wo mar 07, 2012 23:38
vlak voor het opstellen van de eerste (maiden) race op Assen in 2000 en je dan afvragen of de wielen wel goed vast zitten want het rammelt, 1 bout afgebroken en toch gereden.
zelfde race , wie is die zwarte GTV ?

Ben ik in mijn laatste seizoen. Ik had op Zolder de Alfetta 2000 in de puinpoeier gedraaid en het seizoen afgemaakt in een nagenoeg straat-75TS. Met een 3e plaats als resultaat. Frustrerend was wel dat ik daarmee dezelfde rondetijden reed als met de Fetta. Helaas is het nooit een succes geworden met de GTV. PRACHTIGE auto trouwens. Ik had de motor op laten frissen na enige jaren noeste arbeid. Daarbij was een alusplinter in het overdrukventiel van de oliepomp gekomen. Mega-koud oliedruk en op toeren natuurlijk. Duurde 6 of 7 wedstrijden voor ik daar achter was met talloze uitvallers: lekkage aan oliefilter, gebarsten oliefilter, gebarsten olieslang etc etc. Inmiddels ook eerste koter op de wereld gezet. Tja.... Einde seizoen:-> einde racecarriere.
Ik ben nu voorzichtig bezig een historische raceklare Alfetta 1800 te bouwen. Fotoos elders op forum. Eens zien waar we weer eens aan kunnen sluiten. Zo mooi als toen zal het niet meer worden ben ik bang.
Laatst gewijzigd door
Bertje Alfetta op do mar 08, 2012 19:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Gehad: Sei, Alfetta 1.6, 1.8('72 nu), 2000, GT(V) 1800, 2000, 90 v6 3.1 Savali, 75 TS, 3.0QV('91 nu) 164 TS, 146 TS, hardrijden: Alfetta 1800(nu), 2.0 & GTV 2000 Trofeo standaard klasse, 75 TS
Scarblid 500