Pagina 2 van 2

Re: SI 30 juni

Geplaatst: wo jul 03, 2019 13:03
door GTA287PK
Probleem zit ergens in de carbs/vlotter(kamer)s. "Normaal" is het opschakelen in Bos uit naar 5 (ja, dat vindt ze goed !), anders loopt ze in 4 in Bos Uit d'r toeren uit. Dus ik ben altijd gewend semi-shortshiften in Bos uit en dan in een naadloze streep naar 7200 in 5, voor aanremmen Tarzan. Maar in 4 /voor Bos uit wil ze in bochten ook al niet meer, en voor rempunt Tarzan 5600, 5700 rpm met veel tegenzin en géén power. Klinkt dan ook erg amechtig. Net of de klimaatmaffia halverwege op de brandstofleiding gaat zitten.. Ook heuveltje op naar Scheivlak is de daadkracht stukken minder, en die bocht naar links, vóór de chicane, valt ze zo goed als dood. Full power met 6800 tpm in drie op die bocht af, wat remmen/insturen/gaspedaal in aanslag, dan gas naar beneden, niemand thuis, duurt een vetvolle seconde en dan volgt weer een alleszins redelijke versnelling. Onder 3000 rpm ook regelmatig op 3 of 3,5 cylinder, als ze warm/heet is niet meer stationair (heb ik overigens op bijna 1500 rpm gezet), en als ze dan stilvalt niét meer aan de praat te krijgen.

Dit weekend gaat ze (voor het eerst) naar Buddy, die er (vast wel) weer een Wereldauto van gaat maken. Minuutje geremd rollen op 5000 tpm en kijken wat er gebeurt. Net de auto van de trailer gehaald, gestart, en ze blaft ze weer als vanouds en hangt aan het gas als Fikkie aan de broekspijp van de postbode.. :|

Als alles klopt kan ik echt f*cking hard met dat hok. continu 2.04 moet gewoon kunnen. Chrono heeft als een keertje een late 2.03 aangewezen. 2.10 in de training is dus vet ruk, 2.08 in de race iets minder ruk maar nog steeds ruk. We gaan het zien..

Btw over ruk gesproken: 13 auto's aan de start is ook ruk. Of had ik dat al gezegd.

Re: SI 30 juni

Geplaatst: wo jul 03, 2019 13:19
door vV
dat laatste kunnen we niet vaak genoeg zeggen. je weet zeker dat het geen electrisch probleem is? ik had die ook, en dat gaf rare verschijnselen.

Re: SI 30 juni

Geplaatst: wo jul 03, 2019 13:20
door vV
gezien je schakelmomenten en toeren erbij heb je idd een kortere eindreductie dan ik. .. zet mij te denken... heb wel zon setje liggen nog.

Re: SI 30 juni

Geplaatst: wo jul 03, 2019 13:41
door GTA287PK
13 auto's aan de start is RUK !!

Electrisch, geen idee, nieuwe accu gemonteerd. Buddy mag/moet het maar uitzoeken. Twee races dus als gedwongen toeschouwer op zo'n "Heineken dak" gestaan, en potverpillepap, wat klinkt jouw Bert... Fraai, erg fraai... Maar idd, jij schakelt zo'n beetje de tweede helft-3/4 van het rechte eind pas naar 5. Ik kom met de Giulia de Hunzerug/(ruim) voor Scheivlak ook nog in 5, ook in 5 met halfgas Scheivlak door. Einde Scheivlak bijna 5000 rpm op de teller, bevalt me beter dan in 4, auto voelt in 4 onrustiger aan. Voor de chicane ook nog het vijfde verzet ff inleggen, anders wederom in 4 de toertjes uit.

Ik zou die andere overbrenging gewoon eens proberen. Jouw motor is een stukkie krachtiger/auto wat lichter, zou een langere overbrenging kunnen hebben, (maar dat brengt misschien allen in Spa wat. En daar DNRT'en we (helaas) niet..) maar onlogische stappen blijken soms toch (wat) sneller te zijn.

Re: SI 30 juni

Geplaatst: wo jul 03, 2019 13:42
door Michel75
Het is zo natuurlijk koffiedik kijken, maar ik had eens eenzelfde verschijnsel met een verteerd benzinefilter onder de auto...
Nieuw filter erop en het was verholpen.

Bij een geinjecteerd compressor monster dan, maar het verhaal klinkt gelijkaardig.

Re: SI 30 juni

Geplaatst: wo jul 03, 2019 14:01
door vV
Michel, je vergeet te vermelden dat 13 auto's aan de start RUK is...

Emile: hunzerug/scheivlak ook 5e. Voor chicane 4, red ik net in toeren bereik, zou vrij laat pas naar 5 kunnen. rechte eind net voor de brug naar 5.

ff overleggen met de techneut...

Re: SI 30 juni

Geplaatst: wo jul 03, 2019 14:45
door Michel75
Ja, 13 auto's aan de start is vrij RUK inderdaad... maar aangezien ik ook een -1/ wegblijver/ afwezige was, wilde ik de focus een beetje verleggen :wink:

Re: SI 30 juni

Geplaatst: wo jul 03, 2019 15:09
door GTA287PK
13 auto's aan de start is RUK !

Ik heb twee filtertjes in de leiding: ééntje in de pomp en ééntje in de Goodridge leiding . Beide funkelnagelneubrandjeschoon.

Met de andere symptomen (onregelmatig/niet op 4 pitten lopen onder 3000-3500 toeren, bij warm niet meer stationair/niet meer willen starten) duiden m.i. niet op verstopping/vervuiling. Laat een "Wereldman" er maar naar kijken.

Re: SI 30 juni

Geplaatst: wo jul 03, 2019 15:56
door yuri 75 V6
... maar is 13 auto's niet gewoon RUK? :mrgreen:

Re: SI 30 juni

Geplaatst: wo jul 03, 2019 16:01
door Michel75
Ja, gewoon RUK inderdaad...

Re: SI 30 juni

Geplaatst: wo jul 03, 2019 17:41
door vV
behoorlijk RUK zelfs... wat niet wegneemt dat ik wat moet doen aan de rondetijden.. Nu ben ik dankzij lage opkomst en storing perenkist goed weggekomen met een 4e plek .

Overigens Emile: mijne weegt een 875. volgens mij zit jij daar inmiddels onder?

ontzettend RUK, maar 13 starters...

Re: SI 30 juni

Geplaatst: wo jul 03, 2019 21:18
door GTA287PK
Inderdaad. 13 auto's aan de start is RUK.

De perenkist heeft dacht ik ooit eens de 867 kilo droog aangetikt. Zal nu dan idd niet veel schelen. Had op 1 of andere manier het idee dat de Bert wat lichter was.

Anyway: auto's die aan de start verschijnen zijn doorgaans lichter. Geen idee wat het soortelijk gewicht van stof is, maar dat zal zeker boven 0 zitten. Ik raak vrees ik een beetje zonder (typ)stof over het geringe aantal auto's aan de start. Kennelijk. Stoffig, duf en annoying onderwerp ook. Eigenlijk gewoon ruk.

Re: SI 30 juni

Geplaatst: do jul 04, 2019 09:58
door Jesper75
Ik heb met starten precies hetzelfde probleem, eenmaal aangehad daarna niet meer aan te krijgen. Ik verwacht bij mij dat hij te rijk staat op lage toeren. Maar ik breng de GTV daar ook voor weg morgen. Heeft hurricane mooi bijna 2 weken om het start probleem te verhelpen en ik de 20ste aan de start kan staan.