Wtcc 2008 wat denk je ?

Met Alfa 156 nog verderdoen
13%
4
Met Fiat Bravo jtd
Geen stemmen
0
Met Fiat Bravo jtd in afwachting van Alfa 149
Geen stemmen
0
Géén Alfa's noch Fiat tenzij privé 156
20%
6
Alfa gaat met de 8c Le Mans meedoen
40%
12
Sabbatjaar of 2 tot 149
13%
4
Anders
13%
4
 
Totaal aantal stemmen: 30
Gebruikersavatar
BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3123
Lid geworden op: vr okt 13, 2006 10:20
Locatie: Geel-Belgie
Contacteer: Website

Wtcc 2008 : AlfaRomeo ? Fiat ? N-tecnology ?

wo nov 21, 2007 17:49

Dat de 156 uitgediend heeft lijkt duidelijk en officieus is geweten dat N-tecnology verdergaat met Thompson(3 jaar) & Tielemans maar naar alle waarschijnlijkheid als officieel Honda team en dan is de Link naar JAS als 2e sattelietteam snel gelegd ...
Fiat Bravo zal er waarschijnlijk niet komen ; daar hadden ze nochtans met de jtd Seat mee kunnen overtroeven en evt. na 'n jaar switchen naar Alfa 149 .
1 of 2 sabbatjaren is ook mogelijk om dan weer op volle sterkte (AF Corse, Abarth) terug te keren met de 149 .

Racing4Belgium neemt volgend jaar aan de Seat Leon Supercopa deel in't voorprogramma van de wtcc en omdat ze toch al aanwezig zijn is dat logistiek mooi in te passen met Wtcc deelname, maar dan lijkt'n Seat evidenter dan 'n 156 tenzij ze het N-tec materiaal erven in afwachting van 149...

Ik vind het sowieso zonde dat Alfa de wtcc laat doodbloeden want 'n WK voor toerismewagens zonder Alfa stelt heel wat minder voor en daar heeft 'n nationaal kampioenschap à la DTM of Btcc niet dezelfde waarde . Van het 8c LeMans verhaal horen we ook al niet veel meer...
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .

Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .

Gebruikersavatar
tommaso
Guru
Guru
Berichten: 1277
Lid geworden op: wo jan 12, 2005 12:59
Locatie: SweetLake City
Contacteer: Website

RE: Wtcc 2008 : AlfaRomeo ? Fiat ? N-tecnology ?

do nov 22, 2007 08:32

Denk zelf ook dat Honda in zee zal gaan met Ntechnology.

Fiat zal blijven rallye rijden met de Abarth in S2000 vorm en Lancia moet eerst weer op poten worden gezet.
Dat laatste is met Alfa Romeo nu aan de gang.
Komend jaar komt de nieuwe kleine Alfa op de markt.
Het zou verstanding zijn deze onder een jong publiek middels een merkencup onder de aandacht te brengen.
Omdat in latere jaren de Amerikaanse markt betreden zal worden zal tegen die tijd wel aan de American Le Mans serie inclusief Le Mans zelf worden meegedaan lijkt me.

Vrees dat het dus beetje stil zal worden komend jaar of die merkencup moet snel van de grond kunnen komen.

Leuk dat Racing4Belgium Super copa gaat rijden.
Daar heeft Madeno de afgelopen twee jaar aan meegedaan met wisselend succes.
Die reden in het voorprogramma van de DTM.
Jammer dat ze uitgerekend komend seizoen bij de WTCC gaan rijden.
Was niet van plan meer fanatiek een paar WTCC races te bezoeken.
Alfa 155 Q4 WB 1995
Alfa GT jtd 2004 Quaife Q2
ex: Alfa 33 1.7 ie 1991 WTCC Q2 - 484.500 km

Originally Posted by Jeremy Clarkson
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster.

Gebruikersavatar
BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3123
Lid geworden op: vr okt 13, 2006 10:20
Locatie: Geel-Belgie
Contacteer: Website

RE: Wtcc 2008 : AlfaRomeo ? Fiat ? N-tecnology ?

do nov 22, 2007 11:01

Cup met "Junior" zit ik ook stilletjes op te hopen maar ja dat zal ook pas voor 2009 zijn als die er komt en als ze daar niet mee in't vaarwater van de 500Abarth cup komen (die komt er zéker wel) . Ik hoop dat 1 van die Cups dan ook in de Benelux op regionaal niveau doorgaat en niet enkel internationaal...
Het sportieve speerpunt van de groep zal de PuntoS2000 wel blijven in 2008 wat eigenlijk grappig is want dat is nog een produkt door ... N-technology ontwikkeld ...
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .

Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .

Andretti Molletti

RE: Wtcc 2008 : AlfaRomeo ? Fiat ? N-tecnology ?

do nov 22, 2007 12:40

Een cup met de "junior" is onvermijdelijk!! (hoop hoop hoop ... [-o< )

Maar of mijn baas er zo blij mee zal zijn ;)

Gebruikersavatar
Hessel
Full Member
Full Member
Berichten: 343
Lid geworden op: zo apr 24, 2005 11:12
Locatie: Fryslan

RE: Wtcc 2008 : AlfaRomeo ? Fiat ? N-tecnology ?

do nov 22, 2007 13:55

Ik zou het schandalig vinden als Alfa niet meedoet met een competitive wagen. De 155 in de DTM en BTCC
is bijna religeus voor me, en ik wéét gewoon dat we weer terug kunnen naar zo'n periode, wanneer Alfa (Fiat)
bereid is er moeite voor te doen. Ik wil gewoon een Alfa Corse fabrieksteam!

Er is toch inmiddels aardig wat tijd verstreken waarin ze een 159 WTCC hebben kunnen ontwikkelen, of loop ik te bazelen.

Ik kon ook maar niet wennen aan Larini in zo'n suffe 'Daewoo'

Gebruikersavatar
tommaso
Guru
Guru
Berichten: 1277
Lid geworden op: wo jan 12, 2005 12:59
Locatie: SweetLake City
Contacteer: Website

RE: Wtcc 2008 : AlfaRomeo ? Fiat ? N-tecnology ?

do nov 22, 2007 14:52

Zie bericht op Alfisti.net staan dat de beide 156 S2000 auto's te koop staan bij Ntechnology.
Leuk voor de Alfa Romeo Challenge of Squadra Italia :lol:

Zoals ik al schreef moet Alfa de komende paar jaar net zoals Fiat gaan opbloeien.
Plannen genoeg en ontwikkelingen in gang gezet maar dat duurt dus nog even voordat het van de grond komt.

Op Autosport gebied zijn er geen ontwikkelingen te verwachten anders dan mogelijk een Junior cup.

Alfa was bezig om het WTCC reglement 2009 te beinvloeden om dan met de 149 te gaan racen.
Hun opzet slaagde niet helemaal dus weet niet wat de plannen na volgend jaar zullen worden.

Inmiddels is er heibel uitgebroken tussen Seat die met de diesels een voordeel hadden omdat andere aerodynamische aanpassingen behouden bleven en BMW.
Als het moet zei BMW directeur Mario Thiessen ontwikkelen we ook een diesel.
Uitgerekend Alfa Romeo heeft met de 147 veel diesel race ervaring opgedaan in Duitsland.
Alfa 155 Q4 WB 1995
Alfa GT jtd 2004 Quaife Q2
ex: Alfa 33 1.7 ie 1991 WTCC Q2 - 484.500 km

Originally Posted by Jeremy Clarkson
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster.

Gebruikersavatar
ARGTV3V6TB
Guru
Guru
Berichten: 1314
Lid geworden op: ma mar 14, 2005 18:47
Locatie: hellevoetsluis
Contacteer: Yahoo! Messenger

RE: Wtcc 2008 : AlfaRomeo ? Fiat ? N-tecnology ?

do nov 22, 2007 17:33

vind het logisch dat alfa niet meer meedoet met de wtcc, contract is afgelopen dus voila.. klaar dr mee. n-tec zal wel ff wat tussendoor gaan doen al heb ik zelf het iedee dat tegenwoordig n-tec gewoon onde fiat valt en dus doet wat fiat wil ongeveer. wat ik heb begrepen van het 8c program is dat eerst de mc12 gt auto uit de roulatie moet... wanneer dat gaat gebeuren is ook nog de vraag, volgend jaar??? of al dit jaar?? maar iig zij veel van de oude n-tec mensen daar mee bezig (die toen der tijd met de 156 stc en 156 wtcc bezig waren).

maar wat wel sonde is dat alfa niet meer meedoet in hetgeen ze altijd hebben gedaan va de jaren 40... tourwagenklasses en suc6 vol ook...
dus eigelijk zijn ze gewoon aan hun stand verplicht om een 159 aan het wtcc deel te laten nemen!!!

maar ikzelf zou eht wel leuk vinden om een 8c deel te laten nemen aan de fia-gt. ben er erg fan van geworden de laatste tijd en zou graag zien dat mn hartje gevuld gaat worden met een echte auto :D (ookal is hart deel 2, masarati al meerdere malen kampieoen en dan nog het geluid van de lambo, gevuld)

en anders doen wij toch gewoon een inschrijving... ff 1000 pp vragen en dan een jaartje mee rijden ;-)
Afbeelding
De flaterfoon, net als een alfa klinkt heel bruut :D (speciaal voor dink ;-) )

Gebruikersavatar
ARGTV3V6TB
Guru
Guru
Berichten: 1314
Lid geworden op: ma mar 14, 2005 18:47
Locatie: hellevoetsluis
Contacteer: Yahoo! Messenger

Re: RE: Wtcc 2008 : AlfaRomeo ? Fiat ? N-tecnology ?

do nov 22, 2007 17:40

Ik zou het schandalig vinden als Alfa niet meedoet met een competitive wagen. De 155 in de DTM en BTCC
is bijna religeus voor me, en ik wéét gewoon dat we weer terug kunnen naar zo'n periode, wanneer Alfa (Fiat)
bereid is er moeite voor te doen. Ik wil gewoon een Alfa Corse fabrieksteam!

Er is toch inmiddels aardig wat tijd verstreken waarin ze een 159 WTCC hebben kunnen ontwikkelen, of loop ik te bazelen.

Ik kon ook maar niet wennen aan Larini in zo'n suffe 'Daewoo'
ben het helemaal met je eens...

larini in een opel... ehh deawoei of sjevie??? (het is een grijs gebied)

maar voor alfa is de 159 te hoog geplaatst voor wtcc en eigelijk net als de bmw eigelijk... fia wil graag een competitieve klasse maar de top racers mogen niet... dus waarom zouden ze meedoen met een auto die helemaal niet in het segment meer past. dan zou het de opvolger van de 147 moeten zijn (word groter dus wat meer passend).

ik zou zeggen... gooi er 100 miljoen op en win de komende 3 jaar het wtcc (zoals alfa eigelijk altijd dacht, maar fiat en de markt niet).

dus. tja wat mot je dan....


youtube ;-)
Afbeelding
De flaterfoon, net als een alfa klinkt heel bruut :D (speciaal voor dink ;-) )

Gebruikersavatar
LENZ
Guru
Guru
Berichten: 1412
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 17:42
Locatie: voorburg
Contacteer: Website

RE: Wtcc 2008 : AlfaRomeo ? Fiat ? N-tecnology ?

do nov 22, 2007 19:24

Geen junior cup, maar furiosa cup (wat een naam he :cry: )

Gebruikersavatar
Dominic
Guru
Guru
Berichten: 1090
Lid geworden op: do okt 25, 2007 11:09
Locatie: Belgie

RE: Wtcc 2008 : AlfaRomeo ? Fiat ? N-tecnology ?

do nov 22, 2007 19:50

Voorspelling.....
Alfa doet komend jaar niet competitief mee in wat voor klasse dan ook , en al de pecunia word in het abarh rally team (fiat) gestoken

Gebruikersavatar
guntha
Full Member
Full Member
Berichten: 287
Lid geworden op: vr sep 14, 2007 18:20
Locatie: donk
Contacteer: Website

RE: Wtcc 2008 : AlfaRomeo ? Fiat ? N-tecnology ?

do nov 22, 2007 22:16

Zou mooi zijn als ze naar le mans kunnen met de 8c. Zie het eigenlijk niet direct gebeuren maar dat zou eens iets anders zijn dan de corvette of aston.

Gebruikersavatar
BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3123
Lid geworden op: vr okt 13, 2006 10:20
Locatie: Geel-Belgie
Contacteer: Website

Re: RE: Wtcc 2008 : AlfaRomeo ? Fiat ? N-tecnology ?

vr nov 23, 2007 10:27

Voorspelling.....
Alfa doet komend jaar niet competitief mee in wat voor klasse dan ook , en al de pecunia word in het abarh rally team (fiat) gestoken
Ik vrees idd. dat het een kalm autosportjaar 2008 en 2009 (toch begin) gaat worden wat Alfa betreft : Als de groep wat doet zal het idd. het Abarth IRC team zijn waar ze de centen instoppen alhoewel die zich wel laten kloppen hebben door het Peugeot Spanje team dit jaar... Ofwel gooien ze daar de zware middelen tegenaan ofwel binden ze ook daar in .
Cup met 500 Abarth en/of "Junior" is sowieso voor 2009 ten vroegste aangezien ze beide modellen nog moeten lanceren .
Ze hebben idd. alle tijd gehad om 'n 159 wtcc te ontwikkelen, maar daar zijn ze nog steeds niet aan begonnen en dat gaan ze ook niet meer doen .
Het is hopen dat het Wtcc nog bestaat als de Alfa 149 uitkomt én dat ze dan terug op de kar springen van bij de lancering van die auto : Toen de 156 gelanceerd werd hadden ze ineens een Superturismo, Superproduzione gruppo N raceversie kant en klaar . Alfa hoort gewoon 1 vd protagonisten te zijn in het topkampioenschap voor toerismewagens en dat is nu nog steeds het Wtcc, DTM is gewoon 'n silhouettekampioenschap met V8 waar Alfa geen voeling met een straatversie heeft en het blijft een Duits kampioenschap... Btcc is dan weer een Brits kampioenschap maar het geniet zéker m'n voorkeur en ik betreur nog steeds dat MotorsTv dit jaar niks heeft uitgezonden van vriend Giovanardi's titelrun met de VX daar is Eoin Murray echt wel 'n goede piloot maar zonder de middelen om met z'n 156 te testen of om de nodige parts grijpklaar te hebben blijft die ook te vaak aan de kant . Het team met Pinkney & Marsh heeft minder weinig middelen maar daar zijn de piloten geen topniveau . Hopelijk koopt 'n top btcc-team de 2 156's die 2007 wtcc hebben gereden en zetten ze 'n toppiloot achter't stuur .
Enige mogelijkheid voor 2008 is met de 8c LeMans te doen en evt. ALMS & LMES : Fia Gt niet want daar doen geen officiele fabrieksteams aan mee .
Met de 8c gaan ze het dan niet opnemen tegen Gt1 à la MC12, Corvette, Aston Martin & co maar wel tegen Gt2's à la F430 , Porsche 997, Spyker e.d. . Zelf vind ik de 8c 'n prachtauto en ze hebben 'm weten distingeren van de Ferrari & Maserati broertjes op gebied van geluid en ophanging zodat de 8c de radicaalst sportieve is van het trio . Door de beperkte produktie heeft de 8c Commercieel echter weinig meerwaarde tenzij als imagobooster . Een klassezege in LeMans heeft anderzijds niet dezelfde impact als een algemene zege uiteraard maar Corvette bvb. heeft meer publiciteit aan z'n jaarlijkse Gt1 winst in Le Mans dan Bmw met z'n 3e opeenvolgende wtcc titel .

Ik hoop dat er nog een aangename verrassing uit de bus komt ; nu is het geeneens duidelijk wie een evt. programma gaat runnen : Abarth kan moeilijk met wat anders dan Fiat's uitpakken (ze hebben ooit in 'n vorig Abarth-leven Lancia's in de rally's gerund maar dat was 'n andere organisatie) . NewBusiness16 www.nb16.it is meer naar een marketing bureau geëvolueerd, AF-Corse lijkt me de meest waarschijnlijke temeer daar die nu al de onderdelen voorziening voor de 147cup & ex.challenge auto's voorzien ! N-technology laten ze helaas domweg vallen om een ander merk met hun ervaring ineens aan de top te lanceren .
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .

Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .

Gebruikersavatar
tommaso
Guru
Guru
Berichten: 1277
Lid geworden op: wo jan 12, 2005 12:59
Locatie: SweetLake City
Contacteer: Website

RE: Wtcc 2008 : AlfaRomeo ? Fiat ? N-tecnology ?

vr nov 23, 2007 15:53

Zoals ik al schreef had Alfa Romeo geprobeert de reglementen voor 2009 te beinvloeden voor het WTCC.

Er is altijd heibel geweest tussen de voorwielaandrijvers en de achterwielaandrijvers.
Alfa Romeo en BMW waren de meesters om de reglementen maximaal uit te buiten en wonnen dan ook steevast de prijzen.
Het Fia Touring bureau heeft echter een en ander overhoop gegooid door Chevrolet in het begin en Seat later voordelen toe te staan
om de aansluitng met Alfa en BMW te krijgen.

In 2009 was er volgens Motorsport Aktueel een voorstel voor andere motoren , dacht met turbo's, en de aandrijving werd ook vrijgegeven.
Zo zou Alfa dan met een aangepaste 149 kunnen racen.
Het voorstel haalde het echter niet dus is op dit moment onbekend wat de plannen voor de toekomst zijn.
De fabrikanten plannen minimaal een jaar vooruit dus op zijn vroegst zal Alfa iets in 2009 kunnen gaan doen.

Mogelijk dat Claudio Berro , de motorsport man van Fiat, nog iets uit een hoge hoed gaat toveren.
Je weet gewoon nooit waar ze mee bezig zijn.

In ieder geval mogen ze van mij die sponsering van het Superbike kampioenschap staken en beter in de autosport investeren.
Alfa 155 Q4 WB 1995
Alfa GT jtd 2004 Quaife Q2
ex: Alfa 33 1.7 ie 1991 WTCC Q2 - 484.500 km

Originally Posted by Jeremy Clarkson
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster.

Gebruikersavatar
ARGTV3V6TB
Guru
Guru
Berichten: 1314
Lid geworden op: ma mar 14, 2005 18:47
Locatie: hellevoetsluis
Contacteer: Yahoo! Messenger

Re: RE: Wtcc 2008 : AlfaRomeo ? Fiat ? N-tecnology ?

vr nov 23, 2007 19:39

Zoals ik al schreef had Alfa Romeo geprobeert de reglementen voor 2009 te beinvloeden voor het WTCC.

Er is altijd heibel geweest tussen de voorwielaandrijvers en de achterwielaandrijvers.
Alfa Romeo en BMW waren de meesters om de reglementen maximaal uit te buiten en wonnen dan ook steevast de prijzen.
Het Fia Touring bureau heeft echter een en ander overhoop gegooid door Chevrolet in het begin en Seat later voordelen toe te staan
om de aansluitng met Alfa en BMW te krijgen.

In 2009 was er volgens Motorsport Aktueel een voorstel voor andere motoren , dacht met turbo's, en de aandrijving werd ook vrijgegeven.
Zo zou Alfa dan met een aangepaste 149 kunnen racen.
Het voorstel haalde het echter niet dus is op dit moment onbekend wat de plannen voor de toekomst zijn.
De fabrikanten plannen minimaal een jaar vooruit dus op zijn vroegst zal Alfa iets in 2009 kunnen gaan doen.

Mogelijk dat Claudio Berro , de motorsport man van Fiat, nog iets uit een hoge hoed gaat toveren.
Je weet gewoon nooit waar ze mee bezig zijn.

In ieder geval mogen ze van mij die sponsering van het Superbike kampioenschap staken en beter in de autosport investeren.
dat is dit jaar ook gebeurd hoor.. alfa heeft gewichts vermindering gekregen en dus ff valencia 2x gewonnen met 2 vingers in de neus...
Afbeelding
De flaterfoon, net als een alfa klinkt heel bruut :D (speciaal voor dink ;-) )

Gebruikersavatar
BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3123
Lid geworden op: vr okt 13, 2006 10:20
Locatie: Geel-Belgie
Contacteer: Website

Re: RE: Wtcc 2008 : AlfaRomeo ? Fiat ? N-tecnology ?

za nov 24, 2007 11:06

Zoals ik al schreef had Alfa Romeo geprobeert de reglementen voor 2009 te beinvloeden voor het WTCC.

Er is altijd heibel geweest tussen de voorwielaandrijvers en de achterwielaandrijvers.
Alfa Romeo en BMW waren de meesters om de reglementen maximaal uit te buiten en wonnen dan ook steevast de prijzen.
Het Fia Touring bureau heeft echter een en ander overhoop gegooid door Chevrolet in het begin en Seat later voordelen toe te staan
om de aansluitng met Alfa en BMW te krijgen.

In 2009 was er volgens Motorsport Aktueel een voorstel voor andere motoren , dacht met turbo's, en de aandrijving werd ook vrijgegeven.
Zo zou Alfa dan met een aangepaste 149 kunnen racen.
Het voorstel haalde het echter niet dus is op dit moment onbekend wat de plannen voor de toekomst zijn.
De fabrikanten plannen minimaal een jaar vooruit dus op zijn vroegst zal Alfa iets in 2009 kunnen gaan doen.

Mogelijk dat Claudio Berro , de motorsport man van Fiat, nog iets uit een hoge hoed gaat toveren.
Je weet gewoon nooit waar ze mee bezig zijn.

In ieder geval mogen ze van mij die sponsering van het Superbike kampioenschap staken en beter in de autosport investeren.
dat is dit jaar ook gebeurd hoor.. alfa heeft gewichts vermindering gekregen en dus ff valencia 2x gewonnen met 2 vingers in de neus...
Dat was wel voor alle voorwielaandrijvers zo hoor ; Alfa kreeg die gewichtsreductie zelfs pas dan waar Chevy en Seat ze in Zandvoort al hadden .
Omdat Thommo noch Oli4 reeds gescoord hadden droegen ze wel geen succesballast met zich mee dat speelde natuurlijk ook .
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .

Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .

Terug naar “Racen - Algemeen”