Gebruikersavatar
GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2972
Lid geworden op: vr jan 18, 2013 14:30
Locatie: Didam
Contacteer: Website

RE: twinspark cup

ma apr 28, 2014 16:35

Ik heb mij wel eens verwonderd over Alfa racers die, in de UK, worden aangeboden voor weinig & een beetje (racecars direct en zo), en in "class E" reden. Nog nooit verdiept in die reglementen/klasse's, maar ik snap nu waar die prijzen vandaan komen/op gebaseerd zijn...
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>


http://www.alterokunststoffen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Het-Licht
Guru
Guru
Berichten: 1329
Lid geworden op: di aug 30, 2005 17:09
Locatie: Afval aan den Rijn

RE: twinspark cup

ma apr 28, 2014 20:09

Lees het engels regelement eens door, zit best goed in elkaar. Als je leest dat en in de engelse e-class 15 tot 20 auto's aan de start staan. Vind het wel een beetje jammer dat het nu opgestart wordt omdat ik al te ver ben met mijn 146. Er moet best wel een boel aan gebeuren om hem weer 'legaal' te maken. Denk dat er best wel oren is naar een dergelijke klasse, zeker voor de beginners of mensen met en wat smaller budget...

Gebruikersavatar
Rcc
Full Member
Full Member
Berichten: 331
Lid geworden op: zo sep 16, 2007 11:56
Locatie: Breda

RE: twinspark cup

ma apr 28, 2014 20:44

Kan iemand mij vertellen wat een seizoen SI kost ? Wil een beetje berekenen wat een seizoen twinspark cup me gaat kosten
AlfaRomeo 147 1.9 Jtd
Honda civic racer

Gebruikersavatar
Het-Licht
Guru
Guru
Berichten: 1329
Lid geworden op: di aug 30, 2005 17:09
Locatie: Afval aan den Rijn

RE: twinspark cup

ma apr 28, 2014 20:51

Owja, wel het linkje naar het regelement effe plaatsen: http://twinsparkcup.nl/index.php/reglement

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5582
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

RE: twinspark cup

ma apr 28, 2014 21:00

Je kan heel moeilijk van te voren aangeven wat een seizoen kost. Hangt er ook vanaf wat je er wel en niet bij wilt tellen...

Kleding?
Licentie?

Daarnaast:
Inschrijfgeld ( zie dnrt)
Kosten transport en verblijf ( rijd je alles, dus ook buitenland?
Brandstof en banden racer, remblokken en andere servicekosten
Reparaties
Incalculeren dat je wel eens kan raken met een andere rijder ( de laatste keer koste mij een spatscherm en spuitkosten, een velg en band, en een aantal uniballs en speciale stuurarmen, naast werkloon omdat ik het zelf niet kon en of geen tijd had)
Al met al wel allemaal kosten die je zelf moet invullen afhankelijk van afstand tot circuit, eigen handigheid , kontakten die willen ondersteunen met low budget werk etc. Dus geen vast prijskaartje aan te hangen.
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Gebruikersavatar
Pietro Originale
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3179
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:01
Locatie: Hillywood

RE: twinspark cup

ma apr 28, 2014 21:13

Ik houd altijd 600 euro per race aan, inclusief brandstof en variabele kosten (banden, remmen, vloeistoffen), excl. panne en schade.

Als je slim shopt, heb je voor 6-700 euro helm en kleding. (Sandtler.de, Biesheuvel.nl).

Licentie halen kan voor 1000 euro bij race driver academy, licentie verlengen is 130 euro, inschrijven bij Dnrt is 95 euro en per race 260 euro (laatste zit in die 600 per race).

Het is geen goedkope grap, wel leuk en verslavend.
Nu: Rosso 75 Turbo (voorheen TS) racer (1991), een BeierDreier
Vroeger: Nero 33 S 16V QV (1992), Grigio Chiaro Spider 2.0 (1991), Blu 164 TS (1995), Grigio Eclisse Spider 2.0 TS (1999)
Eat My Rust Racing

Gebruikersavatar
Rcc
Full Member
Full Member
Berichten: 331
Lid geworden op: zo sep 16, 2007 11:56
Locatie: Breda

Re: RE: twinspark cup

ma apr 28, 2014 21:23

Ik houd altijd 600 euro per race aan, inclusief brandstof en variabele kosten (banden, remmen, vloeistoffen), excl. panne en schade.

Als je slim shopt, heb je voor 6-700 euro helm en kleding. (Sandtler.de, Biesheuvel.nl).
Kleding en helm heb ik al gelukkig want ik rij momenteel al veel circuit. Alleen wel trackdays. Nog geen wedstrijdverband. 600 per race is nog goed te doen. Wist niet wat ik me erbij voor moest stellen
AlfaRomeo 147 1.9 Jtd
Honda civic racer

Gebruikersavatar
Morsche
Full Member
Full Member
Berichten: 407
Lid geworden op: do feb 25, 2010 15:26
Locatie: Heiloo(NH)
Contacteer: Website

Re: RE: twinspark cup

ma apr 28, 2014 22:45

Je kan heel moeilijk van te voren aangeven wat een seizoen kost. Hangt er ook vanaf wat je er wel en niet bij wilt tellen...


Kleding?
Licentie?

Daarnaast:
Inschrijfgeld ( zie dnrt)
Kosten transport en verblijf ( rijd je alles, dus ook buitenland?
Brandstof en banden racer, remblokken en andere servicekosten
Reparaties
Incalculeren dat je wel eens kan raken met een andere rijder ( de laatste keer koste mij een spatscherm en spuitkosten, een velg en band, en een aantal uniballs en speciale stuurarmen, naast werkloon omdat ik het zelf niet kon en of geen tijd had)
Al met al wel allemaal kosten die je zelf moet invullen afhankelijk van afstand tot circuit, eigen handigheid , kontakten die willen ondersteunen met low budget werk etc. Dus geen vast prijskaartje aan te hangen.


Kleding, licentie e.d. zijn eenmalige vaste lasten. Dus dat kan je uitsmeren. Afschrijven is er niet echt bij lijkt mij.
Squadra Italia is niet internationaal, ja alleen Zolder. Maar wie zegt dat je er elke keer bij moét zijn?!

Banden; je kan vaak gebruikte Toyo R888 15" halen tijdens race weekenden bij bijvoorbeeld de Swift cup. En daar zal je echt wel lang mee doen met een vrijwel standaard TS. Ik denk dat je een seizoen makkelijk moet halen met een setje.
Brandstof kan ik niet zoveel over zeggen, hoeveel zal je in een weekend weg racen? 2 volle tanks benzine?
Transport is wel een hoge kostenpost, zeker als je nog geen auto ambulance of trailer hebt. Al zijn auto ambulances niet zo heel duur.(gewoon zo'n oud schijthok van marktplaats scoren).

Schades en reparaties, er staat genoeg op de sloop of auto's staan in onderdelen te koop. Zeker blikschade moet geen probleem zijn. Rijd je dat ding krom, tja dat is een ander verhaal.
Of je haalt een nieuwe koets want dat ding moet toch zo goed als standaard blijven.


Natuurlijk is het een dure hobby, maar dat zijn veel hobby's. En veel goedkoper racen dat dit zit er niet bij, ja karten misschien of op een fiets gaan zitten maar dat is voor :-#
http://www.motorsportmedia.nl/ Dé multi-media website geheel gewijd aan motorsport!

Gebruikersavatar
Het-Licht
Guru
Guru
Berichten: 1329
Lid geworden op: di aug 30, 2005 17:09
Locatie: Afval aan den Rijn

RE: twinspark cup

ma apr 28, 2014 23:14

Er is niets leuker dan Cupracen, mits er voldoende deelnemers zijn natuurlijk. Setje Toyo R888 in de maat 195-50-15 haal je op marktplaats voor 450,-. Daar kan je een heel eind mee komen in een seizoen.

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5582
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

RE: twinspark cup

di apr 29, 2014 08:25

mbt kleding: vergis je niet, helmen is men langzaam aan steeds strikter mee aan het worden, en het gaat echt een keer gebeuren dat een HANS verplicht wordt (even los ervan dat het zonder verplichting toch ook wel wijs is, naar mijn mening)
en die kan niet met elke stoel, gordel en helm..

voor de rest is het zo gek als je het zelf kan maken.
trailer zou ik idd kopen, staan vaak zat leuke dingen te koop. Ik doe nu zelf al dik 10 jaar met de mijne, en als ik afschrijving onderhoud en andere kosten reken ben ik regio 300 per jaar kwijt eraan.
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4366
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 13:04
Locatie: Rotterdam

Re: RE: twinspark cup

di apr 29, 2014 09:26

mbt kleding: vergis je niet, helmen is men langzaam aan steeds strikter mee aan het worden, en het gaat echt een keer gebeuren dat een HANS verplicht wordt (even los ervan dat het zonder verplichting toch ook wel wijs is, naar mijn mening)
en die kan niet met elke stoel, gordel en helm..

voor de rest is het zo gek als je het zelf kan maken.
trailer zou ik idd kopen, staan vaak zat leuke dingen te koop. Ik doe nu zelf al dik 10 jaar met de mijne, en als ik afschrijving onderhoud en andere kosten reken ben ik regio 300 per jaar kwijt eraan.
Die trailer is het probleem inderdaad niet. Beetje zoeken (een goede nette is onder de streep vaak goedkoper dan een afgeragd kreng) vindje er wel een.
Maar rijbewijs, trekauto en stalling lopen meer in de papieren!

Vwb kleding helm etc, als je alles nog moet kopen zou ik zeker rekening houden met HANS, word een keer verplicht, kan niet missen. Ook wel terecht denk ik. Overigens heb ik zelf nog steeds geen een....... :oops:

Gr
DJ

Gebruikersavatar
Pietro Originale
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3179
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:01
Locatie: Hillywood

RE: twinspark cup

di apr 29, 2014 09:36

Ik zie aan het begin van het seizoen vaak aanbiedingen van een complete set kleding met helm voor 6-700 euro. Als je slim bent zoek je een setje uit met een HANS-voorbereide helm, heb ik ook gedaan. Kan je later nog eens een HANS kopen.
Nu: Rosso 75 Turbo (voorheen TS) racer (1991), een BeierDreier
Vroeger: Nero 33 S 16V QV (1992), Grigio Chiaro Spider 2.0 (1991), Blu 164 TS (1995), Grigio Eclisse Spider 2.0 TS (1999)
Eat My Rust Racing

Gebruikersavatar
christiaan
Member
Member
Berichten: 243
Lid geworden op: wo jan 05, 2005 01:08
Locatie: nabij Den-Haag

RE: twinspark cup

di apr 29, 2014 17:37

las ergens wat over racen in Engeland in dit topic.

racen in de UK kost per race een 600 pond zomaar qua inschrijfgeld en dan krijg je een training van 15 minuten en 2 racejes van 20 minuten waarvan veel mickey mouse baantjes of soms grote banen.
Engelsen die in de Challenge rijden verbazen zich over de hoeveelheid tijd namelijk minimaal 2 x zoveel voor 70% van het geld en dan ook nog eens op grote events en altijd grote circuits.
Racen in Engeland is vele malen heftiger qua strijd en dat is bijzonder leuk , heel erg leuk ! minder is dat ze bijna altijd veel (engels nat ?) gras langs de baan hebben en een schuiver 9 van de 10 keer een schuiver tegen de vangrail is met alle gevolgen van dien qua kosten aan de auto en het circuit.
Die Engelsen komen dus graag naar Europa/Challenge .

overigens een prima initiatief en zeker niet makkelijk in deze tijd en dat is een open deur die nu ingetrapt wordt.
wordt vervolgd
8)

oh en zonder reclame te maken ..airbrush lijnden is scherp in prijs met zijn HANS systemen
je moet gewoon nog meer gas geven.

Gebruikersavatar
Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4156
Lid geworden op: do jan 18, 2007 20:08
Locatie: Roelofarendsveen

RE: twinspark cup

di apr 29, 2014 20:00

Ik heb seizoen 2011 compleet bijgehouden op een excel sheet.
Dat seizoen ben ik iedere race aan de start verschenen en was ik € 5000,- kwijt voor het gehele jaar.

Dat zijn echt de running costs zoals brandstof, inschrijving, brandstof tbv transport, banden, slijtdelen en een scherm zo links of rechts.
(Dus niet aanschaf auto, licentie, mijn LT,mkleding etc.)
Spotgoedkoop met een 200+pk Alfa 75 natuurlijk, ik denk dat dit in de TS cup wel minimaal te begroten moet zijn, mits je alles zelf doet qua onderhoud e.d.

Gebruikersavatar
Alfetta-Amsterdam
Member
Member
Berichten: 185
Lid geworden op: di aug 21, 2007 17:53
Locatie: Baarn
Contacteer: Website

RE: twinspark cup

wo apr 30, 2014 19:28

Ik verwacht de komende 1e race op zandvoort dat er minimaal 6 75-ts-jes staan waar flink aan is gesleuteld en die sowieso kunnen/gaan rijden:

Pieter
Robert
Marc
Rogier
Elmer/Djan
Eric

nog 4 erbij en je hebt een mooi startveld :lol:

DJ
Richard/Michel
auto van Geert ( iemand hier?)

En volgens mij zijn er nog wel een paar.

lelijke troep die fwd 146.
Alfetta 1800 '73 prugna
TS racer nero ( alfa 'amsterdam' nord)
Gtv6 '87 grand prix

Ex:
Alfetta TS ( still stephen)
75 6v America pari nuova
Guilletta 2.1 savali (nu serge, gesloopt)
75 v6 QV zilvergrijs 55dkm
Gtv6 '86 rosso

Terug naar “Racen - Algemeen”