Voorspelling.....
Alfa doet komend jaar niet competitief mee in wat voor klasse dan ook , en al de pecunia word in het abarh rally team (fiat) gestoken
Ik vrees idd. dat het een kalm autosportjaar 2008 en 2009 (toch begin) gaat worden wat Alfa betreft : Als de groep wat doet zal het idd. het Abarth IRC team zijn waar ze de centen instoppen alhoewel die zich wel laten kloppen hebben door het Peugeot Spanje team dit jaar... Ofwel gooien ze daar de zware middelen tegenaan ofwel binden ze ook daar in .
Cup met 500 Abarth en/of "Junior" is sowieso voor 2009 ten vroegste aangezien ze beide modellen nog moeten lanceren .
Ze hebben idd. alle tijd gehad om 'n 159 wtcc te ontwikkelen, maar daar zijn ze nog steeds niet aan begonnen en dat gaan ze ook niet meer doen .
Het is hopen dat het Wtcc nog bestaat als de Alfa 149 uitkomt én dat ze dan terug op de kar springen van bij de lancering van die auto : Toen de 156 gelanceerd werd hadden ze ineens een Superturismo, Superproduzione gruppo N raceversie kant en klaar . Alfa hoort gewoon 1 vd protagonisten te zijn in het topkampioenschap voor toerismewagens en dat is nu nog steeds het Wtcc, DTM is gewoon 'n silhouettekampioenschap met V8 waar Alfa geen voeling met een straatversie heeft en het blijft een Duits kampioenschap... Btcc is dan weer een Brits kampioenschap maar het geniet zéker m'n voorkeur en ik betreur nog steeds dat MotorsTv dit jaar niks heeft uitgezonden van vriend Giovanardi's titelrun met de VX daar is Eoin Murray echt wel 'n goede piloot maar zonder de middelen om met z'n 156 te testen of om de nodige parts grijpklaar te hebben blijft die ook te vaak aan de kant . Het team met Pinkney & Marsh heeft minder weinig middelen maar daar zijn de piloten geen topniveau . Hopelijk koopt 'n top btcc-team de 2 156's die 2007 wtcc hebben gereden en zetten ze 'n toppiloot achter't stuur .
Enige mogelijkheid voor 2008 is met de 8c LeMans te doen en evt. ALMS & LMES : Fia Gt niet want daar doen geen officiele fabrieksteams aan mee .
Met de 8c gaan ze het dan niet opnemen tegen Gt1 à la MC12, Corvette, Aston Martin & co maar wel tegen Gt2's à la F430 , Porsche 997, Spyker e.d. . Zelf vind ik de 8c 'n prachtauto en ze hebben 'm weten distingeren van de Ferrari & Maserati broertjes op gebied van geluid en ophanging zodat de 8c de radicaalst sportieve is van het trio . Door de beperkte produktie heeft de 8c Commercieel echter weinig meerwaarde tenzij als imagobooster . Een klassezege in LeMans heeft anderzijds niet dezelfde impact als een algemene zege uiteraard maar Corvette bvb. heeft meer publiciteit aan z'n jaarlijkse Gt1 winst in Le Mans dan Bmw met z'n 3e opeenvolgende wtcc titel .
Ik hoop dat er nog een aangename verrassing uit de bus komt ; nu is het geeneens duidelijk wie een evt. programma gaat runnen : Abarth kan moeilijk met wat anders dan Fiat's uitpakken (ze hebben ooit in 'n vorig Abarth-leven Lancia's in de rally's gerund maar dat was 'n andere organisatie) . NewBusiness16
www.nb16.it is meer naar een marketing bureau geëvolueerd, AF-Corse lijkt me de meest waarschijnlijke temeer daar die nu al de onderdelen voorziening voor de 147cup & ex.challenge auto's voorzien ! N-technology laten ze helaas domweg vallen om een ander merk met hun ervaring ineens aan de top te lanceren .
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .
Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .