RE: Alfetta GTV racetool
Geplaatst: di apr 03, 2007 13:49
Is overbodig gewicht
Stichting Club Alfa Romeo Bezitters Forum
https://forum.alfaclub.nl/
Haha, cruisecontrol. Niet echt nuttig idd. Lijkt me ook best gevaarlijk, of schiet ie uit als je de rem of koppeling intrapt?Idd handgas is een mechanische cruisecontrol...
Zoals ik je al schreef zit er volgens mij een v6 of turbo Dion onder (met die dikke aandrijfassen).
Btw; De linker A-stijl (binnenkant) ga je daar ook nog wat aan doen (was mi toch wel redelijk kaasje)?
Als je wilt/kunt/t ziet zitten/you name it;Ik heb hier een sloop gtv staan die ik destijds erbij gekocht heb om het dak en de a/b/c stijlen mee over te plaatsen op de rooie reeser...Maar dat is er niet meer van gekomen toen ik Constantijns gtvturbo project in t snotje kreeg...Dak+stijlen is zga roestvrij en zónder schuifdak drama...Interesse? Kom t er maar af flexen voor een paar knaken...
Grtz,fRank
@Bartman: Dank voor de shopping list! Ik ga zeker het eea modificeren, zo in de lijn die je aangeeft. Smeermiddelen zijn al gevonden, dit wordt 100% race spul voor de motor (10w60), bak (speciale transaxle raceolie) en homokineten (ultra high temp vet).Doe jezelf een plezier en zet er NGK bougies in. Net als de duurste bakolie die je kan betalen. Zoals in een andere topic al opgemerkt door Juultje knappen je synchromeshen daar ook van op.
Nu snel een 30mm stabi bestellen bij RSR en een paar Bilsteins. Dikke torsies eronder van een GTV6, voor camber zetten, slicks eronder en op naar de 2.10 min.
Klopt, en als je die gebruikt gebeurt er niks. De schakelaar zit over het thermocontact heen, dus ik kan nog even proberen om die rechtstreeks kort te sluiten, maar als dat niks doet wordt het verder zoeken. Die losse stekker die er hangt is waarschijnlijk de voeding van de fan. Komt goed hoor!Pieter even over de koelfan; Volgens mij zit daar een handbediende schakelaar voor op t dashboard? Maw de bestuurder kan zelf de fan activeren wanneer hij dat nodig acht... (dacht ik??)
Su6, grtz,fRank
De later gebouwde koelfan schakelaar heeft zijn eigen draden, dus wordt het goed zoeken naar de juiste aansluitpunten van de bovengenoemde stekker. Rare beschrijving, want al het bovengenoemde werkt bij mij, afgezien van de koelfan/thermocontact.paars - thermocontact koelradiator
rood/zwart - sensor oliedruk
wit- koelventilator
grijs- sensor watertemperatuur
Als ik me niet vergis zit het andere eind ergens aan de stuurcolom !?!
Met die 2 spitse uiteinden op de stekker ( foto ) kan je deze vastklikken in de gaten die daar voor voorzien zijn in het frame voor de bevestiging van de stuurcolom .
hij heeft tenminste een reserve-auto!! kan ik niet zeggen...(en dat geldt voor de meeste racers,reesers en ook de coureurs onder ons natuurlijk).maar wat ga je straks met 2 semi-race alfa's doen eigenlijk?
Gerwin, laat dat 'semi' maar weg hoor. Dit worden 2 SI circuitauto's, niet de snelste maar dat hoeft ook niet gezien het niveau van de rijders. Eerst meedoen, ervaring opdoen, de auto's betrouwbaar krijgen en veel beter leren sturen. Ik doe dit samen met een collega, dus de gele TS is 50% van mij (hij neemt m nu onder zijn hoede) en de GTV is 100% mijn auto.Gaat echt lekker Pieter, maar wat ga je straks met 2 semi-race alfa's doen eigenlijk?
En ik blijf je projecten volgen, lees soms leuke dingen die ik kan gebruiken voor mijn Giulia.
Ja jullie voor de GTV en de broertjes RietkerkOoit een raceteam gezien met maar 1 auto? Dit is beter toch
Groeten, Pieter