Niet opgelet bij de racecursus?Walter, je mag je wijsheden ook wel met de rest delen hoor
Even paar algemeenheden voor mn transaxles: hele nette lijnen rijden. Voor je instuurt moet de auto echt rustig zijn, dus tijd genoeg nemen voor remmen, en een kort momentje na remmen voordat je instuurt.
Respecteer de apex. Ik zie heel veel rijders veel te vroeg insturen mn bij scheivlak en bos uit ( luyendijk bocht heet die nu geloof ik) mn resulteert dat erin dat je veel langer jn de bocht zit, en dus later op het gas kan.
Risico bij bos uit is ook nog eens dat je , omdat je eigenlijk te vroeg op het gas gaat de auto te ver naar buiten loopt, en als je dan met links voor net naast de aan komt daar kan het zijn dat je even heel vlug alle hoeken van de baan te zien krijgt. En dan hopen dat je alleen bent..
Bij kortere bochten zie ik dat er eigenlijk te laat geremd wordt, met een beetje doorschiete tot gevolg of een te hoge snelheid in de bocht, waardoor er later op het gas gegaan kan worden. Langzaam erin, geeft winst doordat je er sneller uit kan.
Langzamere auto inhalen gaat vaak ook vlotter als je goed voorbereid voor de bocht met eventueel een iets andere lijn en er langs gaat bij uitkomen bocht, ipv te wringen en eruit willen remmen met een ongemakkelijke positie voor allebei.
Zomaar wat losse opmerkingen en ik doe het zelf ook niet altijd even strak hoor.