Aernoudt
Guru
Guru
Contacteer: Website

race cursus najaar/winter 2008

za aug 09, 2008 23:29

Zijn er meer mensen die dit najaar een race cursus willen doen om volgend jaar SI te gaan rijden ?
* 936 1/2 (822) * http://www.vimeo.com/4510549 *

elogiov6
Full Member
Full Member

RE: race cursus najaar/winter 2008

zo aug 10, 2008 11:35

HHmmm, ben erover aan het nadenken. Zo een cursus is sowieso wel leuk om te doen. Wat had je in gedachten dan zelf iets organiseren of zo?

En natuurlijk moet je dan ook een ¨decent set of wheels¨ hebben. Zeker met de nieuwe kannonen die volgend jaar aan de start verschijnen......
1054kg

Alfa 75 3.5 12v Savali voor trackdays
Peugeot 1.6 GTI daily

Michel vd Grinten
Guru
Guru

Re: race cursus najaar/winter 2008

zo aug 10, 2008 11:40

Zijn er meer mensen die dit najaar een race cursus willen doen om volgend jaar SI te gaan rijden ?
Nee...neeeee.....neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee........
Is het dan eindelijk zover? Aernoudt?????
Dames, haal uw mannen van het circuit, verstopt uw opgepoetste racewagens, zorg dat al het kwetsbare, wat u dierbaar is onzichtbaar wordt vermaakt: Aernoudt Bottemanne gaat racen

Nee, alle gekheid op een stokkie: geweldig Aernoudt, dat wordt leuk! :wink:

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo aug 10, 2008 11:40

SI zoals ik het zie is een manier om race-ervaring op te doen en een boel lol te hebben. Het veld is veel te divers om competitief te kunnen zijn zonder een budget waarmee je ook in de challenge mee kunt rijden. Dat je een wagen, tijd en budget moet hebben blijft natuurlijk wel staan, maar als je je gaat focussen op de snelste wagens in de SI ga je als beginner toch nergens komen.

Michel vd Grinten
Guru
Guru

Re: RE: race cursus najaar/winter 2008

zo aug 10, 2008 11:50

SI zoals ik het zie is een manier om race-ervaring op te doen en een boel lol te hebben. Het veld is veel te divers om competitief te kunnen zijn zonder een budget waarmee je ook in de challenge mee kunt rijden. Dat je een wagen, tijd en budget moet hebben blijft natuurlijk wel staan, maar als je je gaat focussen op de snelste wagens in de SI ga je als beginner toch nergens komen.
Mwa. Is toch iets genuanceerder dan dat Whizzy.

Neem mensen met een standaard 75 2.0 TS
Rolkooitje, onderstelletje, remmenset met leidingen en gaan met die banaan. Zo staan er momenteel 3 a 4 van in het startveld. € 4-5.000,-. Dat is echt het goedkoopste, maar vooral, je kunt competitief meerijden. Kijk naar Larini, Andretti en Geert Ploeger.

Neem de Giulias van de Brabantse Boys, die van Chris Hesen, die van Bartjan of die van Kleinjans. Dat zijn er al gauw 6. Als men zou willen, dan ontstaat daar deurklink racerij. Op het scherpste van de snede. En ook daar voor heeeeel goed budget.

De Challenge is wat duurder, ja. Ook professioneler opgezet. Maar vlak de SI niet uit. Het is wat je er van wilt maken, dat is de kracht van de SI. En voor beperkt geld ook!

elogiov6
Full Member
Full Member

zo aug 10, 2008 12:01

Dan hoop ik ook dat er een een groepje 75 V6´en of 75 turbo´s komt... :D
1054kg

Alfa 75 3.5 12v Savali voor trackdays
Peugeot 1.6 GTI daily

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo aug 10, 2008 12:13

Mwa. Is toch iets genuanceerder dan dat Whizzy.

Neem mensen met een standaard 75 2.0 TS
Rolkooitje, onderstelletje, remmenset met leidingen en gaan met die banaan. Zo staan er momenteel 3 a 4 van in het startveld. € 4-5.000,-. Dat is echt het goedkoopste, maar vooral, je kunt competitief meerijden. Kijk naar Larini, Andretti en Geert Ploeger.

Neem de Giulias van de Brabantse Boys, die van Chris Hesen, die van Bartjan of die van Kleinjans. Dat zijn er al gauw 6. Als men zou willen, dan ontstaat daar deurklink racerij. Op het scherpste van de snede. En ook daar voor heeeeel goed budget.

De Challenge is wat duurder, ja. Ook professioneler opgezet. Maar vlak de SI niet uit. Het is wat je er van wilt maken, dat is de kracht van de SI. En voor beperkt geld ook!
Zeker, maar de "kanonnen" waar over gesproken wordt zijn 147GTAs en wagens van dat kaliber. Misschien is "niet competitief" een verkeerde woordkeuze, competitie zat met bestuurders/auto's die in jouw eigen league zitten inderdaad. Mijn punt was vooral dat je je niet moet focussen op die eerste plaats, maar op de lol en de ervaring die je er mee opdoet, juist door de competitie met je gelijken, maar niet met de top.

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

zo aug 10, 2008 12:17

D'r zijn nog wel wat meer zaken dan alleen type auto en budget die bepalen of je competatief kunt zijn.
En btw ik vind heel veel lol hebben en raceervaring opdoen an sich al argument genoeg om SI te rijden.
Aangezien het startveld gelukkig groeiende is heeft iedereen doorgaans wel iemand in de buurt op de baan om mee te "spelen".

Mzzl,
DJ

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

zo aug 10, 2008 12:18

Iets te laat met m'n reactie. Ietwat achterhaald nu. :wink:

Gr,
DJ

Michel vd Grinten
Guru
Guru

zo aug 10, 2008 12:31

@ Aernoudt.....je kunt iig wel al effe op de hoek van de straat gaan oefenen: http://www.youtube.com/watch?v=TT6HHFHqMSs en deze : http://www.youtube.com/watch?v=tcg7TW1U8Fk (die V8 sound he ;) )
Laatst gewijzigd door Michel vd Grinten op zo aug 10, 2008 12:48, 1 keer totaal gewijzigd.

vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo aug 10, 2008 12:47

Aernoudt, met jouw ervaring op de ring en de diverse auto`s heb jij echt geen cursus nodig om dat papaiertje (nu ja.. kaartje tegenwoordig) binnen te halen. Dat je een cursus gaa doen voor de leut is wat anders natuurlijk. De 3 daagse MG competitions cursus (meestal meen ik begin maart) is nog steeds een aanrader qua kosten en baantijd, en zo zijn er meer. Een volle wintercursus is qua kosten minder leuk tegenwoordig, en voor mensen met al veel baanervaring denk ik niet eens nodig, dan zou ik meer een gevorderden curusus doen (als het geld toch in de zak brandt..)
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo aug 10, 2008 12:48

Zou graag willen, maar ik weet pas ergens in november of ik het ook ga redden.
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Michel vd Grinten
Guru
Guru

zo aug 10, 2008 12:52

Zou graag willen, maar ik weet pas ergens in november of ik het ook ga redden.
Je kunt toch zeker wel alvast je licentie halen? 3 dagen lees ik net.....MG cursus

@Aernoudt, je hoeft geen cursus te doen hoor. Je kan ook gewoon theorie examen doen en een datum prikken voor het afrijden. Scheelt enorm geld !

Aernoudt
Guru
Guru
Contacteer: Website

Re: race cursus najaar/winter 2008

zo aug 10, 2008 13:09

Nee...neeeee.....neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee........
Is het dan eindelijk zover? Aernoudt?????
Dames, haal uw mannen van het circuit, verstopt uw opgepoetste racewagens, zorg dat al het kwetsbare, wat u dierbaar is onzichtbaar wordt vermaakt: Aernoudt Bottemanne gaat racen

Nee, alle gekheid op een stokkie: geweldig Aernoudt, dat wordt leuk! :wink:
:lol: :lol:

Inderdaad, het moest er toch maar eens van komen. Beetje invloed van 'us opake uut Goorl' natuurlijk erbij ;)

Zit te denken over een 2 of 3 daagse cursus, niet de winter cursus (wat je niet (veel meer) hebt kan ook niet branden vV ;) zakgeld regeling weet je nog). Op Zandvoort heb ik maar 3 keer gereden in de afgelopen 5 jaar (1 keer daarvan was ook maar 2 uur), dus op dat vlak heb ik een behoorlijke achterstand tav de mannen die er nu al rijden (alle handigheidjes etc). Op de Ring heb je niet echt uitremaktie's etc dus ook op dat vlak zal mijn kaas vast nog wel eens van mijn brood worden gegeten tijdens de eerste races denk ik zo... Maar: dat mag de pret niet drukken. De gezelligheid en het rijden met een Alfa is natuurlijk onbetaalbaar; ook zal ik het (zeker voor mijn doen) extreem rustig aan moeten doen met de centen. 2 liter 8v TS motor met een Squadra chippie zullen de PK's moeten maken; de rest zal de chauffeur moeten doen :blue_cool:
Het leuke van meer mannen met een beperkt budget is dat de auto's ongeveer gelijkwaardig zullen zijn. Close racing is veel leuker dan een 155V6 TI kopen en de rest van het SI veld na 3 rondjes op een ronde te rijden in je eentje (hoewel zo'n DTM 155 nog altijd wel een droom blijft om in te rijden (in elk geval van mij dan)) een optocht zeg maar.
Deur aan deur, 3 auto's breed (a la BTCC) is de uitdaging: wie komt er als 1e uit de bocht en wie hapt het stof !

Vanavond hoop ik rond te komen met de verkoper van een in potentie leuke SI tool.

PS: zo wie zo allemaal bedankt voor de leuke reaktie's :D De gezelligheid is nu dus al begonnen !
* 936 1/2 (822) * http://www.vimeo.com/4510549 *

Michel vd Grinten
Guru
Guru

zo aug 10, 2008 13:14

Aernoudt...dat met de ervaring op Zandvoort komt goed. In de aanbieding: een groot aantal ronden met mij meerijden en vervolgens zelf effe knallen? ;)

Terug naar “Racen - Algemeen”