven
ik sleutel daar ook en hij heeft het in deze economische situatie nog stervens druk ik moet af en toe bij springen anders krijgt hij het niet af

maar bedankt heren voor deze inbreng

groet erik

Gebruikersavatar
Gordon
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2057
Lid geworden op: vr jul 14, 2006 11:59
Locatie: Delft

Re: RE: de cx-waarde van een alfa 75

ma sep 21, 2009 23:10

Aha, typefoutje is nooit weg :lol:

Verder nog wat voor de hand liggende dingen waar je verschillen door kan krijgen:
-Windrichting
-Extra breedte van de EVO set geeft ook een ietsje groter frontaal oppervlak en zoals Marc al zei een andere Cw waarde.
-Voor andere aerodynamische veranderingen geldt hetzelfde natuurlijk...
-Meetnauwkeurigheid van de rollenbank zelf.
-Rolweerstand op de weg versus op de rollenbank.

Ik zal eens m'n "racelaptop" opsnorren en de AIM software doorzoeken.
EVO set kan zelfs nog wat meer invloed hebben. Ik heb eens even gegoogled en het schijnt dat de Cw waarde ook nogal kan veranderen door alleen maar de bodemvrijheid te wijzigen. Ergens wel logisch, want als je de auto verlaagt verhoog je de weerstand die de lucht langs de onderzijde van de auto ondervindt. Zo even snel gerekend verhoog je met een serieuze verlaging de weerstand al gauw met zo'n 30%...

Gebruikersavatar
Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4160
Lid geworden op: do jan 18, 2007 20:08
Locatie: Roelofarendsveen

RE: de cx-waarde van een alfa 75

di sep 22, 2009 10:42

Kijk, blij dat het wat heeft opgeleverd!

(Wilde verder niet suggereren dat die bank niet klopt, maar je hebt wel altijd kleine verschillen tussen wegsituatie en bank, geen 60 of 140pk, maar toch wel iets.)

Terug naar “Racen - Technisch”