Dominic
Guru
Guru

Re: RE: Omdat het nog maar een weekje of vier is:

di apr 08, 2014 17:24

http://www.okp.de/xtc2/101-Giulietta/Gi ... 15650.html

OKP levert ze onder andere nog

die wasabimix komt er aan de andere kant gewoon weer uit zeker...weer sterren in mijn voorruit..

POEH HEY......Mijn spot is 1 euro goedkoper...... 8)

Nee vV de mix is om zelf in te nemen ...... :blue_lol:

GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice
Contacteer: Website

RE: Omdat het nog maar een weekje of vier is:

di apr 08, 2014 17:24

Well hacksaw my legs and call me Shorty...

Kijk eens wat ik er (terwijl 'ie het prima deed) "preventief" (ziet er enigszins gebruikt uit) vorig jaar heb vervangen voor die manke Facet ??? Isn't it ironic, zong Alanis Morisette een jaartje of wat geleden...

Afbeelding

Afbeelding

Raad eens wat ik ga doen ?! :biggrin:
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>

http://www.alterokunststoffen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Dominic
Guru
Guru

di apr 08, 2014 17:26

Hey E. we waren even snel ........ :mrgreen:

frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di apr 08, 2014 20:39

Als klap op de vuurpijl heb ik de facet weer aan de reutel! :lol:

Grtz,fRank

Jorioni Cooperini
Advanced Member
Advanced Member

vr apr 11, 2014 20:38

Wow de Giulietta net op de streep voorgebleven, dat was nog eens close racen 9 ronden lang :)

Afbeelding
1986 Alfa Romeo Alfa 33 1.7 QV 16v corsa...grrrrrrrrrrrrrr
1988 Alfa Romeo Alfa 33 1.7 QV 16v carburateurs...grrrrr
1988 Alfa Romeo Spider 2.0 QV carburateurs...grrrrrrrrrrr
2002 Alfa Romeo 156 3.2 GTA SW...vroemmmmmmmmm
Il Cuore Sportivo della Squadra33

GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice

vr apr 11, 2014 20:54

Ik geloof dat iemand zijn eerste race errug goed bevallen is, en dit gerecht smaakt naar (héél) veel meer ??? :mrgreen: Nu ff de derriëre van de trenta-tré fixen en dan blijf je die oliestoker met gemak voor !

Ben je er weer bij, de komende race op Zolder ?

Niels
Guru
Guru

vr apr 11, 2014 22:18

Mooi lijstje :lol:
You see I think a Ferrari is a scaledown version of... God! And a Porsche 911 is a jumped up VW Beetle.
- Jeremy Clarkson

HAAK28
Guru Duplice
Guru Duplice

vr apr 11, 2014 22:55

Eén van mijn uitstapjes staat op film:
http://youtu.be/YXYqecOdAVM?t=1m2s

Iets te gretig op koude bandjes.

Later het grind in het scheivlak nog aangeharkt, die staat er niet op.

Pietro Originale
Guru Triplo
Guru Triplo

zo apr 13, 2014 13:57

Racen is een tijd vretende hobby, in een raceweekend ben ik meer tijd kwijt met al het gesleep met de auto, banden en brandstof dan dat ik daadwerkelijk op de baan ben. Ik moest ook steeds een trekauto lenen en een trailer regelen. Afgelopen jaar was ik daar helemaal klaar mee. De Alfa Spider ging eruit en ik ging naar The Dark Side: ik kocht een BMW als trekauto. Daarnaast kocht ik een mooie lage trailer en mijn vervoersprobleem was opgelost (en mijn racebudget bijna op ;)

Vorige winter is er een snellere achteras onder gekomen, waardoor mijn rondetijden naar beneden gingen. Alleen had de auto meer last van onderstuur, als we dat zouden kunnen oplossen, zouden we nog wat tijdswinst kunnen maken. Het idee deze winter was om met spacers de spoorbreedte voor iets te vergroten om zo meer grip te krijgen.

Alleen bleek in de vrije training dat die wijzigingen een negatief bij-effect hadden: ernstige trillingen in het stuur, vooral als er meer belasting op de vooras komt, bv. bij aanremmen voor een bocht. Na twee rondjes heb ik de auto naar binnen gebracht en zijn we op zoek gegaan naar het probleem. Eerst verdachten we de nieuwe banden, maar uiteindelijk moest het probleem ergens op de naaf of draagarmen zitten. Dat is niet op het circuit op te lossen en hebben we besloten de spacers weer te verwijderen: in wezen terug naar de setup van vorig jaar.

De kwalificatie ging ok, de tijd was redelijk maar ik stond wel achter Marcel die ik vorig jaar altijd achter mij wist te houden. Daar was ik stiekem toch wel een beetje chagrijnig van ;)

De start van de 1e race ging goed. Vorig jaar was ik op een andere manier gaan starten en dat werkte niet helemaal goed, dus terug naar de oude vertrouwde manier en de auto gaat er weer als een raket vandoor. Normaal heb ik bij de Tarzanbocht al een paar auto’s te pakken, maar dat lukte nu niet. Ik had van iemand de tip gekregen om auto’s in een volgorde bocht buitenom in te halen. Dat werkte wonderwel en ik had Marcel alweer te pakken. Met Marcel heb ik zeker een ronde of acht in mijn achteruitkijkspiegel gehad: op het eerste gedeelte liep ik steeds op hem uit en in het laatste gedeelte pakte hij mij dan weer terug. Hij heeft een paar keer een inhaalpoging gedaan maar ik kon hem iedere keer afstoppen. Soms ging dat gepaard met piepende en rokende bandjes maar er is geen contact geweest. Een keer zag ik hem op het rechte stuk een do-or-die inhaalpoging inzetten waarvan ik wist dat hij de bocht moeilijk zou gaan halen. Ik wachtte met insturen en zag hem met rokende bandjes langs mij doorglijden richting grindbak. Dan zit je toch wel te grinniken in je auto ;-)

Afbeelding

De tweede en derde race waren een beetje herhalingen van de eerste race, met de uitzondering dat ik nu steeds voor Marcel startte en hem alleen maar achter mij hoefde te houden. Ik kon soms zelfs aanhaken bij de snellere Giulia’s. De derde race heb ik zelfs nog een paar ronden een gevecht gehad met een van de Giulia’s, maar die kon iedere keer met gemak bij mij weg accelereren. De derde race werd overigens opgeschrikt door een koprol van een Volvo die bij ons meereden, dat betekende een rode vlag en een herstart. De rijder is heelhuids eruit gekomen, de auto kan in de shredder…

De auto voelde gedurende de dag wel steeds langzamer aan (ik moest steeds later opschakelen op het rechte stuk), later bleek ook de uitlaat niet meer goed onder de auto te hangen. Of dat de oorzaak van het mindere vermogen of dat het motortje moegestreden raakt, valt nog te bezien. Help mij hopen dat het het eerste is…

Volgende race? Waarschijnlijk eind juni op Zandvoort, maar het geld is even op en ik moet weer wat bij elkaar zien te schrapen. Er is nog zat ruimte voor sponsoring op de auto! ;-)

Afbeelding
Nu: Rosso 75 Turbo (voorheen TS) racer (1991), een BeierDreier
Vroeger: Nero 33 S 16V QV (1992), Grigio Chiaro Spider 2.0 (1991), Blu 164 TS (1995), Grigio Eclisse Spider 2.0 TS (1999)
Eat My Rust Racing

Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

zo apr 13, 2014 18:52

Top verslagje :thumbs:

GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice

zo apr 13, 2014 18:54

Maak jij de volgende dan maar eens !! :wink: Ehh: vanuit een Alfa, wel te verstaan... :mrgreen:

spidertjuh
Member
Member

zo apr 13, 2014 20:39

Leuk verhaaltje....en idd zag je grinniken toen ik je zo rechtdoor voorbij schoof.....

Me nwe motortje scheelt enorm met vorig jaar. Zeker 2 seconden per rondje, wellicht meer. Achteras aanpassingen werkten ook goed mee. Remmerij voorzijde was nu een drama...blokkeren bij minste of geringste.... Dat moet er nog ff uit want dan gaat het nog wel ff wat vlotters :)

Was leuk dagje en vooral omdat ik na al die drama races van vorig jaar en het gekloot met de auto nu ook eens btje mee kon doen. Op naar Zolder :)
Nu: 156 GTA VMR32 SW Selespeed, 75TS racer, Fiat 124 Sport Spider BS, Toyota MR2 SW20, Subaru Forester Turbo, Huyndai Kona Electric.

Pietro Originale
Guru Triplo
Guru Triplo

ma apr 14, 2014 16:39

Ben er hoogstwaarschijnlijk niet bij op Zolder :(
Nu: Rosso 75 Turbo (voorheen TS) racer (1991), een BeierDreier
Vroeger: Nero 33 S 16V QV (1992), Grigio Chiaro Spider 2.0 (1991), Blu 164 TS (1995), Grigio Eclisse Spider 2.0 TS (1999)
Eat My Rust Racing

spidertjuh
Member
Member

Re: RE: Omdat het nog maar een weekje of vier is:

ma apr 14, 2014 17:09

Ben er hoogstwaarschijnlijk niet bij op Zolder :(
Zou jammers zijn. Hopelijk lukt het je nog zonder financieel in de problemen te komen. Is altijd weer een hard gevecht!

Het zal me eerste race zijn op Zolder, leuker met wat tegenstanders :)
Nu: 156 GTA VMR32 SW Selespeed, 75TS racer, Fiat 124 Sport Spider BS, Toyota MR2 SW20, Subaru Forester Turbo, Huyndai Kona Electric.

Terug naar “Racen - Algemeen”