Nee...neeeee.....neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee........Zijn er meer mensen die dit najaar een race cursus willen doen om volgend jaar SI te gaan rijden ?
Mwa. Is toch iets genuanceerder dan dat Whizzy.SI zoals ik het zie is een manier om race-ervaring op te doen en een boel lol te hebben. Het veld is veel te divers om competitief te kunnen zijn zonder een budget waarmee je ook in de challenge mee kunt rijden. Dat je een wagen, tijd en budget moet hebben blijft natuurlijk wel staan, maar als je je gaat focussen op de snelste wagens in de SI ga je als beginner toch nergens komen.
Zeker, maar de "kanonnen" waar over gesproken wordt zijn 147GTAs en wagens van dat kaliber. Misschien is "niet competitief" een verkeerde woordkeuze, competitie zat met bestuurders/auto's die in jouw eigen league zitten inderdaad. Mijn punt was vooral dat je je niet moet focussen op die eerste plaats, maar op de lol en de ervaring die je er mee opdoet, juist door de competitie met je gelijken, maar niet met de top.Mwa. Is toch iets genuanceerder dan dat Whizzy.SI zoals ik het zie is een manier om race-ervaring op te doen en een boel lol te hebben. Het veld is veel te divers om competitief te kunnen zijn zonder een budget waarmee je ook in de challenge mee kunt rijden. Dat je een wagen, tijd en budget moet hebben blijft natuurlijk wel staan, maar als je je gaat focussen op de snelste wagens in de SI ga je als beginner toch nergens komen.
Neem mensen met een standaard 75 2.0 TS
Rolkooitje, onderstelletje, remmenset met leidingen en gaan met die banaan. Zo staan er momenteel 3 a 4 van in het startveld. € 4-5.000,-. Dat is echt het goedkoopste, maar vooral, je kunt competitief meerijden. Kijk naar Larini, Andretti en Geert Ploeger.
Neem de Giulias van de Brabantse Boys, die van Chris Hesen, die van Bartjan of die van Kleinjans. Dat zijn er al gauw 6. Als men zou willen, dan ontstaat daar deurklink racerij. Op het scherpste van de snede. En ook daar voor heeeeel goed budget.
De Challenge is wat duurder, ja. Ook professioneler opgezet. Maar vlak de SI niet uit. Het is wat je er van wilt maken, dat is de kracht van de SI. En voor beperkt geld ook!
Je kunt toch zeker wel alvast je licentie halen? 3 dagen lees ik net.....MG cursusZou graag willen, maar ik weet pas ergens in november of ik het ook ga redden.
Nee...neeeee.....neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee........Zijn er meer mensen die dit najaar een race cursus willen doen om volgend jaar SI te gaan rijden ?
Is het dan eindelijk zover? Aernoudt?????
Dames, haal uw mannen van het circuit, verstopt uw opgepoetste racewagens, zorg dat al het kwetsbare, wat u dierbaar is onzichtbaar wordt vermaakt: Aernoudt Bottemanne gaat racen
Nee, alle gekheid op een stokkie: geweldig Aernoudt, dat wordt leuk!