Pietro Originale
Guru Triplo
Guru Triplo

Re: RE: SI 11 juni Assen

wo jun 12, 2013 11:41

Ook leuk...... :)

Btw, Zolder er weer bij?
Dat is wel de bedoeling. Twee races skippen is toch echt teveel, weet ik nu ;-)
Nu: Rosso 75 Turbo (voorheen TS) racer (1991), een BeierDreier
Vroeger: Nero 33 S 16V QV (1992), Grigio Chiaro Spider 2.0 (1991), Blu 164 TS (1995), Grigio Eclisse Spider 2.0 TS (1999)
Eat My Rust Racing

TurboMarc
Guru
Guru

RE: SI 11 juni Assen

wo jun 12, 2013 12:03

Racen leer je niet op cursus, maar op de baan.
Als het even kan met gelijkwaardig materiaal bumper aan bumper en met zijn drieën naast elkaar door de bocht.
Zoek een voorganger die net iets sneller is. Rij dezelde lijnen, rempunten etc. In no time zit je aan zíjn bumper en gaat hij fouten maken en hup er voorbij!
dat kost wel eens een spiegel of wielkast verbreder... Dat hoort er eenmaal bij.

Als je eenmaal zover dat je een groep volvos bumper aan bumper op een rondje moet zetten dan heb je echt lef nodig. Ze gaan echt niet voor je aan de kant. :D
Scarb# 00072

Alfa 75 Turbo Evo Superleggera Racer
Alfa 75 TS CUP Racer
Alfa GTV 2.0 V6 Turbo

Pietro Originale
Guru Triplo
Guru Triplo

wo jun 12, 2013 12:13

Misschien is een glimmende Bertone ook niet de meest ideale auto om je racecarriere mee te beginnen ;-)
Vroeger: Nero 33 S 16V QV (1992), Grigio Chiaro Spider 2.0 (1991), Blu 164 TS (1995), Grigio Eclisse Spider 2.0 TS (1999)
Eat My Rust Racing

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

wo jun 12, 2013 12:50

Ik zal het wel weer niet snappen maar je komt toch om te racen, niet om in je eentje je rondjes te rijden? Dan maakt het toch niet uit of je tegen Alfa`s, Mazda`s of Volvo`s racet? Kun je alleen maar van leren. Er zitten veel goede rijders in die Mazda`s (heb vorig jaar een race meegedaan in die Cup dus weet er wel iets van) en het is logisch dat die dan snel voorbij willen aan in dit geval een rijdende Alfa chicane, die jongens (kopgroep) rijden namelijk rondetijden van rond de 2.10. Maar er zijn er ook die veel langzamer rijden en als je daar een beetje bij aanpikt kun je best veel plezier hebben lijkt me. Als dit al een reden is om de auto op de kar te zetten vraag ik me af of je wel de juiste carriere hebt gekozen :lol:
Nee je snapt er niks van. :lol: :lol:
Vorig jaar of was het al weer langer geleden toch een hoop lol gehad op Spa, deur aan deur. En op Zandvoort ook een paar keer.

Gr
DJ
Laatst gewijzigd door DJ op wo jun 12, 2013 13:03, 1 keer totaal gewijzigd.

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

wo jun 12, 2013 13:01

Misschien is een glimmende Bertone ook niet de meest ideale auto om je racecarriere mee te beginnen ;-)
Dat is een waar woord! Ik snap Andre wat dat betreft ook wel. Schade is zonde van een nette bertone, en vooral ook gelijk duur.
Is de reden waarom ik destijds overgestapt ben op een 75. Ik had al een kooi in m'n bertone zitten maar die heb ik weer uitgehaald en hem verder opgebouwd als straatauto. (staat nu vierkante wielen te krijgen in de droge garage, een racer is leuker dan een straakhok)
De 75 heb ik aan alle hoeken al een keer schade gereden, meestal eenzijdig, soms ook bij anderen
:oops: :oops:
Maar nooit terminaal, beetje stevig bouwen heeft soms z'n voordelen. :D
Nieuw bumpertje, nieuw schermpje en koplampje, kost allemaal niet veel. En weg gaat'tie weer.
En als je nooit buiten de baan komt push je niet hard genoeg.
Racen leer je net als fietsen met vallen en opstaan. En schade valt daarbij niet altijd te voorkomen. Vervelend maar waar. Zolang het binnen de perken blijft (als je grens voorzichtig op zoekt knal je er niet met mach 1 overeen en kan je de zaak meestal nog wel redden mbv de grindbak of uitloopstrook) en je torpedeerd niemand anders volledig: uithuilen en overnieuw beginnen.
Andre, gewoon gaan rijden op Zolder, en goed in je spiegels kijken hoort ook bij racen.
Er is maar een manier om sneller te worden en dat is veel rijden.
(En voor de slimmerikken, inderdaad ik was er niet gisteren. Auto niet klaar, ook ik heb wel eens andere prioriteiten dan een raceauto rijklaar maken)

Gr,
DJ
Laatst gewijzigd door DJ op wo jun 12, 2013 13:37, 1 keer totaal gewijzigd.

vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo jun 12, 2013 13:12

nee, ik deed dat met een glimmende Alfetta gtv...

Maar goed, mijn Bert heeft inmiddels ook alle hoeken al gehad geloof ik...
Die dingen gebeuren, en moet je incalculeren.

Bij een gemixed veld haak je uiteindelijk toch aan bij rijders die globaal even snel zijn.
En zie je het niet zitten rijd je even een keer door de pitstraat om achteraan te sluiten waarna je aan het werk kan om jongens die langzamer zijn in te halen, is dan in ieder geval goed voor de ervaring.
Bedenk dat wanneer je mee gaat rijden bijd e ARC je zeer waarschijnlijk ook met achteropkomend sneller verkeer te maken krijgt.
Mede daarom inderdaad veel rijden..(zegt hij die er weer niet was..) ook HARC dagen en zo. Zeker in het begin.
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Alfa Nord
Guru
Guru
Contacteer: Website

wo jun 12, 2013 13:16

Ik zal het wel weer niet snappen maar je komt toch om te racen, niet om in je eentje je rondjes te rijden? Dan maakt het toch niet uit of je tegen Alfa`s, Mazda`s of Volvo`s racet? Kun je alleen maar van leren. Er zitten veel goede rijders in die Mazda`s (heb vorig jaar een race meegedaan in die Cup dus weet er wel iets van) en het is logisch dat die dan snel voorbij willen aan in dit geval een rijdende Alfa chicane, die jongens (kopgroep) rijden namelijk rondetijden van rond de 2.10. Maar er zijn er ook die veel langzamer rijden en als je daar een beetje bij aanpikt kun je best veel plezier hebben lijkt me. Als dit al een reden is om de auto op de kar te zetten vraag ik me af of je wel de juiste carriere hebt gekozen :lol:
Nee je snapt er niks van. :lol: :lol:
Vorig jaar of was het al weer langer geleden toch een hoop lol gehad op Spa, deur aan deur. En op Zandvoort ook een paar keer.

Gr
DJ
Ja, dat waren pas tijden :lol: Erg gaaf was dat, zo hoort het in mijn ogen ook te zijn en dat mis ik toch een beetje in de SI, tegenwoordig gaat het blijkbaar om wie de mooist gepoetste auto heeft....

Pietro Originale
Guru Triplo
Guru Triplo

wo jun 12, 2013 13:33

tegenwoordig gaat het blijkbaar om wie de mooist gepoetste auto heeft....
Ik in ieder geval niet ;-)

Maar kijk het filmpje van Emile van de eerste race dit jaar eens terug. Emile start achteraan: Bas en ik zijn de eersten die enige poging doen om hem te blokken terwijl hij door het veld snijdt... Iets scherper strijden mag, ook achteraan ;-)
Eat My Rust Racing

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

wo jun 12, 2013 13:35

Ja en op Spa reed ook nog een of ander figuur met een walmende ondersturende Seat mee. :lol:

Gr
DJ

erwingta
Advanced Member
Advanced Member

wo jun 12, 2013 13:44

Wel een interessante discussie dit moet ik zeggen.
Ben vaak gevraagd waarom ik niet eens aan SI races of zelfs Challenge deelneem, en de reden is dat ik de strijd een beetje mis.
Niet dat er deurklinkgevechten gehouden moeten worden maar een beetje strijd moet kunnen.
Afgelopen maandag op Spa met 2 andere auto's gestreden met exact dezelfde specs als de mijne en dat was geweldig mooi!
Heerlijk zo je best te moeten doen om de ander te volgen of voorbij te gaan, dat........is lol.
Als ik Andre's verhaal lees zou ik denken dat het misschien beter is om eerst meer ervaring op te doen of idd. een eenvoudiger te repareren auto
in te zetten.
Ik begrijp trouwens niet waarom het probleem zich in Assen voordeed want die Mazda's doen op Zandvoort toch ook mee?
Hoorde dat de snelsten 2.07 rijden, klopt dat? :roll:
Balocco Classics/dealer Alfaholics voor de Benelux

bralfa
Guru
Guru

wo jun 12, 2013 13:45

Maar kijk het filmpje van Emile van de eerste race dit jaar eens terug. Emile start achteraan: Bas en ik zijn de eersten die enige poging doen om hem te blokken terwijl hij door het veld snijdt... Iets scherper strijden mag, ook achteraan ;-)
En kijk mijn filmpje van de tweede heat van race twee. Achteraan startend reed ik in verhouding erg makkelijk naar voren. Mijn auto, tijden en ik zijn echt niet van een dusdanig caliber dat t zo makkelijk moet gaan. Overigens vond ik t wel prettig hoor.. :P
Shut up and ride!

erwingta
Advanced Member
Advanced Member

wo jun 12, 2013 13:48

Exact Bas, jij ging ook als een warm mes door de boter, mes had best iets kouder mogen zijn! :-)
Balocco Classics/dealer Alfaholics voor de Benelux

Alfa Nord
Guru
Guru

wo jun 12, 2013 14:07

En kijk mijn filmpje van de tweede heat van race twee. Achteraan startend reed ik in verhouding erg makkelijk naar voren. Mijn auto, tijden en ik zijn echt niet van een dusdanig caliber dat t zo makkelijk moet gaan. Overigens vond ik t wel prettig hoor.. :P
Dat is dus precies wat ik bedoel Bas, vandaar dat ik ook aangeef dat competitie in de SI ver te zoeken is en dat dat voor mij één van de redenen is dat ik voorlopig even afhaak.

Eric
Advanced Member
Advanced Member

wo jun 12, 2013 14:25

Door alle verkeer niet echt vlotte tijden kunnen rijden en bovendien, moet je wel voldoende benzine aan boord hebben....:)
Maar tot die tijd toch leuk gereden! Naast elkaar door de Strubben, inhalen door Ramshoek... Zou het dan toch nog wat worden met de TS Cup?

Volvo's zijn leuk om naar te kijken als ze vierwiel-driftend achterstevoren buitenom langskomen, maar het is idd wel oppassen met die jongens. Het kunstgras op Assen had het weer zwaar te verduren :wink:
Er wordt af en toe wel behoorlijk gerost, en dan is het wel balen als zo'n rallycrosser jouw auto kapot rijdt, terwijl dat makkelijk voorkomen had kunnen worden.
In principe hoort autosport non-contact te zijn, toch?

Oplossing: meer Alfa's op de baan, dan hebben we onze eigen race (met een verdwaalde Legend).
SCARB 00694

_Pieter_
Guru
Guru

wo jun 12, 2013 14:40

Dat is dus precies wat ik bedoel Bas, vandaar dat ik ook aangeef dat competitie in de SI ver te zoeken is en dat dat voor mij één van de redenen is dat ik voorlopig even afhaak.
.... En gelukkig is er nog zoiets als de Alfa Romeo Challenge!
SCARB # 4710

Terug naar “Racen - Algemeen”