robert slop
Member
Member
Contacteer: Website

Squadra Bianca

za jan 18, 2014 22:00

Wie kent de ex SB van Huisman
Hoe lang heeft hij er mee gereden wat is er na die tijd mee gebeurd
Wat was dit voor wagen
Wie had hem geprepareerd en in onderhoud

Wat was toen het regelement qua ophanging en motor en aandrijving

Alle info is welkom dus brand maar los
Laatst gewijzigd door robert slop op wo jan 22, 2014 17:58, 2 keer totaal gewijzigd.

vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: Squadra Bianca

za jan 18, 2014 22:56

Denk dat Rik het meeste weet hiervan. Mij staat bij dat het een Arese auto was maar dat weet ik niet zeker....
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo jan 19, 2014 11:44

Is er maar 1 duncan SB geweest of meer?
Heb je fotos toevallig ?
Welke jaar gaat het over dat gereden is, want dat maakt heel veel uit mbt regelement en dus opbouw.
De boeken waar uitslagen en zo in staan zitten momenteel tot verhuizing in opslag, kom ik pas met een aantal weken weer aan toe....
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

robert slop
Member
Member

zo jan 19, 2014 12:16

Ik heb geen foto's en heb de auto niet gezien,
ik zag op youtube een filmpje van 1992 ronde 6 met start nr 17 dat zou hem moeten zijn.
Laatst gewijzigd door robert slop op wo jan 22, 2014 18:00, 1 keer totaal gewijzigd.

berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice

zo jan 19, 2014 19:10

Er waren er meerdere.
Heb wel het reglement uit die periode nog liggen...

Was niet zo heel speciaal in die tijd, hij, Henk vd Wilt, David en nog wat mensen gingen toen over op mooie schokdempers enzo.

Later waren de wagens veel meer door ontwikkeld

Inhoeverre is deze nog zoals in 92 dan?

Rik.
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely
possible to pick up a turd by the clean end

robert slop
Member
Member

zo jan 19, 2014 19:49

Rik
Ik weet niet hoe of in welke staat hij is het verhaal gaat dat hij jaren lang heeft stil gestaan na de laatste Sb race maar meer weet ik ook niet. maar was benieuwd wat voor auto het was en wie hem gebouwd heeft
Laatst gewijzigd door robert slop op wo jan 22, 2014 18:01, 1 keer totaal gewijzigd.

GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice

zo jan 19, 2014 20:13

Een Super voor Jasper, Robert ? Goed plan hoor ! Als je straks door je eigen zoon om je oren wordt gereden kan 'ie het maar beter in stijl doen.. :blue_lol:
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>

http://www.alterokunststoffen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

robert slop
Member
Member

zo jan 19, 2014 20:59

Haha Emile dat zou die wel willen maar dat het rot jong sneller is met karten
Houd nog niet in dat hij sneller is op het circuit dat moet hij eerst maar eens bewijzen
Maar een 105 heb ik altijd erg leuk gevonden dus je weet maar nooit
Maar kijk eens wat vaker in je spiegels en misschien zit er dan een Slop achter je hahah
Laatst gewijzigd door robert slop op wo jan 22, 2014 18:04, 1 keer totaal gewijzigd.

vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma jan 20, 2014 19:59

1992 , redelijk vroeg in de historie, voordat het echt grote geld eraan te pas kwam. Nog niet zo extreem ver geprepareerd volgens mij.
Wat van belang is om te weten is naar welk jaar reglement de laatste op/ herbouw is geweest. Pas tegen eeuwwisseling kwamen de gesmede zuigers en zo eraan te pas. Maar het SB regelement is altijd een zeeer dynamisch verhaal geweest, ook als je de eigen uitleg van deze en gene erbuiten laat.

berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice

ma jan 20, 2014 20:15

In 91/92 ging het los bij bovenstaande mannen oa.
Die gaven echt geld uit aan dempers en andere delen die niet exact omschreven waren in het oude reglement. Er kwam toen een nieuw strakgetrokken reglement.

De hele oude autos van zeg 85 en zo, dat was echt heel simpel spul, met oa Mercedes achterveren en zo. Rond 87 begon ik met Alfa en kwam toen ook oa bij Maarten Fokke.
Afijn, Dominique kom er maar in.....
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely
possible to pick up a turd by the clean end

Dominic
Guru
Guru

di jan 21, 2014 10:28

Ach de goeie ouwe tijd .......

Ben vanaf 84 tot 90 actief geweest in het SB savali kamp.
Was allemaal nog niet zo ingewikkeld met standaard afgezaagde veren, bilstein dempers en een door Dino geschilderde stabilisatorstang.
Wat wel speciaal was, waren de motoren die door Ton Koppen geprepareerd werden.Gruwelijk respect voor die man en wat een talent zeg.....
De motoren leverde zo'n 145 pk aan de achterwielen niks speciaals in het blok, alleen andere nokkenassen volkomen legaal dus.

OK Patrick huisman:

Huisman mocht niet racen van zijn vader maar had stiekem een SB gehuurd van peter van Veen,tsja dat hij talent had dat kon niet ontkent worden......

Dus het jaar daarna aan de start met een in huis gebouwde SB (Jelle de Kleine was daar in dienst om alle klassiekers voor pa aan de gang te houden)met een savali motor .

Alleen het reglement werd door Jelle niet helemaal goed gelezen, want hij was de dynamo vergeten te monteren :mrgreen:

Alle races gewonnen maar begonnen met een diskwalificatie dus min 20 punten......geen kampioenschap dat jaar voor Patrick.

Was een SB met rode dwarsstrepen over de neus als ik mij het goed herinner...heb hem niet zo vaak in mijn achteruitkijkspiegel gezien nl.... :blue_lol:

GTIm
Full Member
Full Member

di jan 21, 2014 11:34

Ik had een laatste SB Blok via van Lingen, gekantelde inlaat en het onderblok was afgevlakt omdat vlakken van de kop niet mocht ! Moesten de bussen dus ook afgevlakt worden, moet je je vorstellen dat je 4 bussen exact op maat maakt met de hoogte van het onderblok! Zuigers hadden een grotere/diepere klepinsparing waarbij die van mij overleed omdat het buitenste randje niet genoeg materiaal meer had en dus afbrak .... Was meen ik door Arese toen ontwikkeld.
147 Cup 3.2V6, Bertone GT Veloce Gr. II

vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: Squadra Bianca

di jan 21, 2014 12:57

Ik had een laatste SB Blok via van Lingen, gekantelde inlaat en het onderblok was afgevlakt omdat vlakken van de kop niet mocht ! Moesten de bussen dus ook afgevlakt worden, moet je je vorstellen dat je 4 bussen exact op maat maakt met de hoogte van het onderblok! Zuigers hadden een grotere/diepere klepinsparing waarbij die van mij overleed omdat het buitenste randje niet genoeg materiaal meer had en dus afbrak .... Was meen ik door Arese toen ontwikkeld.
zo`n onderblok heb ik nog liggen. zelfde probleem mee gehad , fors bewerkte zuigers (standaard zuigers).
Gesmede mocht toen niet.

Terug naar “Racen - Algemeen”