Gebruikersavatar
GTIm
Full Member
Full Member
Berichten: 461
Lid geworden op: wo nov 12, 2008 12:59

Re: RE: SPA, wie ?

di aug 02, 2011 09:37

Dacht ik al, normaal heb je geen moeite om die mannen achter je te laten :lol:(in de regen bedoel ik) . Lijkt me zo gaaf om daar te rijden, 7 oktober word mijn vuurdoop op Spa, kan niet wachten!
Wat is er dan te doen op Spa? BMW Circuit Clup ? 3:10 met een standaard TS [wat is standaard] wordt al aardig doortrappen, zeker als het op Toyo's moet! Maar het is een mooi circuit, al moet ik zeggen dat ik aangenaam verrast was door de lol factor van Zolder ....

Heb trouwens op Zandvoort afgelopen vrijdag een 1:50 met m'n Renault F2.0 gereden, Buiten dat het een leuke tijd is [die wagens kunnen veel beter] is het een kompleet andere dimensie. 10~12 seconden sneller rijden lijkt weinig maar het is een wereld van een verschil :wink:
147 Cup 3.2V6, Bertone GT Veloce Gr. II

Alfa Nord
Guru
Guru
Berichten: 1111
Lid geworden op: vr jul 28, 2006 22:58
Locatie: Grou
Contacteer: Website

RE: SPA, wie ?

di aug 02, 2011 10:43

Wij rijden er dan met de Squadra Italia (DNRT). En ja, standaard TS, zo uit een straatauto, niet aangepast, niet open gemaakt, niks. Mooier kan ik het niet maken :lol: En op Toyo`s inderdaad.

Gebruikersavatar
GTIm
Full Member
Full Member
Berichten: 461
Lid geworden op: wo nov 12, 2008 12:59

RE: SPA, wie ?

di aug 02, 2011 12:51

Een motortje met een Ton+ aan km's? Kriebelt het dan niet om zuigerveren, chippie, vliegwiel, luchtinlaat etc. te doen? Proberen om die 150pk's te halen ! Van de andere kant, de meeste winst haal je uit het onderstel en een goede afstelling ervan. Voor de SI Cup mag je toch wel iets doen? Ben benieuwd wat jullie aan tijd gaan rijden met de standaard opzet. Afentoe vraag ik me wel eens af of al dat geld wat in een beetje race preperatie zit het allemaal wel waard is bij deze wagens. Een beetje Bertone gaat al snel vlotter, kijk naar Dick Heemskerk en Tom Kuiper ....
147 Cup 3.2V6, Bertone GT Veloce Gr. II

Gebruikersavatar
marc7eleven
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 949
Lid geworden op: ma jan 03, 2005 15:16
Locatie: Lochem

Re: RE: SPA, wie ?

di aug 02, 2011 13:29

Een beetje Bertone gaat al snel vlotter, kijk naar Dick Heemskerk en Tom Kuiper ....
Woehahahaa, en jij wou zeggen dat daar geen preparatie (en lees: 'geld') in zit? 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8)
Alfa romeo: The art of the machine!

Gebruikersavatar
TurboMarc
Guru
Guru
Berichten: 1623
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:10
Locatie: Hoogwoud

RE: SPA, wie ?

di aug 02, 2011 13:31

Kan een standaard TS vol gas door Eau Rouge :D

We gaan het meemaken, 3:10 zal toch moeten lukken?
Scarb# 00072

Alfa 75 Turbo Evo Superleggera Racer
Alfa 75 TS CUP Racer
Alfa GTV 2.0 V6 Turbo

Gebruikersavatar
Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4156
Lid geworden op: do jan 18, 2007 20:08
Locatie: Roelofarendsveen

Re: RE: SPA, wie ?

di aug 02, 2011 13:40

Een beetje Bertone gaat al snel vlotter, kijk naar Dick Heemskerk en Tom Kuiper ....
Woehahahaa, en jij wou zeggen dat daar geen preparatie (en lees: 'geld') in zit? 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8)

Haha, die zijn wel wat duurder dan bijvoorbeeld mijn TSC en die komen niet het seizoen rond met een budget van € 5000,- denk...

Alfa Nord
Guru
Guru
Berichten: 1111
Lid geworden op: vr jul 28, 2006 22:58
Locatie: Grou
Contacteer: Website

Re: RE: SPA, wie ?

di aug 02, 2011 14:54

Een motortje met een Ton+ aan km's? Kriebelt het dan niet om zuigerveren, chippie, vliegwiel, luchtinlaat etc. te doen? Proberen om die 150pk's te halen ! Van de andere kant, de meeste winst haal je uit het onderstel en een goede afstelling ervan. Voor de SI Cup mag je toch wel iets doen? Ben benieuwd wat jullie aan tijd gaan rijden met de standaard opzet. Afentoe vraag ik me wel eens af of al dat geld wat in een beetje race preperatie zit het allemaal wel waard is bij deze wagens. Een beetje Bertone gaat al snel vlotter, kijk naar Dick Heemskerk en Tom Kuiper ....
Tsja, ik vind het nu juist leuk om met zo`n standaard hok leuk mee te komen zonder dat het bakken geld kost. 2.08 op Zandvoort met Toyo`s is toch een leuke tijd dacht ik. Als ik nu een blokje helemaal opnieuw op zou bouwen en blueprinten haal ik er waarschijnlijk niet meer als een paar tienden tijdswinst mee, moet je kijken wat dat aan geld kost. En aan verdere preparatie heb ik ook weinig gedaan, ik rijdt gewoon met torsies en Bilstein schokbrekers :wink: Overigens mogen wij wel een afgedraaid vliegwiel en een chip gebruiken ja, ik gebruik ze echter allebei niet :lol: Ik denk niet dat een Bertone/guilia met standaard blok harder gaat, ik ken ze niet tenminste.

Gebruikersavatar
Bartman
Guru
Guru
Berichten: 1138
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 11:45
Locatie: Vorden

Re: RE: SPA, wie ?

di aug 02, 2011 15:28

Een motortje met een Ton+ aan km's? Kriebelt het dan niet om zuigerveren, chippie, vliegwiel, luchtinlaat etc. te doen? Proberen om die 150pk's te halen ! Van de andere kant, de meeste winst haal je uit het onderstel en een goede afstelling ervan. Voor de SI Cup mag je toch wel iets doen? Ben benieuwd wat jullie aan tijd gaan rijden met de standaard opzet. Afentoe vraag ik me wel eens af of al dat geld wat in een beetje race preperatie zit het allemaal wel waard is bij deze wagens. Een beetje Bertone gaat al snel vlotter, kijk naar Dick Heemskerk en Tom Kuiper ....
Ehhh... Tim, beide heren rijden met Bertjes waarvan de motor alleen al minimaal 10k kost (en meer). Met een Groep N Bert a la Cup 75 haal je de max. 2:12 met een goede stuurman.
De neus van mijn Squadra is al jáááren oranje! ;)

Leuk racen met je Alfaatje? Squadra Italia!

www.squadra-italia.nl

A-Repair
Full Member
Full Member
Berichten: 271
Lid geworden op: wo jan 05, 2005 21:31
Locatie: s-Gravenzande
Contacteer: Website

RE: SPA, wie ?

di aug 02, 2011 15:32

Dirk-Jan reed vorige week 3.07.0 sec op een droog SPA. Is een mooie tijd voor een std motortje. Hij reed het hele wiekend hard trouwens.Op SPA is vermogen en koppel van groot belang simpelweg omdat er veel rechte of min of meer rechte stukken inzitten die volgas zijn en ivm het hoogteverschil. Om aan te geven hoe het rechte stuk na de Radillon oploopt, ik kom met m'n 33-je in 5 naar beneden vanaf La Source, onderin snel terug naar 4, bovenop met 6500 tpm in 4, dan wachten tot de brug, daar heb ik dan ong. 7000 tpm, loopt niet meer op. Dan naar 5 en daarna loopt het toerental ook niet meer op, blijft hangen op ong. 5800 tpm ! Is een std 16 V motortje met 5 jaar geleden 140 PK. Ik kan net een sjekkie draaien voordat ik bij de chicane ben. Ik bakte er niks van vorige week met de Challenge, met moeite 3.11. Ik heb daar wel 3.06 gereden. Autootje stuurde goed, probleem zat achter het stuur ! Eau Rouge hard doorheen gaan lukt me wel, zeker tov div. anderen. Maar daarna ben ik uitgepraat. Dat trap je niet meer dicht. Ik zeg, bouwen vd winter. Groeten, Arie
25 uur per dag/8 dagen per week Alfa's.
www.a-repair.nl

Gebruikersavatar
TurboMarc
Guru
Guru
Berichten: 1623
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:10
Locatie: Hoogwoud

RE: SPA, wie ?

di aug 02, 2011 16:38

Arie,

Ben je soms een paar kilo aangekomen :wink:

3:07 wordt onze richttijd :twisted:
Scarb# 00072

Alfa 75 Turbo Evo Superleggera Racer
Alfa 75 TS CUP Racer
Alfa GTV 2.0 V6 Turbo

Gebruikersavatar
christiaan
Member
Member
Berichten: 243
Lid geworden op: wo jan 05, 2005 01:08
Locatie: nabij Den-Haag

RE: SPA, wie ?

di aug 02, 2011 17:39

Tjonge jonge wat lees ik nu allemaal hier. toch eens wat vaker hier komen :wink:
je moet gewoon nog meer gas geven.

Gebruikersavatar
GTIm
Full Member
Full Member
Berichten: 461
Lid geworden op: wo nov 12, 2008 12:59

RE: SPA, wie ?

di aug 02, 2011 17:44

Daar hebben jullie ook wel weer gelijk in dat die wagens ook aardig wat "extra's" in huis hebben en dus ook kosten! Daarnaast kost een in bruikbare staat verkerende Bertone al een slok meer dan een 75 en al helemaal niet te denken aan schades. Ik zat meer in de ricting van gewicht te denken.

En met een standaard set up of Cup Specificatie is helemaal niets mis, dat wilde ik er beslist niet mee suggereren :oops: 2:08 of 2:07 rijden op CPZ met een relatief standaard 75 kan je echt wel mee thuis komen hoor, is eigenlijk best wel rap, en het gaat om je eigen beleving, toch :?: Was meer zoiets van als je de motor toch al naast de wagen hebt en het is een "oude", waarom dan niet even opfrissen.
147 Cup 3.2V6, Bertone GT Veloce Gr. II

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4366
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 13:04
Locatie: Rotterdam

Re: RE: SPA, wie ?

di aug 02, 2011 18:37

Kan een standaard TS vol gas door Eau Rouge :D

We gaan het meemaken, 3:10 zal toch moeten lukken?
1x lukt je altijd. :twisted: :wink:

Lekker vergeten die dodemans acties in eau rouge. De 3.10 zal je wel halen denk ik, zeker eind van de dag (baankennis/ervaring!)
Afhankelijk van de baanomstandigheden. Zullen wel niet gunstig zijn in october.Te koud.
Baanomstandigheden waren laatste keer bij de challenge ook niet top. Te koud, kreeg banden niet echt warm. Toch op droog veel sneller gereden dan vorig jaar toen het warmer (maar niet te warm) was dus gunstiger voor de banden.
Gewoon kwestie van ervaring en dat kost tijd.
Bij Pouhon en Stavelot 1 en 2 valt veel te winnen qua tijd en met veel minder risico dan bij eau rouge.
Met een standaard TS word je eindsnelheid voor de bus stop chicane bepaald door de zuiverheid waarmee je stavelot rijd. Van stavelot naar bus stop is een heel lang eind........ dus elke km/uur meer is dikke tijdwinst.
Blanchimont is plankgas in een standaard TS, ook op toyo's lijkt mij. Gewoon een krom recht stuk. Met een snellere auto is dat een ander verhaal natuurlijk.

Gr DJ

Gebruikersavatar
erwingta
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 725
Lid geworden op: zo feb 27, 2011 17:23
Contacteer: Website

Re: RE: SPA, wie ?

vr aug 05, 2011 20:18

Een beetje Bertone gaat al snel vlotter, kijk naar Dick Heemskerk en Tom Kuiper ....
Proest, ik had bijna de koffie tegen het beeldscherm zitten :lol:
Een beetje Bertone noemt Tim dat! :roll: :wink:
Die van Tom ken ik redelijk en dat is toch best een hele serieuze auto!
Balocco Classics/dealer Alfaholics voor de Benelux

_Pieter_
Guru
Guru
Berichten: 1514
Lid geworden op: do mar 31, 2005 21:57
Locatie: Leidschendam

RE: SPA, wie ?

wo aug 10, 2011 11:41

Zo doe je 3:07 op een koud Spa met een standaard TS:
http://www.youtube.com/watch?v=3xrbFsCS_8Q
En er rijd nog iemand in de weg ook :D
SCARB # 4710

Terug naar “Racen - Algemeen”